Dekorasyon

Dünyada bir ilk olan mat konseptli mobilya İSMOB'ta tanıtıldı!

MOSDER tarafından 11’incisi düzenlenen İstanbul Mobilya Fuarı’na (İSMOB) katılan, mobilya üretiminde önde gelen firmalardan Papatya Mobilya, dünyada bir ilk olan mat konsepti tüketiciyle buluşturdu.

MOSDER tarafından 11’incisi düzenlenen İstanbul Mobilya Fuarı’na (İSMOB) katılan, mobilya üretiminde önde gelen firmalardan Papatya Mobilya, dünyada bir ilk olan mat konsepti tüketiciyle buluşturdu. Papatya Mobilya Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Özbakar, “Mat ürünlerimiz dünyada bir ilk. Ultraviyole ve yağmurdan etkilenmeyen bu ürünler uzun yıllar dayanıklılık sağlıyor” dedi. Özbakar ayrıca, Türkiye’de üretilen mobilyaların kalite olarak yüksek olmasına rağmen fiyat olarak düşük olduğunu ifade etti.

Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER) tarafından 11’incisi düzenlenen İstanbul Mobilya Fuarı (İSMOB), bu yıl 500’den fazla ihracat yapan seçkin mobilya firmasını ağırlıyor. 27 Ocak-01 Şubat 2015 tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi-CNR Expo’da gerçekleştirilen İSMOB 2015’e katılan seçkin firmalardan biri de Papatya Mobilya. Firma olarak fuarlara önem verdiklerini ve bu tür fuarlara katılmaya özen gösterdiklerini ifade eden Papatya Mobilya Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Özbakar, her fuarda yeni ürünler tasarlamaya önem verdiklerinin altını çizdi. İSMOB’un bu yılın ilk fuarı olduğunu vurgulayan Ahmet Özbakar, yılın ilk fuarı için hazırlanan ve dünyada ilk kez üretilen mat ürünler hakkında şunları söyledi: “Mat ürünlerimiz dünyada bir ilk. Bu ürünlerin öncelikli artısı görsellik olarak ilgi çekmesi ve farklılık taşımasıdır. Müşterilerimize kolaylık sağlayacak bir diğer özelliği ise ürünlerin temizliğinin çok kolay olmasıdır. Ürünleri dışarıda bırakabiliyorsunuz. Ultraviyole ve yağmurdan etkilenmiyor. Yani mobilyalarımız çok uzun ömürlü ve dayanıklı. Ürünü dışarıda bırakamadığınız zaman sizin için sıkıntı yaratır. Bizler rahatlıkla dışarıda bırakabileceğiniz mobilyaları üretiyoruz.”



TÜRKİYE’DE FİYAT DÜŞÜK KALİTE YÜKSEK



Türkiye’deki mobilya fiyatlarını dünya ile karşılaştıran Özbakar, Türkiye’de kalitenin yüksek olmasına rağmen fiyatların düşük olduğunun altını çizdi. Özbakar, “Türkiye’de fiyatlara göre kaliteler çok yukarılarda. Bu kalitedeki bir malı Avrupa’dan almaya kalktığınızda minimum 2 veya 3 katı ücret ödersiniz. Bize gelen insanlara fiyatı söylediğimizde Euro mu? diye soruyorlar. Türk Lirası dediğimizde şaşırıyorlar. Onların beklentisi o kaliteye Euro oluyor. Bu nedenle kıyasladığımızda yurtdışına göre 2,5 katı daha ucuz oluyoruz. Bu da insanlara pazar oluşturuyor. Bizim özellikle yabancı müşterilerimiz bu fuara çok ilgi duyuyorlar” dedi.

Türk mobilyalarına yurtdışından arabistan ve Afrika ülkelerinden yoğun ilgi olduğunu vurgulayan Özbakar, “Avrupa’dan da gelenler oluyor. Fakat Avrupalılar çok gelmiyor. Avrupalılar ürüne çok ihtiyacı olan ülkeler değil. Daha çok Ortadoğu ülkeleri mobilyalarımıza ilgi gösteriyor” ifadelerini kullandı.



Japonya’DAN Yeni Zelanda’YA



Geniş ihracat yelpazeleri olduğunu belirten Özbakar, Japonya’dan Yeni Zelanda’ya kadar müşterileri olduğunu ifade etti. İtalya’da 3 tane bayileri olduğunu da söyleyen Özbakar, “Türk olarak bu tür çalışma alanlarımız olmasından dolayı övünüyoruz. Mallarımızı dünya takdir ediyor. Herkes kataloğunda ürünlerimize yer veriyor. Japonya’daki müşterinin kataloğunda olmak bizim için ayrı bir değer taşıyor. Çünkü bu insanlar dünyadaki her şeyi takip ediyorlar. Onların tercihi olabilmek kolay bir şey değil. Dünya ile yarışıyoruz. Takdir ediliyoruz ki alınıyoruz diye düşünüyoruz” diye konuştu.

İSMOB 2015’i değerlendiren Özbakar, İSMOB 2015’e katılamayan bin civarında firma olduğunu söyledi. Fuarda eski firmalara yer verildiğini belirten Özbakar, “Mobilya sektörü ilgi çekici ve büyük bir sektör. Herkes yeni mobilyanın, desenin, kumaşın peşinde. Bunlar da sektörde rekabet alanı yaratıyor. Eskiyi satamadığınızdan devamlı ürünlerinizi yeniliyorsunuz. 1988’den beri bu ürünleri üreten bir firmayız. Kendi ile yarışan bir firmayız ve bu sene de yeni ürünlerimiz var” ifadelerine yer verdi.


Milliyet