Ulaşım

Dünyanın 3. büyük demiryolu fuarı Eurasia Rail 5-7 Mart'ta!

İstanbul Fuar Merkezi’nde 05-07 Mart tarihleri arasında, Türkel Fuarcılık tarafından eş zamanlı konferans ve seminerle organize edilecek olan Eurasia Rail Uluslararası Demiryolu, Hafif Raylı Sistemler, Altyapı ve Lojistik Fuarı düzenleniyor..

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, TCDD, TÜVASAŞ, TÜDEMSAŞ , TÜLOMSAŞ, KOSGEB ve TOBB’un desteklediği fuara bu yıl 25 ülkeden 142’si yabancı 273 firma katılıyor. Uluslararası Fuar Birliği (UFI) tarafından ‘uluslararası fuar’ statüsüne yükseltilen Eurasia Rail Fuarı’nda, Almanya, Çek Cumhuriyeti, İran ve Çin Halk Cumhuriyeti’nden milli katılım için sözleşmeler imzalandı. Fuarda Türkiye ve dünyadaki kamu kuruluşlarının yanı sıra kardemir, BM Makine, Hisarlar Makine, Emas Demir Çelik, Emre Ray, Uşaklıgil, Alstom, Siemens, Durmazlar, Talgo, CAF, Astra Rail, Endüstri Teknik, Vİ- TEL, Pandrol, Revenga, CGC Makine gibi sektör liderlerinin yerlerini ayırttı.


2011 yılından beri fuarı organize ettiklerini anlatan Türkel Fuarcılık Yönetim Kurulu Başkanı Korhan Yazgan, “Fuar, sektörün Avrasya coğrafyasındaki en ciddi buluşma platformu. Demiryolu, hafif raylı sistemler, altyapı ve demiryolu lojistiği konularında dünyada uygulanan yenilik ve hizmetleri, sektöre sunuyor.


Fuar ile eş zamanlı yapılan konferans ve seminerler de sektörde yer alan firmalara gelecekte alacakları pozisyon açısından ciddi ışık tutuyor. Eurasia- Rail ayrıca konferans ve seminer programları ile de biliniyor.


Kamu ve özel sektörde öne çıkan isimleri ağırlayarak, sektördeki önemli gelişmeleri, son teknolojileri, yeni ürünlerin tanıtımlarını, büyük firma ve kurumları İstanbul’da tek bir platformda toplama özelliğine sahibiz. Bu yılki fuardaki konferans konularından birisi de ‘Yüksek Hızlı Tren araç teknolojileri, karşılaşılan problemler’ ile ‘Altyapıda bölgesel işbirliği imkânları’ olacak” dedi.


Avrupa önemli bir pazar


Dünya demiryolu piyasaları göz önüne alındığı zaman sektör lideri ülkelerin Almanya, Fransa, Çin, Japonya, Rusya ve Amerika Birleşik Devletleri olduğunu söylerine ekleyen Yazgan, Avrupa’nın önemli bir pazar olduğuna dikkat çekti ve “2010-2014 yılları arasında Avrupa’daki demiryolu yatırımlarının hacminin 26.9 milyar dolar civarında. 2014’ten 2016’ya kadar yatırım hacminin ise 14.8 milyar dolar olarak öngörülüyor. Genel olarak sektör mercek altına alındığında dünyada toplam yapılan demiryolu yatırımları 2010-2014 yılları arasında toplam 71.6 milyar dolar olarak gerçekleşti. 2014-2016 yılları arasında da 36.7 milyar dolar olacağı bekleniyor. .


Türkiye, 2023’e kadar demiryoluna 45 milyar dolar harcayacak


Bu arada Türkiye’de, 2023'e kadar ulaştırmaya yapılacak 350 milyar dolarlık yatırımın, 45 milyar dolarlık kısmının demiryollarına tahsis edilmesi planlanıyor. 2023'e kadar 3 bin 500 kilometre yüksek hızlı, 8 bin 500 kilometre hızlı ve bin kilometre konvansiyonel olmak üzere 13 bin kilometre demiryolu yapılacak olması fuarın önemini artırıyor.


Milliyet