Ulaşım

Dünyanın en uzun deniz altı tüneli 9 milyar Euro'ya inşa ediliyor!

Danimarka ile Almanya’yı bağlayan, dünyanın en uzun deniz altı tüneli inşa ediliyor. Fehmarn adası arasında inşa edilecek tünelin yapım maliyeti yaklaşık 9 milyar euro olarak hesaplandı. Tünelin 2024 yılında açılması öngörülüyor.

Damimarka ila Almanya’yı bağlayan, dünyanın en uzun deniz altı tüneli inşa ediliyor. BTP ve Vinci inşaat şirketlerinin başı çektiği bir konsorsiyum tarafından inşa edilecek tünel deniz altında 19 kilometre uzunluğuyla, kamyon ve otomobiller için dünyanın en uzun deniz altı güzergahı olacak.


Danimarka'ya ait Lolland adasıyla Almanya'ya ait Fehmarn adası arasında inşa edilecek tünelin yapım maliyeti yaklaşık 9 milyar euro olarak hesaplandı. Tünelin 2024 yılında açılması öngörülüyor.


Söz konusu tünel Danimarka için çok da alışılmadık bir şey değil. Fortune Turkey'in “Le Figaro" gazetesinden aldığı habere göre, ülkede zaten sayısız iddialı köprü ve tünel bulunuyor. Bunlar arasında en çarpıcı olanı 16 kilometrelik bir karayolu ve demiryoluyla Danimarka'yı İsveç'le bağlayan Oresund köprüsü. Söz konusu yapı Malmö bölgesinde köprü olarak başlayıp, yapay bir ada olan Peberholm'da tünele dönüşüyor ve daha sonra Kopenhag'tan fazla uzak olmayan Danimarka'ya ait Amager adasına açılıyor. Bu iddialı yol dışında Danimarka'da yayalar ve bisikletliler için de sayısız, ilginç geçit var.



İşte Danimarka'daki şaşırtıcı köprüler ve tüneller:


1. Almanya ila Danimarka'yı bağlayacak olan ve 2024'te tamamlanması öngörülen bu tünel, kamyonlar ve diğer araçlar için dünyanın en uzun denizaltı geçidi olacak.


2. 16 km'lik Oresund köprüsü, kısmen köprü kısmen de tünel olarak Danimarka'yı İsveç'e bağlıyor.


3. Peberholm yapay adasındaki köprü-tünel. Bu yapı, köprü tarafında deniz trafiğini, tünel tarafında ise, Kopenhag havaalanı çok yakın olduğundan hava trafiğini idare etmeyi sağlıyor.


4. Kopenhag'ta bisikletlilere özel “Bicycle snake" yolu şehirdeki binalar arasında kıvrılıyor. Bütünüyle bisikletlilere ait olan bu yolla Danimarka bir ulaşım aracı olarak bisiklete verdiği önemi ortaya koyuyor.


5. Olafur Eliasson'un tasarladığı dairesel köprü. Daireleri ve direkleriyle bu köprü insanları yürümeye davet ediyor.




Yeni Şafak



Haber Vatan Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


Danimarka ile Almanya arasına hem demiryolu hem otobana sahip ‘dünyanın en uzun deniz altı tüneli’ inşa edilecek.


Danimarka'nın başkenti Kopenhag'ın da üzerinde bulunduğu Sjaelland adası ve devamındaki Lolland üzerinden İskandinavları Almanya'ya deniz altından bağlayacak büyük tünel projesinin ihalesini Fransız inşaat devi Vinci liderliğindeki konsorsiyum kazandı. 3.4 milyar Euro'ya mal olması beklenen 'Marmaray' benzeri proje, halihazırda 5 saat süren Kopenhag-Hamburg arasındaki seyahat süresini 3 saate indirecek.


2027'DE TAMAMLANACAK


18 kilometre uzunluğundaki tünel, daha önce 160 kilometrelik bir seyahat gerektiren mesafenin trenler için 7, otomobiller için 10 dakikada kat edilmesini öngörüyor. 4 şeritli otoyol ve demiryolu inşasını kapsayan tünel projesinin, 2027 yılında tamamlanması bekleniyor.


ÇEVRECİLER KARŞI


Alman ve Danimarkalı çevreciler projenin balina ve fok habitatlarına zarar vereceğini vurgulayarak tünelin inşasının durdurulması gerektiğini savunuyor. Bazı çevreci gruplar uzun zamandır projenin askıya alınması için protesto gösterileri düzenliyor.


Vatan