Sektörel

Duravit 2015'te 10 bayilik daha verecek!

Duravit Türkiye, ağırlıklı olarak Doğu ve Güneydoğu'ya bayilik vererek büyümeyi hedefliyor. Bu yıl 10 bayilik daha vereceklerini söyleyen Ülke, bayiler için aylık 750 bin TL ciro hedeflediklerini belirtiyor.

DOĞU İLLERİ ÖNCELİKLİ  

Şu an Türkiye genelinde 36 bayisi bulunan Duravit Türkiye, bu yıl 10 adet daha yeni bayilik verecek. Duravit'in iş modeli için en az 150 metrekare büyüklüğünde bir showroom gerekiyor.Duravit tabela, banka teminatı ve DBS'ye (doğrudan borçlanma sistemi) dahil olmak aranan diğer şartlar. 300 bin TL civarında showroom dekorasyon gideri ve bir o kadar da sergilenecek ürün gideri yatırım maliyet kalemlerini oluşturuyor. Müfit Ülke, "Bayiler için hedeflediğimiz en düşük ciro sınırımız 500 bin TL. Minimum 750 bin TL ciro hedefliyoruz" diyor. Satışlarının yüzde 70'inin konut ve otel projelerine yapıldığını belirten Müfit Ülke, Türkiye'nin doğu ve güneydoğusunda da kaliteli konsept inşaat projelerine imza atıldığını ifade ediyor. Ülke, yeni iş planlarına ilişkin olarak şunları söylüyor: "Bu yıl ilk iş olarak Adana ofisini açtık. Bunu diğer iller takip edecek. Geçen yılı 45 milyon TL ciro ile kapattık. Bu yıl ise yüzde 30 büyüme öngörüyoruz. 2001 yılında Türkiye pazarına girdik. A ve A plus gelir grubunun yer aldığı pazarın yüzde 40'ına hâkimiz." 



TÜRKİYE'DE HEDEF BÜYÜTTÜ 

Almanya'da doğan ve birçok projede Duravit ile konsept birliği yapan Hansgrohe de Türkiye'deki büyüme hedefini yükseltti. Hansgrohe CEO'su Thorsten Klapproth, Türkiye'nin yakaladığı büyüme oranıyla dünyada birçok ülkenin önüne geçtiğini söylüyor. Özellikle İstanbul, Ankara gibi büyük şehirlerde otel ve konut projelerini hedeflediklerini belirten Klapproth, "Türkiye bizim için çok önemli bir pazar. Son dönemde Rusya ve Ukrayna'daki krizler nedeniyle gelişmekte olan ülkelerde hedeflediğimiz büyümeyi yakalayamadık. Ancak Türkiye'nin büyüme rakamları sayesinde bu pazarda hedefimizi yükselttik" şeklinde konuşuyor. 



Seramik sağlık gereçleri sektöründe faaliyet gösteren Alman Duravit, Türkiye'de hedeflerini büyüttü. Bayilik vererek tüm Türkiye'ye yayılmayı planlayan şirket, farklı şehirlerdeki girişimcilere iş fırsatı sunmaya hazırlanıyor. Hem gayrimenkul sektörünün büyümesi hem de lüks otel yatırımlarının devreye girmesi ile pazar payını artıran şirket, Doğu illerine açılmayı planlıyor. A ve A plus ürün kategorisinde hizmet veren Duravit, Adana'da kısa süre önce açtığı satış ofisiyle Malatya, Sivas, Erzurum, Elazığ ve Diyarbakır gibi daha önce ginrıediği illere de yayılacak. 



Duravit Türkiye Genel Müdürü Müfit Ülke, bu illerdeki evlerin metrekare büyüklüklerinin oldukça fazla olduğunu, tüketicilerin de banyo ürünlerine yoğun ilgi gösterdiğini söylüyor. Türk halkının yurtdışına daha çok seyahat ettiğini ve dünyadaki trendlerden haberdar olduğunu vurgulayan Ülke, "Bizim tasarımlarımız oldukça yalın ve modern. Türkiye'de de tasarımlar beyaz seramiğin ağırlık kazandığı bir çizgiye dönüştü. Duravit dünyada banyo vitrifiye trendlerini belirleyen bir marka" diyor. 



Ekonomist