Duravit, 2020'ye kadar Türkiye'de 5 milyon Euro'luk yatırım yapacak!
Fırın, otomasyon ve verimlilik konularını içeren yatırımın ilk ayağını gerçekleştiren Duravit, 2020'ye kadar Türkiye'de toplam 5 milyon Euro'luk yatırım yapacak...
İnşaat sektöründeki daralma, kurlardaki dalgalanmalar gibi nedenlerle son dönemde birçok yatırımcı yatırımlarını erteleme yolunu seçiyor. Yabancı yatırımcılar da bu süreçte yatırım yapma konusunda bekleme eğiliminde. Türkiye pazarında vitrifiye seramikten klozete kadar geniş ürün yelpazesiyle 2001 yılından bu yana faaliyet gösteren Duravit ise böyle bir dönemde Türkiye pazarına olan güvenini 5 milyon Euro’luk kapasite ve verimlilik artışı yatırımı ile gösterdi.
Ekonomist'te yer alan habere göre; Duravit Grubu’nun 5 milyon Euro'luk yatırımı yapmakta kararlı olduğunu belirten Duravit Türkiye Genel Müdürü Müfit Ülke, bir fırın yatırımının 15 yıl kullanılan bir yatırım olması bakımından Duravit’in Türkiye’ye olan güvenini ortaya koyduğunu vurguluyor. Yatırımın 1,5 milyon Euro'luk birinci etabını içeren fırın ve ısı geri kazanım yatırımı temmuz ayında tamamlandı. Yatırımın otomasyon ve verimlilik artışı ayağını içeren ikinci etabı da 2019-2020 arasında yapılacak.
Müfit Ülke, bu yatırımla birlikte endüstri 4.0 geçeceklerini, verimlilik ve kalitelerinin de artacağını belirtiyor.
“Yüzde 100 kapasite artışı olacak”
Türkiye’nin, kendileri için ABD, İngiltere, Almanya, Çin gibi ülkelerinde aralarında yer aldığı 10 ülke arasında yer alan önemli bir pazar olduğuna dikkat çeken Müfit Ülke, ‘‘Duravit'in Türkiye’de vitrifiye seramik üretimi bulunuyor. Yeni yatırımla birlikte ilk etapta üretim kapasitemiz yüzde 25 arttı. Yatırımın tamamının bitmesiyle yüzde 100’lük bir kapasite artışı olacak” diyor. 2017 yılında 60 milyon TL ciro yapan Duravit Türkiye’nin cirosunun yüzde 65'i iç pazardan, geri kalanı ihracattan geliyor. Bu yılı 70 milyon TL ciro ile kapamayı hedefleyen şirket, 2019 yılında en az yüzde 25’lik bir büyüme hedefliyor. Duravit Globalin inovatif ürünlerini Türkiye pazarına uyarlamak için cironun yaklaşık yüzde 2-2,5’luk kısmı inovasyon çalışmalarına ayrılıyor.
Turizm ve ev yenilenmesi ile büyümeyi planladıklarını belirten Müfit Ülke, enflasyonun yüzde 20’lere ulaştığı bir ortamda yüzde 25’lik büyümenin şaşırtıcı olmadığına da işaret ediyor. Piyasalardaki daralmanın ve geri ödemelerde yaşanan sıkıntıların özellikle İstanbul'da yoğunlaştığını belirten Müfit Ülke şunları söylüyor: "Anadolu’da sıkıntı daha az. Karadeniz hattında, ayrıca Ankara, İzmir ve Bursa gibi kentlerde hareketlilik iyi. Büyüyoruz ancak kârlılığımız aynı doğrultuda artmıyor. 7-8 yıldır insanlar evleri kentsel dönüşüme girecek diye yenilenme yapmıyordu. Kentsel dönüşümün yavaşlamış olması nedeniyle önümüzdeki dönemde konutlarda bireysel yenilenmenin artacak, Bu nedenle yenilenme satışları tekrardan gündeme geldi.”
Müfit Ülke, yenilenme satışlarının artacak olması nedeniyle önümüzdeki dönemde showroom yatırımları da yapacaklarını söylüyor.
Hijyen için inovatif ürünler
Rekabetin giderek arttığı günümüzde inovatif ürünlere yönelen şirketler rekabette bir adım daha öne çıkıyor. Duravit de Ar-Ge çalışmalarına önem veren bir şirket olurken, vitrifiye sektöründe pazara inovatif ürünler de sunma-ya-devam ediyor. Tüketicilere yenilikçi ürünler ile hitap etmek isteyen Duravit, geliştirdiği hijyen sırlı klozet ile hijyen sorununu ortadan kaldırıyor.
Duravit’in vitrifiye seramikten duş teknelerine kadar geniş yelpazede ürünleri bulunduğunu belirten Müfit Ülke, insanların yoğun olduğu otel, okul, hastane, AVM gibi mekanlarda hijyen sırlı klozetin hijyen konusunda yaşanan sıkıntıları ortadan kaldırdığını vurguluyor.
Özellikle otellerde küvet kullanılırken hastalık bulaşma riskinin yüksek olduğuna işarete eden Müfit Ülke, “Hijyen konusu giderek önem kazanan bir konu. Özellikle de otellerde birçok insanın ortak kullanımına açık olan klozet ve küvetlerde hijyen sorunu yaşanmakta” diye konuşuyor.
Yeni ürün geliyor
Duravit’in Bonn Üniversitesi ile birlikte uzun çalışmalar sonrasında geliştirdiği hijyen sır, Duravit'in patentli ürünü. Bu özel ürün yeni mikrop oluşumunu engellemenin yanı sıra var olan mikropları 12 saat içinde yok etme özelliğine de sahip. Var olan mikropları yok etme süresini 12 saatten 6 saate indirmek üzere çalışmalar yürüttüklerini belirten Müfit Ülke, bu yeni ürünlerini de 2020 yılına kadar piyasaya sürmeyi planladıklarını vurguluyor. Tüketicilerin yaşamlarını kolaylaştıracak olan ürünlere taleplerinin giderek arttığına dikkat çeken Müfit Ülke, “insanlar evlerinde, işyerlerinde kullandıkları ürünlerin yaşam standartla-, rını artıran ürünler olmasını istiyorlar. Bu da yenilikçi ürünlere olan talebin her geçen yıl artmasını sağlıyor” diyor.
"Tabak inceliğinde lavabo yaptık"
Duravit olarak çevre konusunda büyük önem verdiklerini vurgulayan Müfit Ülke, hijyen sağlama özelliğine sahip ürünlerinin çevre kirliliği yaratacak hiçbir madde barmdırmamasının da çevreye olan hassasiyetlerinin bir kanıtı olduğuna işaret ediyor. înovasyon ve yeni ürünü geliştirmeye büyük önem veren Duravit’in son olarak porselen tabak inceliğinde yeni nesil lavabolar geliştirdiğini de belirten Müfit Ülke, yeni nesil lavabolarımız için dayanıklı çamur geliştirdiklerini, bu lavaboların hem ince hem de üzerine sert ve ağır bir şey düşünce çatlamama özelliğine sahip olduklarını da vurguluyor.
Otellere özel ürünler
Hijyen konusunun çok önemli olduğu turizm sektörüne yönelik inovatif ürünler de geliştiren markanın otel ürün portföyünde şu ürünler bulunuyor:
1. İçindeki kuvarts karışımı sayesinde zemini kaydırmayan duş tekneleri. Bu ürünler özellikle otellerdeki banyo kazalarının önüne geçmesi sağlaması bakımından büyük önem taşıyor.
2. Yavaş kapanan klozet kapakları. Yumuşak bir kapanma sağlayan bu kapaklar gereksiz gürültüyü de önlemiş oluyor ve konfor sağlıyor.
3. Gözü yormayan banyo aydınlatmaları. Banyo aynalarının üzerindeki spotlarda yapılan düzenlemelerle tüketicinin konforu artırılıyor.