Dürdane Çakmak: Krizden sadece otel ve acenteler etkilenmeyecek!
Antalya’da Spa İşletme Müdürü Dürdane Çakmak, “Turizmde tesislerin ve acentelerin yaşadığı kayıplar, turizmin alt sektörü olan kuyum ve deri mağazaları, Spa merkezleri ile birlikte alternatif turizm alanları için de büyük bir tehdit” dedi.
Rixos Downtown Antalya içerisinde yer alan Royal Spa’nın İşletme Müdürü Dürdane Çakmak, yaklaşan turizm sezonunu değerlendirdi. Rus ve Avrupa pazarlarında düşüş beklendiğini ifade eden Çakmak, “Turizmde tesislerin ve acentelerin yaşadığı kayıplar, turizmin alt sektörü olan kuyum ve deri mağazaları, Spa merkezleri ile birlikte alternatif turizm alanları için de büyük bir tehdit” dedi.
KRİZDEN SADECE OTEL VE ACENTELER ETKİLENMEYECEK
Dürdane Çakmak, yaklaşan turizm sezonu öncesinde turist sayısında beklenen düşüşün sadece oteller ve acenteleri olumsuz etkilemediğini belirtti. Turizmin olumsuz etkilenmesinin Antalya’da A’dan Z’ye pek çok sektöre olumsuz etkiler yaptığını ifade eden İşletme Müdürü Çakmak, “Şu anda turizmdeki düşüş sadece otelciler ve acentecileri olumsuz etkileyecekmiş gibi konuşuluyor. Ancak burada Antalya’ya gelen turistlerin şehir içindeki esnaftan, otel içerisindeki Spa ve fotoğrafçıya kadar herkesi olumsuz etkileyecek” şeklinde konuştu.
PAZAR ÇEŞİTLİLİĞİ YARATILMALI
Antalya’da turizmden beslenen birçok sektörün olduğunu hatırlatan Çakmak, “Turist sayısının azalması gıda toptancısının işlerini de etkileyecek, havuz kimyasalı satan firmanın da etkilenmesini sağlayacak. Antalya’nın bu düşüşü en az hasarla atlatması için pazar çeşitliliğinin arttırılması ve diğer Rusya dışında farklı destinasyonlara ciddi tanıtımlar yapılmalı. Pazar çeşitliliği kazanılırsa kayıp minimuma indirilebilir.”
ANTALYA İYİ TANITILMALI
Antalya’nın elinde birçok doğal güzelliğin yanı sıra dünyaca ünlü markalara sahip olduğunu da söyleyen Dürdane Çakmak, “Aspendos, Perge, Olympos gibi dünyanın bildiği yerlere sahibiz. Bunun yanı sıra dünyanın en bilinir markası Noel Baba’ya ev sahipliği yapıyoruz. Ancak bunları iyi tanıtıp kullanamıyoruz. Antalya için geniş bir tanıtım atağı yapılırsa bu hem bilinirliği hem de Antalya imajına önemli katkı koyar” dedi.
Hürriyet