'Durgunluk var ama 100 milyon Euro'luk yatırım yapacağız'
Alman Metro Grubu'na bağlı Real, durgunluğa rağmen yatırım iştahını kaybetmedi.
Real'in genel müdürlük koltuğuna oturan ikinci Türk Kubilay Özerkan, "İstanbul'da bu yıl 100 milyon Euro'luk yatırımla 3 yeni mağaza açacağız" dedi.
On yıldır Türkiye pazarında faaliyet gösteren Real'de Ulf Gwoth'un boşalttığı genel müdürlük koltuğuna Kubilay Özerkan oturdu. Real'in Servet Topaloğlu'ndan sonra ikinci Türk Genel Müdürü olan Özerkan, piyasada yaşanan durgunluğa rağmen yatırım iştahlarından birşey kaybetmediklerine dikkat çekerek, "Bu yıl İstanbul'da 100 milyon Euro yatırımla 3 yeni mağaza açmayı hedefliyoruz. Politik sorunlarla boğuşan Türkiye'de yatırımlarımızı kararlılıkla sürdürüyoruz. Romanya'da 8 mağaza açtığımızda orada da politik sorunlar vardı." dedi.
Anadolu için çalışıyoruz
Anadolu'nun değişik kentlerinde yeni mağazalar açmak konusunda da çalışmalar yaptıklarını söyleyen Özerken şöyle konuştu: "Türkiye'de halen 11 olan mağaza sayımızı arttırmayı ve daha fazla sayıda mağaza ile daha fazla tüketiciye ulaşmayı hedefliyoruz. Yaşanan ekonomik durgunluğun geçici olduğuna ve ekonomik istikrarın tekrar sağlanacağına inanıyoruz. Türkiye büyüyen bir pazar olarak uzun vadede gelecek vaat ediyor. Durgunluk ve rekabet ortamını dikkate alarak bu süreçte fiyat politikamızda radikal bir değişiklik yapacağız. Real marketlerde şu anda ciromuzun yüzde 20'sini her gün fiyat olarak diğer rakiplerdeki en ucuz ürünlerle yarışabilir düzeyde tutmak için kullanıyoruz. Önümüzdeki yıl Real'de satılan 44 bin ürünün yarısı İstanbul'un en ucuzu olma özelliği taşıyacak" dedi."
Uluslararası ilgi var
Avrupa'da giderek büyüyen ve dikkatleri üzerine çeken bir pazar olarak dikkat çeken Türkiye'nin diğer büyüyen pazarların geçtiği benzer süreçlerden geçtiğini dile getiren Özerkan konuşmasını şu şekilde sürdürdü: "Yaşanan dönemsel ekonomik sıkıntılar bu süreci zaman zaman sekteye uğratsa da her yeni gün yeni bir uluslar arası şirketin Türkiye pazarına ilgi duymaya başladığını görüyoruz. Ekonomide yaşanan dalgalanmalar tüketicinin ekonomik kaygılarının artmasına neden oluyor.Biz de bu nedenle fiyat konusundaki hassasiyetimizi arttırarak devam edeceğiz."
Özel markalı ürünler
Belli kategorilerde müşterilerin pahalı olandan daha ucuza geçiş eğilimini agresif promosyonlarla telafi ettiklerini belirten Özerkan şöyle devam etti: "Ucuz ürünler sunmak için "private label" üzerinde çalışmalar yapıyoruz. Bunun sadece fiyat açısından değil markalaşma açısından da büyük önem taşıdığına inanıyoruz. Taksitli satışlar ve promosyonlar nedeniyle kredi kartıyla yapılan alışveriş miktarında son dönemde 5-10 puanlık artış yaşanıyor."
Tüketici hızla güven kaybediyor
Politik sorunlarını çözmeye çalışan Türkiye'de tüketici güven endekslerinin kötüleşme gösterdiğini ifade eden Kubilay Özerkan "Fiyatlara yönelik güven kaybı cirolara fazla yansımasa da kendisini daha ucuz ürünlerin tercih edilmesi şekl,inde gösteriyor. Daha pahalı beyaz peynir yerine kültür ürününe kayış var. Bu eğilim birçok üründe yaşanıyor. Yapılan araştırmalar tüketicinin ekonomik kaygılarının geçmiş yıllara göre daha fazla arttığını gösteriyor" dedi.
Müşteriye olumlu yaklaşım için Türk genel müdür geldi
Kubilay Özerkan, Real Hipermarketleri Genel Müdürlüğüne bir Türk'ün atanma nedenini şöyle açıkladı: "Bizim Türk olarak müşteriye yaklaşımımız diğerlerinden biraz daha farklı. Yurt dışındaki Türk yöneticilerin başarılarının arkasında bunun olduğuna inanıyorum. Yönetici olarak bir Türk'ü getirmelerinin bir nedeni de bu olabilir. Ama stratejimizde herhangi bir farklılık olmayacak."
Hürriyet