Düşük ÖTV'de 2 model kaldı! Peki ÖTV indirimi gelir mi?
Otomotiv sektöründe şu günlerde hareketlilik yaşanıyor. Geçen ay 2. el otomobil satışlarına getirilen '6 ay, 6 bin km' kısıtlaması, otomobilde ikinci elde fiyatların düşeceği ve sıfır araca erişimin kolaylaşacağı beklentisi yaratmıştı.Diğer yandan, fiyatların artması ile artık 2 model hariç tüm otomobillerin yüzde 80 ÖTV dilimine girmesi de, tüketicilerin haklı olarak ÖTV indirimi beklemesine yol açtı
Fakat, yatırım amaçlı satışların önüne geçen bu uygulama, ikinci el otomobil fiyatların sınırlı düşmesine, sıfır araç pazarının ise Ağustos'ta yüzde 20'ye yakın daralmasına neden oldu.
Diğer yandan, fiyatların artması ile artık 2 model hariç tüm otomobillerin yüzde 80 ÖTV dilimine girmesi de, tüketicilerin haklı olarak ÖTV indirimi beklemesine yol açtı.
Vergilerin giderek yükseldiği, satışların ise düştüğü bir tablo, ÖTV indirimi için uygun şartların yerine geldiği izlenimi verse de bütçe hedefleri ne yazık ki bunun aksine işaret ediyor.
Döviz kurlarında yılbaşından bu güne kadar hareketlilik, otomobil fiyatlarında da etkisini gösteriyor.
Gelinen son noktada, piyasada satılan neredeyse tüm sıfır otomobiller yüzde 80'lik ÖTV diliminde yer aldı.
Habertürk'ün haberine göre yüzde 80'lik dilimin altında kalan sayılı araçlar ise ne yazık ki markaların en ucuz modellerinde en alt donanıma sahip otomobiller...
Fiat Egea nadir örneklerden
Bu durumu Fiat Egea bir örnek, yüzde 80 ÖTV oranının altında kalan 2 modelden biri olarak karşımıza ilk Fiat Egea çıkıyor.
Egea'nın sadece 1.4 benzinli ve manuel şanzımanlı versiyonu yüzde 70 ÖTV diliminde kalırken, aynı ÖTV oranına sahip bir diğer modelin ise Hyundai i10 olduğu görülüyor.
Egea gibi yerli üretim bir otomobil olan i10'un da en üst donanım paketi hariç tüm versiyonları yüzde 70'lik ÖTV diliminden fiyat alıyor.
SON GÜNCELLEME OCAK'TA YAPILDI
ÖTV sisteminde en son Ocak ayında değişikliğe gidilmişve dilim sayısı artırılmıştı.
Bu artışla 353 bin TL ile 401 bin TL arasında kalan otomobiller yüzde 70'lik ÖTV dilimine, 401 bin TL'den daha pahalı otomobiller ise yüzde 80'lik ÖTV dilimine girdi.
Türkiye'de otomobillerin fiyatının döviz kuru ve ÖTV sistemi ile belirlenmesi ise, döviz kurundaki her artışın fiyatlara doğrudan yansımasına neden oluyor.
Döviz artışı neticesinde artan fiyatlar, ÖTV sistemindeki baremleri aşıp otomobilleri bir üst vergi dilimine çıkarınca, tüketiciye dövizdeki artıştan daha yüksek bir tutarda zam yansımış oluyor.
FİYATLARDAKİ ARTIŞ YÜZDE 50
Cardata verilerine göre, Ocak-Eylül 2022 döneminde sıfır kilometre araç fiyatlarındaki artış yüzde 50’yi buldu. Artık yüzde 45, yüzde 50 ve yüzde 60 ÖTV diliminde herhangi bir araç kalmadı.
Türkiye'de satılan neredeyse tüm otomobillerin yüzde 80 ve daha yüksek ÖTV ile fiyatlanır hale gelmesi de tüketicinin gözünde haklı olarak bir ÖTV güncellemesi beklentisi yaratıyor.
Öyle ki, otomobil ihtiyacı olan binlerce kişi, Ağustos'a kadar otomobili yatırım amaçlı alanlar sebebiyle bayilerde araç bulamamış ve sıfır kilometreden daha pahalı ikinci el araç almak zorunda kalmıştı.
Ağustos ayında 2. el otomobillere getirilen 6 ay ve 6 bin kilometre sınırı, yatırım amaçlı alımların önünü kesmiş olsa da, bu sefer de artan fiyatlar yüzünden aylardır bayilerde araç bulamayanların sıfır otomobile erişimi zorlaştı. Araç alımlarında BDDK'nın getirdiği kredi sınırı ve kredilere erişimde yaşanan sıkıntılar da otomobil alımını zorlaştıran diğer etkenler arasında yer aldı.
Fiat Egea nadir örneklerden
Bu durumu Fiat Egea bir örnek, yüzde 80 ÖTV oranının altında kalan 2 modelden biri olarak karşımıza ilk Fiat Egea çıkıyor.
Egea'nın sadece 1.4 benzinli ve manuel şanzımanlı versiyonu yüzde 70 ÖTV diliminde kalırken, aynı ÖTV oranına sahip bir diğer modelin ise Hyundai i10 olduğu görülüyor.
Egea gibi yerli üretim bir otomobil olan i10'un da en üst donanım paketi hariç tüm versiyonları yüzde 70'lik ÖTV diliminden fiyat alıyor.
SON GÜNCELLEME OCAK'TA YAPILDI
ÖTV sisteminde en son Ocak ayında değişikliğe gidilmişve dilim sayısı artırılmıştı.
Bu artışla 353 bin TL ile 401 bin TL arasında kalan otomobiller yüzde 70'lik ÖTV dilimine, 401 bin TL'den daha pahalı otomobiller ise yüzde 80'lik ÖTV dilimine girdi.
Türkiye'de otomobillerin fiyatının döviz kuru ve ÖTV sistemi ile belirlenmesi ise, döviz kurundaki her artışın fiyatlara doğrudan yansımasına neden oluyor.
Döviz artışı neticesinde artan fiyatlar, ÖTV sistemindeki baremleri aşıp otomobilleri bir üst vergi dilimine çıkarınca, tüketiciye dövizdeki artıştan daha yüksek bir tutarda zam yansımış oluyor.
FİYATLARDAKİ ARTIŞ YÜZDE 50
Cardata verilerine göre, Ocak-Eylül 2022 döneminde sıfır kilometre araç fiyatlarındaki artış yüzde 50’yi buldu. Artık yüzde 45, yüzde 50 ve yüzde 60 ÖTV diliminde herhangi bir araç kalmadı.
Türkiye'de satılan neredeyse tüm otomobillerin yüzde 80 ve daha yüksek ÖTV ile fiyatlanır hale gelmesi de tüketicinin gözünde haklı olarak bir ÖTV güncellemesi beklentisi yaratıyor.
Öyle ki, otomobil ihtiyacı olan binlerce kişi, Ağustos'a kadar otomobili yatırım amaçlı alanlar sebebiyle bayilerde araç bulamamış ve sıfır kilometreden daha pahalı ikinci el araç almak zorunda kalmıştı.
Ağustos ayında 2. el otomobillere getirilen 6 ay ve 6 bin kilometre sınırı, yatırım amaçlı alımların önünü kesmiş olsa da, bu sefer de artan fiyatlar yüzünden aylardır bayilerde araç bulamayanların sıfır otomobile erişimi zorlaştı. Araç alımlarında BDDK'nın getirdiği kredi sınırı ve kredilere erişimde yaşanan sıkıntılar da otomobil alımını zorlaştıran diğer etkenler arasında yer aldı.
Editör notu: Bu haber 09:00 saatinde yazıldı, güncel dolar kuru 18,27 TL'dir. Euro kuru 18,25 TL, altının gramı ise 983.47 TL'dir.
Emekli promosyonlarında zam depremi! Akbank, Ziraat, Garanti resmen açıkladı!
Google’dan araç sahiplerini kurtaracak güncelleme
Asgari ücrette 2023 yılı zammı! Yeni rakamı o isim açıkladı!