Dyo satışlarını yüzde 16 oranında artırdı!
Geçen yılın hedeflerine ulaşıp büyümelerinin devam ettiği bir sene olduğunu dile getiren Yaşar Holding Boya Grubu Başkanı Ahmet Yiğitbaşı, satışlarının 2011'e göre yüzde 16 artışla 486 milyon TL'ye yükseldiğini açıkladı...
Dyo markası olarak boya sektöründe pek çok ilke imza attıklarının ve sektörün öncü şirketlerinden olduklarının altını çizen Yaşar Holding Boya Grubu Başkanı Ahmet Yiğitbaşı, "Bu rolümüzü sürdürmek için teknolojiye ve inovasyona yatırım yapıyoruz. Her yıl satışlarımızın yüzde 2'sini Ar-Ge'ye ayırıyoruz ki, bu rakam Türkiye ve gelişmiş ülkeler ortalamasının üzerinde. Ürün kalitemiz ile de iddialıyız" dedi.
Geçen yılı hedefleri paralelinde geride bırakan Dyo, 2011 'e göre satışlarda yüzde 16'lık artış sağladı. Geçen yılın hedeflerine ulaşıp büyümelerinin devam ettiği bir sene olduğunu dile getiren Yaşar Holding Boya Grubu Başkanı Ahmet Yiğitbaşı, satışlarının 2011'e göre yüzde 16 artışla 486 milyon TL'ye yükseldiğini açıkladı. Geçen yıl boya sektöründe miktar bazında küçülme yaşanmasına rağmen Dyo olarak boya sektörünün üzerinde bir büyümeye ulaştıklarını vurgulayan Yiğitbaşı, faaliyette bulundukları tüm sektörlerde pazar paylarını artırmayı başardıklarını kaydetti. Dyo markasıyla 40'ın üzerinde ülkeye ihracat yaptıklarının bilgisini veren Yiğitbaşı, ayrıca Boya Grubu olarak Rusya, Mısır ve Romanya'da yerinde üretim avantajlarına sahip olduklannı söyledi. Kimya sektörü genelinde olduğu gibi boya sektörünün de hammaddede yüksek oranda ithalata bağımlı olduğunu söyleyen Yiğitbaşı, maliyetlerinin yaklaşık yüzde 60 ila yüzde 65'inin hammadden oluştuğunu ve üretimde girdi olarak kullandıkları bir hammaddeyi ithal ettiklerini aktardı. Yiğitbaşı, yurtiçi ve yurtdışı operasyonları da dahil olmak üzere binin üzerinde çalışanlarının olduğunu açıkladı. Yaşar Holding Boya Grubu olarak inşaat boyaları ve ısı yalıtım sistemleri, sanayi boyalan, mobilya boyalan, otomotiv boyalan, deniz boyalan, matbaa mürekkepleri gibi farklı sektörlerde üretim yaptıklannı belirten Yiğitbaşı, 'Türkiye'de İzmir Çiğli ve Dilovası fabrikalarımızda boya üretimi, Manisa fabrikamızda da matbaa mürekkepleri üretimi gerçekleştiriyoruz. Aynca Rusya, Mısır ve Romanya'da da üretim ve satış olarak faaliyetlerimiz bulunuyor. Son üç yıldır hızlı bir büyüme gösteriyoruz. Dyo boya olarak geçen yıl toplam üretimimiz 160 bin tonun üzerine çıktı. Matbaa mürekkepleri üretimimiz ise 14 bin ton civannda gerçekleşti.2012 yılında bir yandan faaliyette olduğumuz sektörlerde pazardaki güçlü konumumuzu sürdürmek, diğer yandan büyüme stratejüerimiz doğrultusunda potansiyel gördüğümüz yeni alanlarda yatırımlar yaptık" dedi.
Anti Korozif ürün gamını yeniden yapılandırdı Dyo olarak 2012 ve bu yılın ilk yansında yaptıkları yatıranlardan birinin beyaz eşya ve binaların metal dış cephe kaplamalarında kullanılan ve 'coil coating' denilen bobin boyası olduğunu söyleyen Ahmet Yiğitbaşı, ayrıca çelik yüzeylerde koruma ve dekoratif amaçlı kullanılan Anti Korozif sistemlerdeki ürün portföyünü ve hizmet verdikleri alanları yeniden yapüandırdıklarını aktardı. Üretim altyapılarının modernizasyonu, çevre ve Ar-Ge'ye yönelik yatırımlarının da bu süreçte devam ettiğini anlatan Yiğitbaşı, yapılan yatırımların asıl sonuçlarını 2014 ve somasında alacaklarını kaydetti. Bu yılın ilk yansına ait rakamların henüz açıklanmadığını ancak ilk çeyrekteki sonuçlara göre bir değerlendirme yaptıklarında büyümelerinin devam ettiğini söyleyen Yiğitbaşı, "Boya sektöründe inşaat boyaları ve ısı yalıtım sistemleri, sanayi boyaları, mobilya boyaları, otomotiv boyaları, deniz boyalan, matbaa mürekkepleri gibi alt sektörlerde üretim yapan tek şirket Dyo. 2013'te tüm bu sektörlerde pazardaki yerimizi sağlamlaştırmaya odaklandık ve başardı da olduk. Ürün çeşitliliğimizi artıracak, müşteri memnuniyetini ilk sıraya koyan, teknoloji ve Ar-Ge'deki gücümüzü devamlı kılacak adımlar attık. Boya sektöründeki en köklü markayız. Markamızın bu gücünü ve farklılığını ortaya koymak amacıyla markamıza yaptığımız yatırımlar da devam etti. Boya sezonunu, Dyo markasının 'teknoloji, dayanıklılık ve kalite' özelliklerine vurgu yapan yeni bir reklam kampanyasıyla karşıladık" diye konuştu.
"Önümüzdeki yıllarda Rusya'da daha aktif olmayı hedefliyoruz" Bu yılın ilk yansmda büyümede yakaladıklan performansı, yılın ikinci yansında da sürdürmeyi ve geçen yıl olduğu gibi bu sene de boya sektörünün üzerinde bir büyüme hedeflediklerini söyleyen Ahmet Yiğitbaşı, Ar-Ge ve inovasyona yaptıkları yatırımlar sayesinde pazara yeni ürünler sunma konusunda hızlı hareket edebildiklerini kaydetti. 2012 ve 2013'ün ilk aylarında inşaat, sanayi ve mobilya boyalarında'yeni ürün gruplanm ürün portföyüne eklediklerini belirten Yiğitbaşı, bu yıl sonu ve 2014'te de ürün yelpazesini genişletmeye yönelik çalışmalarının devam edeceğini kaydetti. Yılın ikinci yansında da satışlannı ve kârlılıklarım artırmayı hedeflediklerini söyleyen Yiğitbaşı, 'Tüm sektörlerde pazar payımızı artınyor, boya sektörünün üzerinde büyüyoruz. Bu büyümeyi sürdürülebilir kılmak amacıyla yeni yatırımlar da gündemimizde olacak. Türkiye'nin yanı sıra yurtdışında da büyümeyi hedefliyoruz. Doğu Avrupa, Rusya Federasyonu, Ortadoğu ve Afrika hedef pazarlarımız arasında bulunuyor. Özellikle Rusya pazarında önümüzdeki yıllarda daha aktif olmak istiyoruz" açıklamasını yaptı.
Dünya Gazetesi