Ekonomi

E-ticaret sektörü 10 milyar TL’lik en uzun geceye hazırlanıyor

Kasım ayını son derece hareketli geçiren ve beklentilerin üzerinde cirolara ulaşan e-ticaret sektörü, şimdi de en uzun gece olan 21 Aralık’a hazırlanıyor. Dijital perakende sektörünün 10 milyar TL ciro beklediği söz konusu bu gece, dijital perakende sektörü için aynı zamanda yılın son alışveriş festivali olacak


Kuzey yarım kürede bulunması nedeniyle 21 Aralık'ta en uzun geceyi yaşayacak olan Türkiye’de bu gece e-ticaret için de ayrı bir önem taşıyor.

Dijital perakende sektörünün 10 milyar TL ciro beklediği söz konusu bu gece, dijital perakende sektörü için aynı zamanda yılın son alışveriş festivali olacak.



Konuyla ilgili görüşlerini bildiren Avantajix.com’un kurucu ortağı Güçlü Kayral, 11 Kasım, Bekarlar Günü, Efsane Cuma, Siber Pazartesi adı altında düzenlenen kampanyalarla kasım ayını oldukça hareketli geçiren ve yüzde 150’leri aşan ciro artışları yaşayan e-ticaret sektörünün, aralık ayındaki yoğun satışlarla 2022’yi de rekorla uğurlayacağını dile getirdi.

Aralık ayının Kasım’dan sonra internetten en fazla işlemin yapıldığı ikinci ay olduğunu vurgulayan Kayral, yılbaşı alışverişlerinin e-ticaretteki payının oldukça yüksek olduğunu ve bunun da Türkiye Bilişim Sanayicileri Derneği verileriyle kanıtlandığını söyledi.

21 Aralık’taki indirimlerin, uygun fiyatlı yılbaşı hediyeleri almak için bir fırsat olacağının altını çizen Kayral dijital piyasalarda şu anda ‘Yılın En Uzun Gecesi’ adı altında çok sayıda kampanya yapıldığını, elektronikten, modaya, kozmetikten market ürünlerine kadar binlerce üründe yılın en uzun gecesinde sürpriz indirimlerin olacağını söyledi.

 

BEKLENTİ 10 MİLYAR TL CİRO

Bunun dışında aralık ayının turizm sektörü için de oldukça önemli olduğunun altını çizen Kayral, "Kış turizmine ek olarak yaz aylarına yönelik erken rezervasyon satışları Aralık’ta çok yoğun olur. Firmalar, 21 Aralık’a özel otel konaklaması ve tur satışlarında da indirime gidiyor. Bütçeye uygun tatil için 21 Aralık kampanyaları mutlaka takip edilmeli. Bu nedenlerle sektörün 21 Aralık cirosunun 10 milyar TL’ye ulaşması bekleniyor* ifadelerini kullandı.



Diğer yandan Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) verilerine göre kasım ayındaki kampanyalarla, e-ticaret sektörünün ciroları, geçtiğimiz yılın aynı ayına göre yüzde 165 artış göstermiş, firmalar ellerindeki stokları eritirken, tüketiciler de uygun fiyatlı ürünlere erişim imkanına kavuşmuştu.

Alışveriş alışkanlığında görülmemiş değişim! Veriler tek tek yorumlandı! Çıkan sonuç herkesi şaşırttı! İşte detaylar!