Ekonomi

E-ticarette başarılı olmanın 5 yolu!

İnternet alışverişi hayatımızın ayrılmaz bir parçası haline geldi. Kimisi sadece internetten ürün alırken kimisi de para kazanmak için e-ticaret yapıyor. Peki e-ticarete girerken nelere dikkat etmelisiniz? Günümüzde insanlar e-ticaret platformlarına giriyor ve akla gelebilecek her türlü satın alma işlemini tamamlıyor

Akıllı telefonların ve internetin yaygınlaşması, e-ticaret sektörünü yıllar önce öngörülemeyen seviyelere taşıdı. Günümüzde insanlar e-ticaret platformlarına giriyor ve akla gelebilecek her türlü satın alma işlemini tamamlıyor. Bir yandan birçok insan bir e-ticaret işine girmeyi ve çok para kazanmayı hayal ediyor. Ancak bu işin o kadar kolay olmadığını söylemeliyiz.

E-ticarete yeni başlayan veya yeni başlayan değerli okuyucularımız için önemli bir rehber niteliğindedir. Bu size nereden başlayacağınız ve hangi yolu izleyeceğiniz konusunda daha net bir anlayış sağlayacaktır.

Webtekno'da yer alan habere göre; e-ticaret dışarıdan basit görünüyor. Ama o işin arkasında çok detaylı bir araştırma var. Ürünler, sevkiyat süreçleri, müşteri memnuniyeti, web siteleri gibi satış altyapısının entegrasyonu tamamen sizin elinizde. Bu yüzden attığınız her adımda dikkatli olmalısınız ve bu dev sektörde yerinizi almaya çalışmalısınız.

1 - RAKİPLERİNİZİ İYİ TANIYIN!

İş dünyasında ciddi bir rekabet var. Rekabette öne çıkmak istiyorsanız, ürün geliştirme ve iyileştirmeye odaklanmak yeterli değildir. Rakiplerinizi tanıyorsanız daha spesifik adımlar atabilirsiniz. Bu işe başlamadan önce rakiplerinizi tanımak, sektörünüzde rekabet edebilme yeteneğinizin temel göstergelerinden biridir.

Rakip puanları size nasıl ve hangi ürünleri sattığınızı, fiyatlandırma politikalarınızı ve müşteri memnuniyetinizi gösterir. Ayrıca şirketinizin politikalarını anlayabilir ve e-ticaret sitenizi nasıl kurduklarını görebilirsiniz. Güçlü ve zayıf yönlerini görebilir ve buna göre strateji oluşturabilirsiniz. Bu nedenle rakiplerinizle rekabet gücünüzü artırarak sektördeki varlığınızı artırabilirsiniz. Bunlar e-ticaret fikirlerinde yaygındır, bu yüzden ne sattığınıza dikkat edin.

2 - ÜRÜN SEÇİMİNİ DOĞRU YAPIN!

Bir e-ticaret platformu, akla gelebilecek hemen hemen her ürünün satıldığı bir kanaldır. Spor malzemeleri, giysiler, oyuncaklar, anne ve bebek ürünleri, kitaplar bunlardan sadece birkaçı. Yani e-ticaret yapmak istiyorsanız öncelikle ne satmak istediğinizi bilmelisiniz.

Doğru kararların, platformun uzun vadeli başarısında büyük etkisi vardır. Bu nedenle kararlar aceleyle verilmemeli ve sektör dikkatle düşünülmelidir. Müteakip değişiklikler mümkündür, ancak zaman, çaba ve kaynak kaybıdır. Bu nedenle e-ticaret sitenizi kurmadan önce bir ürün seçmeniz gerekiyor. Bu arada hedef kitlenizi belirlemenizi öneririz. Bu şekilde satışlarınızı maksimize edebilirsiniz. Aksi takdirde kendinizi bu alana saplanmış yüzlerce girişimcinin arasında bulabilirsiniz...

3 -İYİ BİR E-TİCARET SİTESİ KURUN!

E-ticaret sadece milyonlarca kullanıcısı olan bir pazar değildir. Hemen hemen tüm sağlayıcıların kendi web siteleri de vardır. Bu nedenle e-ticarete başarılı bir giriş yapmak istiyorsanız sitenizi doğru bir şekilde kurmanız gerekmektedir. Hem tüketiciler hem de yöneticiler işlem yapmayı kolaylaştıran bir tasarımı tercih ederse, insanların işi gerçekten yapmasına izin verebilirsiniz. Bu sayede satışlarınızı arttırabilir ve arama motorlarında daha üst sıralarda yer alabilir, bu da kazanma yüzdenizi arttırabilirsiniz.

Siteniz çok iyi kurulmuşsa sektöre başarıyla girebilirsiniz. Bu yüzden kiminle çalıştığınıza dikkat etmelisiniz. Doğru firma, tüm ihtiyaçlarınızı bir arada karşılayarak size çözüm üretir. Örneğin; İdesoft, bir e-ticaret sitesini tamamlamak için anahtar teslimi çalışır.

4 - SİTENİN MOBİL OPTİMİZASYONUNU İYİ YAPIN!

Bilgisayarların günümüzde yaygın olarak kullanıldığı açıktır. Ancak bu, insanların 7/24 kullanacağı anlamına gelmez. Örneğin, insanlar işyerinde bilgisayar kullanıyor olsalar bile internetten alışveriş yapamayabilirler. Günümüzde yapılan araştırmalar, akıllı telefonların internet kullanımında önemli bir rol oynadığını gösteriyor.

Bu nedenle e-ticaret siteniz de mobil uyumlu olmalıdır. Bu sayede tüketiciler web sitenize her yerden erişebilir. Ideasoft'un e-ticaret sitesi yüzde 100 mobil uyumlu olacak şekilde tasarlanmıştır. Bu, tüketicilerin istedikleri zaman ve istedikleri yere girmelerini sağlar. Bu sayede müşterilerinize nerede olurlarsa olsunlar ulaşabilir ve satışlarınızı gözle görülür şekilde artırabilirsiniz.

5 - VERİLERİNİZİ DEĞERLENDİRİN!

Bir e-ticaret sitesi kurarken tüm işlemler tamamlanmaz. Aksine sitenizi düzenli olarak kontrol etmeli, sektörünüzü yakından takip etmeli ve değişikliklere uyum sağlamalısınız. Arkadan geldiğinizde tüketicinin kaybolacağını unutmayın. Bu nedenle, web sitenizi kurup çalıştırdıktan sonra, web sitenizin aylık kaç kez görüntülendiğini, tıklama oranlarını, satışları ve yeniden pazarlama yoluyla kaç kullanıcının geri geldiğini bilmeniz gerekir. Bu tür verileri bilmek, gelecekteki stratejiniz hakkında daha iyi kararlar almanıza yardımcı olabilir. Web sitenizi tanımanıza yardımcı olur.

Verilerinizi düzenli olarak izlemezseniz değişen koşullara uyum sağlayamazsınız. Kesin ve ileriye dönük stratejilerin oluşturulmasını engeller. Dolayısıyla, önde gelen e-ticaret platformlarından biri olmak istiyorsanız bunlara da dikkat etmelisiniz.

Ziraat Bankası'ndan dev kampanya! 14 Kasım'a kadar başvurabilirsiniz! 
Yürüyerek 1000 dolar kazanın! Sweatcoin nedir, nasıl kullanılır, ücretli mi?
İş Bankası'ndan yeni kampanya! 30 Kasım'a kadar acele edin!