E-ticarette başarının sırları! E-ticaret yapmak isteyen girişimcilere 8 maddelik yol haritası!
E-ticaret hacmi geçen yıl ikiye katlanarak 700 milyar liraya ulaştı. Bu büyüme trendi genç girişimcilerin de iştahını kabartıyor ancak e-ticaretin de bazı kuralları var. Neyi, nasıl, ne şekilde yapmak gerektiğini bilmekte yarar var. İşte, öneriler…Sektörün hacmi 2022’de, bir önceki yıla kıyasla yaklaşık yüzde 100 büyüyerek 700 milyar TL’ye yükseldi
E-ticaret sektöründeki büyüme trendi girişimcilerin iştahını kabartıyor. Sektörün hacmi 2022’de, bir önceki yıla kıyasla yaklaşık yüzde 100 büyüyerek 700 milyar TL’ye yükseldi. Gelecek dönemde de büyüme potansiyeli taşıyan sektör, çok sayıda girişimci için fırsatları da beraberinde getiriyor.
TOBB E-ticaret Meclis Üyesi, Ticimax E-ticaret Sistemleri Kurucu CEO’su Cenk Çiğdemli, gelecek dönemde e-ticaret sektörüne adım atmayı planlayan girişimciler için 8 maddeden oluşan bir yol haritası hazırladı. İşte, girişimci adaylarına öneriler:
BİLDİĞİNİZ İŞTEN ŞAŞMAYIN!
E-ticaret sektörüne yeni atılacak olanlar genelde ‘ne çok satar’ mantığıyla olaya yaklaşarak bazen hiç anlamadığı işlere girebiliyor. Bu sürdürülebilir bir iş modeli değil. Tam tersine kazançtan çok kayıplara da yol açabilir. Ayrıca her kriz döneminin yeni fırsatlar barındırdığı da unutmamakta fayda var. Girişimciler, piyasalarda yaşanan zorlukları ve nelere ihtiyaç olduğunu iyice araştırsın.
MESAJ TRAFİĞİNE BOĞMAYIN!
En hatalı davranışlardan birisi de cep telefonu numaralarına devamlı mesaj atmak. Bu şekilde davranışlar, potansiyel müşterilerinizi rahatsız eder, alışveriş yapacağı varsa da sizden rahatsız olduğu için asla alışveriş yapmayı tercih etmez. Bir site kendi kayıtlı müşterisine bile ayda birkaç seferden fazla mesaj veya e-posta atmamaya özen göstermelidir. Müşterilerinizi sizden soğutabilir.
BASİT ARAYÜZ KULLANIN!
Eğer siteniz kaotik bir temaya sahipse, hey yerden pop-up’lar veya renkli kutular çıkıp duruyorsa, kullanıcı hiçbir şey satın almadan siteden çıkabilir. Aynı şekilde sitenin çok yavaş olması, ödeme adımı dahil her kategoride uzun zaman beklemek zorunda kalması kullanıcıları usandırır. Siteye mobilden giriş yapan kullanıcıya masaüstü site gösterilmesi de siteden derhal çıkma nedenidir.
GEREKSİZ BİLGİ TALEBİNDEN KAÇININ!
Gereksiz bilgiler müşteriyi bezdirir. Sadece e-posta adresi, cep telefonu, şifre ve adres bilgisi yeterli olmaktadır. TC kimlik numarası, kullanıcının sizi nereden duyduğu gibi gereksiz bilgiler potansiyel müşteriyi daha kaydolmadan kaçırmanıza yol açabilir. Özetle; üyelik ve ödeme adımları uzatılmamalı.
KARGO HİZMETİNE DİKKAT!
E-ticaret hizmetlerinde mutlaka kargo hizmetine özen gösterin. Kargo ücretleri ne kadar yüksek ve verilen hizmet ne kadar kalitesiz ise müşterinin sitenizden ikinci kez alışveriş yapma olasılığı da düşer. Taahhüt edilen güne kadar mutlaka gönderim yapılmalıdır. Müşteriler, yaptıkları alışverişin kendilerine kargo dahil kaça mal olacağını bilmek ister. Alışveriş tamamlanmadan önce, sepet bedeline ilave olarak kargo bedelinin de eklenmesi, belirsizliğin giderilmesi açısından önemlidir.
ÜRÜN FOTOĞRAFLARI ÖNEMLİ
Ürün fotoğraflarına özen gösterin. Çok küçük olan veya üzerinde oynanarak gerçek ürünle alakasız hale getirilen fotoğraflar, kullanıcıları sitenizden soğutur. Ürün görselleri müşterinin ürünü kafasında canlandırabileceği kadar net olmalı ve mutlaka farklı açılardan fotoğraf çekilmeli.
ÜRÜN DETAYLARI AÇIKLANMALI
Ürün açıklamaları mutlaka detaylı olmalı. Ayrıca çoğu insan uzun açıklamaları okumak istemez. Ancak okumak isteyen detaycılar için de özenli bir açıklama yazısı hazırlanabilir. Eğer hazırlanmazsa, meraklı ve araştırmayı seven müşterileri kaçırabilirsiniz.
İADE POLİTİKASI BELLİ OLMALI
İnternetten yapılan alışverişlerde en önemli kural, iade politikasıdır. Kullanıcılar, hangi şartlarda ve şekilde ürünü iade etme hakkı olduğuna dair mutlaka bilgilendirilmeli.