Kent Haberleri

E-ticaretten alışveriş yapıyorsanız dikkat! Platformu kullanan işletme sayısında rekor düşüş!

E-ticaretten alışveriş yapıyorsanız dikkat! E-ticaret platformu kullanan işletme sayılarında rekor düşüş gözlendi. Uzmanlar düşüşün nedenini neye bağlıyor? İşte yanıtı… Hem Pazar yeri hem de özel e-ticaret platformu kullanan işletme sayısının düşmesi dikkat çekiyor

E-ticaret kullanan işletme sayılarındaki düşüş raporlara da yansıdı. Hem Pazar yeri hem de özel e-ticaret platformu kullanan işletme sayısının düşmesi dikkat çekiyor. E-ticaret Bilgi Platformu'nun verilerine göre 2022’nin ilk altı ayında hem pazar yeri hem de özel e-ticaret platformu kullanan işletme sayısı yüzde 5,17 azaldı.

2021’E KIYASLA CİDDİ DÜŞÜŞ GÖZLENDİ

Pazar yeri ve markaya özel e-ticaret platformu kullanımı düştü. 2021 verileriyle kıyaslandığında, 2022’nin ilk altı ayında hem pazar yeri hem de özel e-ticaret platformu kullanan işletme sayısının yüzde 5,17 azaldığı görüldü.

“REKABET AVANTAJI MÜMKÜN DEĞİL”

Uzmanlar bu azalışta pazar yerlerinin uyguladığı yüksek komisyonun önemli bir etken olduğunu belirtiyor. Bu azalışın arkasındaki sebebin büyük pazar yeri platformlarının yüksek komisyon oranlarının, satıcıları kendi e-mağaza altyapılarını kurmaya yönlendirmesi olabileceğine dikkat çeken Görkem Bayramoğlu, pazar yerlerinin yüksek komisyon oranlarının yıllardır süren bir sorun olduğunu hatırlattı. “Bugün işletmelerin çok kanallı bir satış ağı kurmadan rekabet avantajı elde etmesi pek mümkün değil” diyen Bayramoğlu, “Pazar yerlerinin yüksek komisyon oranları ise küçük ve orta ölçekli işletmelerin e-ticarete başlamasını zorlaştırıyor. Sıfırdan e-ticaret yazılımı satın almak da verimsiz operasyonel süreçler ve hesapta olmayan maliyetler anlamına gelebiliyor.” dedi.

​BANKALAR CİDDİ BİR KÜLFET HALİNE GELDİ

Bir finansal teknoloji şirketi olarak işletmeler için Android POS çözümleri de geliştirdiklerini dile getiren Görkem Bayramoğlu, “Vallet Android POS, işletmelerin tek bir POS yatırımıyla, hiçbir bankayla anlaşma yapmadan tüm kredi kartlarından taksitli ödeme alabilmesine olanak tanıyor. İşyerleri bu sayede hem bankalarla tek tek anlaşma yapma külfetinden kurtuluyor. Hem de ‘Vergi Usul Kanunu’na uygun ödeme altyapılarını kolayca kurarak yirmi iki bankaya entegre olabiliyor.” şeklinde konuştu.

Milyonlarca insanın kullandığı e-ticaret platformlarındaki bu gelişme e-ticarete yönelmek isteyen özellikle küçük işletmecileri olumsuz etkiliyor. E-ticaret kullanıcıları için alternatif ve farklı ürünlere ulaşmak için küçük işletmeciler ve işletme sayısının fazla olması önem arz ediyor.

E-ticaret sektörü 10 milyar TL’lik en uzun geceye hazırlanıyor

Emlak fiyatlarına E-ticaret Yasası dopingi! Sektörden düzenleme talebi geldi!

Yeni moda bu oldu! Artık kiralıyorlar