Ecco bu yıl Türkiye'de 3 yeni mağaza açacak!
ECCO’NUN Türkiye’deki faaliyetleri hakkında bilgi veren Ecco Türkiye Genel Müdürü Deniz Necati Erda, bu yıl 3 yeni mağaza açacaklarını anlattı. Erda, "Türkiye’de her şey yolunda giderse daha fazla mağaza açarız.” dedi.
Danimarkalı Ecco, “Sihirli Ayakkabı Boya Sandığı” projesiyle ayakkabı bakım ürünleri satışlarını yüzde 400, ayakkabı satışlarını yüzde 41 artırdı. Ana merkez, sadece 200 euroluk harcamayla gelen başarı üzerine projeyi 90 ülkeye yayma kararı aldı.
Danimarkalı Ecco’nun Türkiye Genel Müdürü Deniz Necati Erda’nın mağazalara geleneksel Türk ayakkabı boyacı sandığı koyma fikri büyük bir başarıyı beraberinde getirdi. Projeyle Türk kültürünün geleneksel motiflerinden olan ayakkabı boyacı sandıkları İskandinav tasarımlı Ecco mağazalarına yerleştirildi. Proje ilk olarak Özdilek AVM’deki Ecco mağazasında daha sonra 8 Ecco mağazasında uygulanmaya başlanırken Ecco müşterilerine ücretsiz ayakkabı bakımı da sunuldu. Uygulama müşteriler tarafından büyük ilgi görünce bu ilgi satışlara da yansıdı ve ortaya kısa sürede bir marketing başarısı çıktı. “Sihirli Ayakkabı Boya Sandığı” projesiyle ayakkabı bakım ürünleri satışları yüzde 400, ayakkabı satışları yüzde 41 arttı. Ana merkez, sadece 200 euroluk harcamayla gelen bu başarı üzerine projeyi 90 ülkeye yayma kararı aldı.
Nostalji yaşatıyoruz
Ecco Türkiye Genel Müdürü Deniz Necati Erda, “Ecco, ayakkabılarında ve mağaza tasarımlarında İskandinav tasarımının şıklığını ve sadeliğini yansıtıyor. Sihirli Ayakkabı Boya Sandığı ile dünyaca ünlü mağaza tasarımımızı yerel kültürün öğeleriyle başarılı bir şekilde birleştirdik. Hem fark yaratmak hem de nostalji yaşatmak istedik. Bu aynı zamanda dünyadaki Ecco mağazaları içinde bir ilk oldu. Projeyle; aylık 79 adetlik ayakkabı bakım ürünleri satış sayımız 266’ya yükseldi. Öncesinde ayakkabı başına 2 ayakkabı bakım ürünü satılırken bu oran yüzde 200 arttı. Ayakkabı bakımı yaptıran müşterinin mağazada kalma süresi ortalama 5 dakika arttı. Biz de bu süreyi müşterilere Ecco markası, kültürü ve ürünleri hakkında bilgi vermek için başarılı bir şekilde kullandık” diye konuştu. Projenin başarısı üzerine merkezden teşekkür mektubu aldıklarını kaydeden Erda, bu yıl projenin tüm dünyaya yayılacağını da vurguladı. Erda, şöyle devam etti: “Merkez, bu yıl içinde faaliyet gösterdiği 90 ülkede de bu projeyi uygulamaya koyacak. Bu bizim için gurur verici.”
1.2 milyar euro cirosu var
Ecco, 1963 yılında Karl Toosbuy tarafından kuruldu. 1963’den bu yana 350 milyon çiftten fazla Ecco ayakkabısı satıldı. Ecco, deri üretiminden halen aile şirketi olarak yoluna devam eden Ecco’nun geçen yılki cirosu 1.2 milyar euro oldu. Yılda 21 milyon çift ayakkabı satan şirketin 19 bin 500’den fazla çalışanı bulunuyor. Ürünleri 90 ülkedeki 1.200 Ecco mağazası ve 15 bin satış noktasında satılıyor.
3 mağaza açacak
ECCO’NUN Türkiye’deki faaliyetleri hakkında bilgi veren Deniz Necati Erda, bu yıl 3 yeni mağaza açacaklarını anlattı.
Erda, sözlerine şöyle devam etti: “2015 yılını iyi geçirdik. Tabii ki Türkiye zor pazar, her şey güllük gülistanlık değil ama biz uzun vadeli düşünüyoruz. Planlarımız doğrultusunda büyümeye devam edeceğiz. Bu yıl 3 yeni mağaza açma hedefimiz var. Türkiye’de her şey yolunda giderse daha fazla mağaza açarız.”
Vatan