Eczacıbaşı Yapı Ürünleri'nde yatırım atağı devam ediyor!
Karoda Orta Avrupa ve Almanya'da lider olmak istediklerini söyleyen Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu Başkanı Hüsamettin Onanç, bu konuyla İlgili diğer hedeflerinin ise profesyoneller arasında tercih edilen üç kuruluştan biri olmak olduğunu aktardı
Bu hedefler çerçevesinde son dönemde pek çok yatırım gerçekleştirdiklerini dile getiren Onanç, Türkiye ve Almanya'da eşzamanlı yaptıkları bu yatırımlarla karo üretim kapasitelerini yüzde 20 artırarak toplam 38 milyon metrekareye çıkardıklarının bilgisini verdi. Bu yatırımların Türkiye ayağında, Bozüyük'teki karo fabrikalarının büyük ebatlı karo üretim kapasitesinin de 1.3 milyon metrekare artırıldığını açıklayan Onanç, 'Dünyanın en eski ve bilinen seramik markası Villeroy&Boch'un karo seramik alanındaki faaliyetlerini yürüten ve çoğunluk hisselerine Eczacıbaşı'nm sahip olduğu V&B Fliesen bünyesinde ise yeni bir porselen karo fabrikası kurmak üzere düğmeye basıldı. Almanya'nın Merzig şehrinde kurulacak yeni tesis Ocak 2012'de tamamlanacak ve kuruluşun porselen karo üretimi yüzde 50 artarken, yeni istihdam olanağı da yaratılacak' dedi.
2010 yılında Rusya pazarına yönelik önemli yatırımlar başlattıklarını söyleyen Onanç, Serpukhov Bölgesinde faaliyet gösterecek karo seramik fabrikalarının inşaatını tamamladıklarını kaydetti. Eylül ayında da seramik sağlık gereçleri fabrikalarının temelini attıklarım dile getiren Onanç, 25 bin metrekarelik alanda hizmet verecek karo seramik fabrikasının 30 milyon Euro'luk yatırımla gerçekleştirildiğini açıkladı. Fabrikanın seramik ve porselen karoların yanı sıra, yüzme havuzları için üretilen karo ve aksesuarları içeren yaklaşık 4 bin çeşit ürün için yıllık 3.2 milyon metrekare üretim kapasitesine sahip olacağına dikkat çeken Onanç, fabrikada, VitrA'nın yanı sıra grubun diğer markaları için de üretim yapılacağını kaydetti. 10 bin metrekarelik alanda hizmet verecek ve iki yıl içinde üretime geçmesi hedeflenen seramik sağlık gereçleri fabrikasının yıllık üretim kapasitesinin 300 bin adet .olacağının bilgisini veren Onanç, 'İlk aşamada yaklaşık 10 milyon Euro'luk yatırım yapılacak fabrika, 65 kişiye istihdam sağlayacak. Bu yatırımlarla, Rusya'nın yaklaşık 100 milyar Euro büyüklüğündeki inşaat pazarından pay almayı, VitrA'yı, ülkenin en çok tercih edilen seramik ve banyo markası haline getirmeyi hedefliyoruz' dedi. Bunun dışında Hindistan'dan bir kuruluşla, dağıtım konusunda işbirliği yaptıklarını da açıklayan Onanç, bu pazarı yakından izlediklerini ve yerli bir ortakla üretim yapmayı hedeflediklerini söyledi. İtalya'nın da kendileri için önemli olduğunu belirten Onanç, burada da tasarım ve teknolojide güçlü bir şirketi satın almayı ' hedeflediklerini aktardı.
'Yılın ilk yarısında global olarak yüzde 9 büyüdük'
Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubunun 2010 yılında 800 milyon Euro ciro elde ettiğini aktaran Hüsamettin Onanç, bu cironun yüzde 68'inin yurtdışı satışlarından elde edildiğine dikkat çekti. Grup olarak 2010 yılını global olarak yüzde 13 büyümeyle kapattıklarım, Türkiye pazarındaki büyüme oranlarının ise yüzde 26 oranında gerçekleştiğini dile getiren Onanç, bu olumlu performansla uzun yıllardır süregelen pazar payı liderliklerini artırma fırsatını da yakaladıklarını kaydetti.
Bu yıla yönelik hedeflerinin de aynı performansı hız kesmeden sürdürmek yönünde olduğunu söyleyen Onanç, 'VitrA'yı rakiplerinden ayıran en önemli özellik olan banyo ve seramik kaplama alanlarında komple çözüm sunma becerisini, farklı coğrafyalardaki etkin dağıtım ağımızla birleştirerek, 2011'de de büyüme odaklı bir strateji izliyoruz ve bu doğrultuda yılın ilk yansını global olarak yüzde 9 büyüme ile kapattık' diye konuştu.
Üretimin yüzde 68'ini ihraç ediyor
Türkiye'deki satış ve dağıtım faaliyetlerini İntema'nın yürüttüğünü söyleyen Hüsamettin Onanç, üretimlerinin yüzde 68'ini 75'ten fazla ülkeye ihraç ettiklerini aktardı. Türkiye'nin toplam seramik sağlık gereçleri ihracatının yüzde 50'sinden fazlasını grup olarak gerçekleştirdiklerine dikkat çeken Onanç, Türkiye'nin Avrupa Birliği (AB) ülkelerine t yaptığı ihracatta, karo ürünleriyle birinci sırada yer aldığını kaydetti. Grubun yurtdışındaki iştirakleri 1 VitrA Bad, EBP, VitrA UK ve VitrA USA'nın Almanya'dan Fransa ve Rusya'ya, Hollanda'dan İngiltere ve Amerika'ya kadar, dünyanın dört bir yanında pazarlama faaliyetleri yürüttüğünü dile getiren Onanç, 'Kuzey Irak'tan Suudi Arabistan'a, Dubai'den çin'e satış ofisleri bulunan grubun ürünlerine, dünya çapında yaklaşık 2 bin 500 satış noktasından ulaşılabiliyor. Kuzey Afrika'daki gelişmeler herkes gibi tabii ki bizi de etkiledi, ancak grubumuzun geniş marka portföyü ve Avrupa, Rusya ve Ortadoğu olmak üzere son derece dengeli pazar dağılımı sayesinde satış hedeflerimizde herhangi bir sapma olmadı' diye konuştu.
Dünya