Eczacıbaşı'nın hedefi markada dünya liderliği
Eczacıbaşı'nın hedefi markada dünya liderliğiBurgbard, Artema ve Vitra gibi markalarıyla 1,2 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşan Eczacıbaşı, dünya çapında marka liderliğini hedefliyor.
"Ligimiz dünya ligi" diyen Bülent Eczacıbaşı, rakip şirketlerin mali açıdan zora girmesini fırsat olarak nitelendirdi
Burgbard, Artema ve Vitra gibi markalarla Türkiye'nin yapı gereçleri sektöründe öncü olan Eczacıbaşı, dünya liderliğine oynuyor. Eczacıbaşı Yapı Gereçleri, yapı ürünlerinde yılda 1,2 milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaşırken, vizyonunu "farklılaşma" olarak belirledi. Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı, Eczacıbaşı Yapı Grubu'nun dünya liginde önünde yer alan şirketler olmasına rağmen bu şirketlerin bir kısmının mali açıdan zorda olması, parçalanmaya başlamasına dikkat çekti.
ÇOK İHRACAT YETMİYOR
'Bir dünya markası olmak istiyoruz' demenin kolay, gerçekleştirmenin zor olduğunu belirten Eczacıbaşı, "Çok ihracatla marka olunmuyor. Kullanıcı nezdinde akla ilk gelenlerden biri olmak önemli. Mimarlar, inşaatçılar, ev kadınları nezdinde akıllarda kalmalısınız. Bu da uzun yıllar alıyor" dedi. Eczacıbaşı, dünya markası olmak konusunda başka markalar satın alma stratejisi benimsediklerini söyledi ve ekledi: "Dünya liginde bir oyuncu olmak istiyoruz. Niye Avrupa şampiyonasında ya da dünya kupasında oynamayalım."
EN GÜÇLÜ MARKA VİTRA
Eczacıbaşı Yapı Gereçleri Genel Müdürü Haluk Bayraktar ise "Dünya, Türkiye'den lider marka bekliyor. En güçlü adaylardan biri olarak tarihimizden gelen seramik kültürümüzle Vitra'yı görebiliriz" dedi. Vitra'nın su tasarrufunu 100 tondan 312 tona çıkaran ürünler geliştirerek adından söz ettirdiğini kaydeden Bayraktar, yapı gereçlerinde iç piyasada satışlarda sıkıntı yaşandığı görülürken, Grup'un cirosunun yarısına yakınını oluşturan dış pazarlarda Körfez ülkeleri, Afrika ve Orta Asya gibi alternatif pazarların öne çıktığını söyledi.
12 metrekarelik alandan bin metrekarelik standa
1970'li yıllardan bu yana dünyanın en önemli seramik ve banyo fuarlarından biri olan ISH 2009'a geldiğini söyleyen Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı, o yıllarda bu fuara katılmayı hayal bile edemediklerini anlattı. 1980'li yıllarda ihracata başladıklarında 'acaba bu fuarda olabilir miyiz' diye düşündüklerini ve ilk kez 1982 yılında 12 metrekarelik stand ile fuara katıldıklarını dile getiren Eczacıbaşı, "Bugün fuarda yer alan standımız bin metrekareyi aşmıştır. O dönemden bu döneme katıldığımız fuarlar Vitra'nın gelişimini gösteren bir seri olabilir" dedi. Frankfurt Fuarı'nın kendileri için çok önemli olduğuna işaret eden Eczacıbaşı, fuarda diğer dünya oyuncularının da neler yaptıklarını görme fırsatı bulduklarını söyledi. Kimler ileriye bakabiliyor, markasına yatırım yapabiliyor, bu tablo içinde Vitra'nın yerini merak ediyorum" şeklinde konuştu.
Yenişafak
Burgbard, Artema ve Vitra gibi markalarla Türkiye'nin yapı gereçleri sektöründe öncü olan Eczacıbaşı, dünya liderliğine oynuyor. Eczacıbaşı Yapı Gereçleri, yapı ürünlerinde yılda 1,2 milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaşırken, vizyonunu "farklılaşma" olarak belirledi. Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı, Eczacıbaşı Yapı Grubu'nun dünya liginde önünde yer alan şirketler olmasına rağmen bu şirketlerin bir kısmının mali açıdan zorda olması, parçalanmaya başlamasına dikkat çekti.
ÇOK İHRACAT YETMİYOR
'Bir dünya markası olmak istiyoruz' demenin kolay, gerçekleştirmenin zor olduğunu belirten Eczacıbaşı, "Çok ihracatla marka olunmuyor. Kullanıcı nezdinde akla ilk gelenlerden biri olmak önemli. Mimarlar, inşaatçılar, ev kadınları nezdinde akıllarda kalmalısınız. Bu da uzun yıllar alıyor" dedi. Eczacıbaşı, dünya markası olmak konusunda başka markalar satın alma stratejisi benimsediklerini söyledi ve ekledi: "Dünya liginde bir oyuncu olmak istiyoruz. Niye Avrupa şampiyonasında ya da dünya kupasında oynamayalım."
EN GÜÇLÜ MARKA VİTRA
Eczacıbaşı Yapı Gereçleri Genel Müdürü Haluk Bayraktar ise "Dünya, Türkiye'den lider marka bekliyor. En güçlü adaylardan biri olarak tarihimizden gelen seramik kültürümüzle Vitra'yı görebiliriz" dedi. Vitra'nın su tasarrufunu 100 tondan 312 tona çıkaran ürünler geliştirerek adından söz ettirdiğini kaydeden Bayraktar, yapı gereçlerinde iç piyasada satışlarda sıkıntı yaşandığı görülürken, Grup'un cirosunun yarısına yakınını oluşturan dış pazarlarda Körfez ülkeleri, Afrika ve Orta Asya gibi alternatif pazarların öne çıktığını söyledi.
12 metrekarelik alandan bin metrekarelik standa
1970'li yıllardan bu yana dünyanın en önemli seramik ve banyo fuarlarından biri olan ISH 2009'a geldiğini söyleyen Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı, o yıllarda bu fuara katılmayı hayal bile edemediklerini anlattı. 1980'li yıllarda ihracata başladıklarında 'acaba bu fuarda olabilir miyiz' diye düşündüklerini ve ilk kez 1982 yılında 12 metrekarelik stand ile fuara katıldıklarını dile getiren Eczacıbaşı, "Bugün fuarda yer alan standımız bin metrekareyi aşmıştır. O dönemden bu döneme katıldığımız fuarlar Vitra'nın gelişimini gösteren bir seri olabilir" dedi. Frankfurt Fuarı'nın kendileri için çok önemli olduğuna işaret eden Eczacıbaşı, fuarda diğer dünya oyuncularının da neler yaptıklarını görme fırsatı bulduklarını söyledi. Kimler ileriye bakabiliyor, markasına yatırım yapabiliyor, bu tablo içinde Vitra'nın yerini merak ediyorum" şeklinde konuştu.
Yenişafak