Kent Haberleri

Ege otellerine talep yüzde 135 arttı!

Turizmde ileri dönük alışveriş ortalaması 89 güne çıktı. Sürenin bu kadar uzamasında tur şirketlerinin erken rezervasyon kampanyaları ve iptal sigortaları etkili oldu.

Tur şirketlerinin düzenlediği, kredi kartıyla taksitli ödeme ve indirim gibi kampanyalarla erken rezervasyona alışan yerli turistin tatil planlama süresi uzadı. Geçen sene turizmde ileriye dönük alışveriş ortalaması 58 gün iken bu yıl ortalama 89 güne çıktı. Yerli turist tatilini ortalama 3 ay önceden planlamaya başladı. 



TÜRSAB raporuna göre ise yerli turistin yüzde 50'si 3 ay ve öncesinden rezervasyon yaptırırken, yüzde 35'i 1-3 ay öncesinden, kalan yüzde 15'i ise halen 'son dakikada' rezervasyon yaptırmayı tercih ediyor. Türkiye'de erken rezervasyon modelinin yavaş yavaş oturduğunu belirten TÜRSAB Genel Sekreteri Çetin Gürcün, erken rezervasyon süresinin giderek arttığım kaydetti. Yerli turistin ne kadar erken olursa o kadar uygun kampanyaların olduğunu öğrendiklerini de söyleyen Gürcün, 'Son 2 yıldır. İptal sigortasının uygulanmaya başlaması süreyi daha çok uzattı. Artık yerli turist gönül rahatlığıyla aylar öncesinden tatilini planlıyor diye konuştu. 



Pronto Tur Genel Müdürü Ali Onaran, ileriye dönük satışlarda her geçen gün artış yaşandığını dile getirdi. Geçen yılki belirsizliğin turizmi etkilediğini söyleyen Onaran, bu sene erken rezervasyonların geçen seneye göre çok daha iyi gittiğini belirtti. Onaran, Pronto Tur olarak yaklaşık 6 ayda yüzde 60 artış gösterdiklerini ifade etti. 




İptal sigortasının etkisi 

Bu sene erken rezervasyon satışlarının geçen seneye oranla yüzde 35'in üzerinde artacağını düşündüklerini belirten Günay, şunları söyledi: 'Türkiye'de de tatil severler artık erken rezervasyonla seyahat kültürüne alıştı. Erken rezervasyon döneminde yapılan rezervasyonların, tesise giriş gününden 72 saat öncesine kadar kesintisiz iptal edilebilme imkanı ve sezon fiyatları üzerinden yüzde 45'lere yakın bir indirimle rezervasyon yapılabilmesi bu kampanyayı çok avantajlı kılıyor. Kampanyanın bu cazibesi de talebi arttırıyor. Kampanyanın her döneminde indirim oram düşüyor ve son dönemde yaklaşık yüzde 15'lere geriliyor. Bunu bilen ve yurt içinde tatili çıkmayı planlayanların neredeyse yansı erken rezervasyonu tercih ediyor.' 



Ege'de patlama var 

Bu yıl kasım ayında başlayan erken rezervasyon kampanyasına, geçen yılın aynı dönemine göre, artan bir ilgi olduğunu vurgulayan Setur Yurtiçi Operasyon Müdürü Serhat Günay, 'Yurtiçi saüşlanmızın yüzde 35'in üzerinde bölümü erken rezervasyon döneminde gerçekleşiyor. Bu sene ilgi ve talepler yüzde 50'nin üzerinde artış gösterdi' diye konuştu. 




Butik otellere ve lüks segment otellere olan ilgi de geçen seneye göre yüzde 70'in üzerinde arttığım kaydeden Günay, Ege Bölgesi otellerinde ve butik otel satış adetlerinde geçtiğimiz seneye göre yüzde 135 artış gösterdi. 



Haber Ekspres (İzmir)