AVM

Ekim 2014 AVM ciro endeksi 3 puan arttı!

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin Ekim ayı sonuçları açıklandı. Ekim 2014 AVM ciro endeksi 3 puan arttı.

Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi Ekim ayında 2013 Ekim ayına göre yüzde1,7 yükselerek 3 puanlık artış kaydetti.


AVM’lerdeki kiralanabilir alan (m2) başına düşen cirolar Ekim 2014’te bir önceki yılın aynı ayına göre 3 puan yükselerek verimlilik m2 başına 697 TL’ye ulaştı. Verimlilik, İstanbul’da 793 TL, Anadolu’da ise 632 TL olarak gerçekleşti.


Ekim ayında en yüksek ciro artışı yüzde 7 ile yiyecek kategorisinde gerçekleşti…


Geçtiğimiz yılın Ekim ayı ile karşılaştırıldığında 2014 Ekim ayında en yüksek ciro artışı yüzde 7 ile yiyecek kategorisinde kaydedildi. Aynı dönemde AVM’lerdeki diğer alanların ciroları yüzde 6, genel alan ciroları yüzde 2, giyim kategorisi ciroları yüzde 2 artış kaydederken, ayakkabı-çanta kategorisi ciroları yüzde 4, teknoloji ciroları yüzde 10 ve hipermarket ciroları da yüzde 14 düşüş kaydetti.


Ziyaret Sayısı Endeksi

 

Ekim 2014 döneminde ziyaretçi sayısı endeksinde bir önceki dönemin aynı ayına göre %4,6’lık bir düşüş gözlendi.

 

AVM Endeksi Ekim ayı sonuçlarını değerlendiren AYD Başkanı Hulusi Belgü “AVM endeksi Ekim ayında bir önceki yılın aynı dönemiyle karşılaştırıldığında yüzde 1,7’lik bir artış gösterdi. Ekim ayının hemen başında kutladığımız Kurban Bayramı alışverişlerinin Eylül ayında yapılmış olması ile Eylül’de oldukça yüksek bir artış kaydeden endeks Ekim ayında daha düşük seviyede bir artış yakaladı. Hem Kurban Bayramı hem de Cumhuriyet Bayramı’nı kutladığımız ve insanların aileleriyle vakit geçirdiği tatil dönemlerinin yaşandığı Ekim ayında kategoriler bazındaki artışın da yiyecek, eğlence alanları gibi aktivite ağırlıklı olduğunu görüyoruz” dedi.