Genel

Ekim'de AVM'lerin cirosu yüzde 15 düştü, 10 ayda yüzde 5 arttı

AMPD'nin Perekande Endeksi'ne göre perakende ciroları, ekimde 10 aylık ve yıllık bazda artarken aylık bazda geriledi

Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği'nin (AMPD) Nielsen ile birlikte yaptığı Perekande Endeksi'ne göre perakende ciroları, ekimde 10 aylık ve yıllık bazda artarken aylık bazda geriledi.

Ekim ayı ciroları eylül ayına kıyasla yüzde 15 düşerken, 2008 yılının ekim ayına göre aylık değişim ise yüzde 10 seviyesinde oldu. 2008 ekim ayındaki yıllık artış 2007 ekim ayına kıyasla yüzde 9 seviyesindeydi. 2009 ekim ayındaki yıllık ciro artışı ise (ekim den ekime) yüzde 4 düzeyinde oldu. 2009'un 10 ayını 2008'in aynı dönemiyle kıyasladığımızda, organize perakende cirosunun yüzde 5 büyüdüğü görülüyor.  Alt sektörler bazında ciroları incelediğimizde, gıda perakendesi cirosunda önceki aya göre yüzde 10 seviyesinde bir düşüş yaşandığı görülüyor. Gıda dışında ise aylık ciro değişimi yüzde 22 düşüş olarak gerçekleşti. Hazır giyim sektörü cirosu ise yüzde 25 gerilemiştir. Aylık bazda geçen yılın ekim ayıyla kıyaslandığında, gıda perakendesi ciroları yüzde 10, gıda dışı perakende cirosu yüzde 11 ve hazır giyim ciroları yüzde 19 büyüdü. Yıllık olarak baktığımızda ise gıda cirolarının yüzde 2 arttığı görülüyor. AMPD'den yapılan açıklamada şöyle denildi: "Bayram dönemi sonrasında cirolarda aylık bazda düşüş yaşansa da sektör yıllık ve 10 aylık büyümesini sürdürdü. Hazır giyim perakendesi ciro büyümesinde lider konumunu koruyor."
Hürriyet