Elektrikli araca talebin nedeni meğer çevresel değil ‘duygusal’mış!
Elektrikli araç almayı planlayanlar arasında yapılan araştırmada, Türk tüketicisinde gerekçe olarak çevre ile ilgili kaygılar ilk 5’e bile giremedi. Dünyadaki olduğu gibi Türkiye'de de tüketicilerin tercihlerinin asıl nedenini maliyet belirliyor
Elektrikli araçlar, çıkış amaçları farklı olsa da realitede düşük yakıt maliyetleri nedeniyle talep görecek gibi görünüyor. Dünyadaki olduğu gibi Türkiye'de de tüketicilerin tercihlerinin asıl nedenini maliyet belirliyor.
Deloitte'un yaptığı araştırmaya göre, Türkiye’de tüketiciler için iklim değişikliğine yönelik kaygılar, elektrikli araç satın almayı oluşturan motivasyonlar arasında ilk 5’te bile yer almıyor. Habertürk’te yer alan habere göre, yaklaşık 8 yıl önce patlak veren 'dizel skandalı' ardından üreticilerin daha fazla yönelmeye başladığı elektrikli otomobiller, sıfır emisyonu ve daha çevreci özellikleri ile içten yanmalı motorların yerine geçiyor.
#resim2>
Buna karşın araştırmalar, tüketicilerin elektrikli araca yönelimlerinin ardında işin çevreci boyundan çok maliyet konusunun olduğunu ortaya çıkarıyor.
BÜTÇE KISMAK İSTEYEN ELEKTRİKLİ ARACA YÖNELİYOR
Kullanıcılar, araç kullanma maliyetlerini azaltmaya çalıştıkça elektrikli araçlara olan ilgi de o denli artıyor. Öte yandan, bu noktada yolda şarj için gereken süre, menzil kaygısı, halka açık şarj istasyonlarının altyapısı ve ulaşılabilirliğine yönelik bir dizi problem gündeme geliyor. Deloitte tarafından yapılan '2023 Küresel Otomotiv Tüketici Araştırması'na göre, Türkiye’den katılan tüketicilerden yüzde 54'ü bir sonraki araç seçimlerinin benzin/dizel bir araç olacağını söylüyor.
ARAŞTIRMAYA TÜRKİYE’DEN 1000’İ AŞKIN KİŞİ KATILDI
Toplam 24 ülkede yapılan ve 26 binden fazla tüketiciyle gerçekleşen araştırmaya Türkiye'den de 1006 kişi dahil oldu. Araştırmanın sonuçlarına göre, Türk tüketicilerden hibrit elektrikli araç yanıtı verenler yüzde 30 oranında olurken, tamamen pille çalışan elektrikli araç yüzde 10, şarjlı hibrit elektrikli araç tercihi belirtenlerin oranı ise sadece yüzde 4'te kaldı.
Elektrikli araçlarla ilgili Türkiye'deki tüketicilerin başlıca kaygısı, yüzde 47 ile şarj için gereken süre. Bunu yüzde 42 ile sürüş menzili ve halka açık elektrikli araç şarj altyapısının bulunmaması izliyor.
Küresel pazardan farklı olarak elektrikli araç alma düşüncesinde olan Türkiye'deki tüketicilerden üçte ikisi, araçlarını halka açık şarj istasyonlarında şarj etmeyi hedefliyor. Bu eğilimin nedeni, evlerine şarj istasyonu kurma konusunda bilgilerinin ya da imkanlarının olmaması (yüzde 30) ve yüksek kurulum maliyetleri (yüzde 30) olarak görülüyor.
Bu haber ucuz iphone bekleyenleri üzecek!
Euro Bölgesi'nden çekirdek enflasyon rekor seviyede! Faiz artırımı mı geliyor?
İstanbul’un ihracatı 100 milyara yaklaştı! Bakın hangi ülkelere ihraç edildi?
İran gazında neler oluyor? Gaz teslimatı yüzde 70 azaldı!