29 / 04 / 2024

Elektrikli otomobil satışları 2024'te daha da artacak! Markaların yeni modelleri de geliyor!

Elektrikli otomobil satışları 2024'te daha da artacak! Markaların yeni modelleri de geliyor!

Veriler ve gelişmeler, dünyada da yaygınlaşmakta olan elektrikli ve hibrit otomobillerin, Türkiye otomobil pazarından aldığı payın artmayı sürdürdüğüne ve daha da yükseleceğine işaret ediyor. Markalar, yeni modellerini 2024'te bir bir satışa sunacak. 



Türkiye'deki "yeşil otomobillerin" yolculuğu, yükselen ivmeyle gelişmeyi sürdürüyor. Avrupa ve Asyalı pek çok marka, daha önce duyurusunu yaptığı iddialı modellerini 2023 yılında Türkiye pazarında da satışa çıkardı. 

Elektrikli otomobillerin yanı sıra elektrikli mobilitenin bir diğer parçası olan hibrit motorlu otomobillerin sayısında da yükseliş yaşanıyor. Yapılan anket çalışmaları da elektrikli araçlara ilişkin satın alma talebinin oldukça fazla olduğunu gözler önüne seriyor. 

Elektrikli otomobil satışları 2024 te daha da artacak! Markaların yeni modelleri de geliyor!

ELEKTRİKLİ ARAÇLARIN PAYI YÜZDE 7,1 OLDU 

Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneğinden (ODMD) derlenen rakamlara göre, ürkiye otomobil pazarında benzinli otomobil satışları 561 bin 53 adetle yüzde 66,7 payın sahibi olurken, dizel otomobil satışları 121 bin 511 adetle yüzde 14,4 pay aldı. Oto gazlı otomobil satışlarının payı da 9 bin 247 adetle yüzde 1,1 olarak kaydedildi. 

Hibrit otomobillerin pazardan aldığı pay, 89 bin 13 satışla yüzde 10,6 şeklinde olurken, elektrikli otomobil satışlarının payı ise 60 bin 101 adetle yüzde 7,1 seviyesinde oldu. 

Türkiye'de faaliyet gösteren otomotiv markalarının üst yöneticileri, elektrikli otomobil pazarına ilişkin 2023 değerlendirmelerini ve 2024 öngörülerini bir bir açıkladı. 

Elektrikli otomobil satışları 2024 te daha da artacak! Markaların yeni modelleri de geliyor!

Skywell Türkiye Üst Yöneticisi (CEO) Mahmut Ulubaş, 2023'te elektrikli araçların otomobil pazarındaki varlığının Togg'un gelişi ile daha da güçlendiğine dikkat çekti. 

Hem üretici markaların stratejileri hem de tüketici talebinin elektrikli otomobil yönünde evrilmesinin, otomotiv pazarındaki motor tipleri arasındaki dağılımın elektrikli araçlar lehine değişmeyi sürdüreceğinin net bir göstergesi olduğunun altını çizen Ulubaş, "Önümüzdeki dönem tüketici davranışları ve markaların hedefleri doğrultusunda elektrikli araçların daha yaygın, daha erişilebilir duruma geldiği bir süreç olacağını düşünüyorum" diye konuştu. 

Ulu Motor olarak Leapmotor ve Skywell markalarıyla Türkiye pazarında oldukça önemli bir yere sahip olduklarına dikkat çeken Ulubaş, söz konusu açıklamasında "Tüketici nezdinde oldukça iyi kabul gören markalarımız ve hızla güçlenen bayi yapılanmamızın ardından otomotivin ticari kısmının yanı sıra sanayisinde de ciddi atılımlar yapmayı planlıyoruz. 2024 yılı bizim için hem ticari anlamda hem de yeni girişimlerimiz ve ülkemizin sanayiine sağlayacağımız katkı açısından son derece heyecan verici. Kısa vadede batarya üretimi ile başlayacağımız yatırımlarımızı araç üretimi ile sürdürmek üzere altyapı hazırlıklara ve çalışmalarımıza devam ediyoruz" dedi ve 2023'ün kendileri için oldukça verimli geçtiğini, yılı yaklaşık 3 bin satış adedi ile tamamlayacaklarını belirtti. 

Ulubaş, diğer markaları Leapmotor’da ise 2023 yılını toplam 500 adet satış adedi ile bitireceklerini öngördüklerini söyledi. 

Elektrikli otomobil satışları 2024 te daha da artacak! Markaların yeni modelleri de geliyor!

Honda Türkiye Kıdemli Genel Müdür Yardımcısı Bülent Kılıçer de elektrikli otomobil pazarının beklentilerin üstünde bir seneyi geride bıraktığını vurgyladı ve bunda Togg'un da çok büyük bir etkisi olduğuna dikkat çekti. 

Elektrikli otomobillerin ithalatına ilişkin geçtiğimiz günlerde yapılan düzenlemenin bundan sonraki süreç içerisinde pazarın nereye doğru evrileceğine yönelik en önemli göstergelerden biri olacağının altını çizen Kılıçer, "Orada bir geri çekilme ya da daha anlaşılabilir bir noktaya gelmesi bu ivmenin artacağı anlamı taşır. Ama orada herhangi bir geri çekilme olmazsa ben gelecek sene yüzde 5 pazar payının daha yukarı çıkması beklemem. Altyapı çalışmaları konusunda herhangi bir sıkıntı mevcut değil. Hala Avrupa'nın önünde bulunuyoruz araç başına düşen şarj istasyonu anlamında. Teknolojiyle beraber burada herhangi bir sorun yaşayacağımızı sanmıyorum" şeklinde konuştu. 

Bülent Kılıçer, Türkiye'de üretimini sonlandıran Honda'nın elektrikli bir otomobil üretme planıyla yeniden üretime dönüp dönmeyeceği ile ilgili soruyu da yanıtladı ve bu soruya pozitif ya da negatif cevap vermenin olmayacağını belirtti. 

Açıklamasında "Sonuçta Honda Türkiye ticari bir şirket. Ticaret yapıyor. Uygun koşullar olduğunda tabii ki bu konuyu da düşünecektir ama bu uygun şartların öncelikle sağlanması lazım. Ancak bizim fabrikayı kapatmamızın arkasındaki en önemli nedenlerden bir tanesi elektrifikasyondu. Yalnızca Türkiye'de değil, Avrupa'da da İngiltere'de de fabrikamızı maalesef kapatmak zorunda kaldık" ifadelerine yer veren Kılıçer, bu nedenle daha kompakt bir üretimiçin yapılan bir hareket olduğunu, ancak şartlar olgunlaşırsa neden Türkiye'de elektrikli bir otomobil üretmenin mümkün olabileceğini söyledi. 

Kılıçer, söz konusu şartların olgunlaşmasından şu an için çok uzak olduklarını dile getirdi. 

Elektrikli otomobil satışları 2024 te daha da artacak! Markaların yeni modelleri de geliyor!

Doğuş Otomotiv İcra ve Yönetim Kurulu Başkanı Ali Bilaloğlu ise 2024'ün Türkiye otomotiv pazarında elektrikli araçların (EV) arttığı bir yıl olmasını beklediklerine dikkat çekti. 

Konuya ilişkin açıklamasında "Kendi markalarımız da dahil olmak üzere, birçok marka; yeni modelleri pazara sunmaya başlayacak. Türkiye’de 2021'de yüzde 0,4, 2022'de yüzde 1,05 olan EV pazar payı, bu senenin 11 aylık döneminde yüzde 7,1’lere ulaşmış halde. Toplam EV satış adedi ocak-kasım satış adedi 60 bin 101 adetleri buldu" ifadelerini kullanan Ali Bilaloğlu, bunun da Türkiye’nin ciddi bir pazar potansiyeli olduğunu gösterdiğini söyledi. 

Doğuş Otomotiv'in kuruluşunun 30. yılı olan 2024'te tam anlamıyla bir elektrikli model atağı yapacaklarının altını çizen Bilaloğlu, "Volkswagen Binek Araç markasında 2. çeyrekte ID.4 ve ID.5, üçüncü çeyrekte ID.7 ve son çeyrekte ID.3, Volkswagen Ticari Araç markasında senenin 3. çeyreğinde ID.Buzz Audi markasında senenin ikinci yarısında Q4 e-tron ve Q6 e-tron... Porsche da bu sene Taycan’dan sonra ikinci elektrikli modelini pazara çıkaracak" diye konuştu. 

"İlk yarı itibarıyla Porsche Macan satışa çıkarılacak. CUPRA markamız 2 elektrikli modelini pazara sunacak. Senenin 3. çeyreğinde CUPRA Born modelimizin, son çeyrek içerisinde de CUPRA Tavascan modelleri müşterilerimizle bir araya gelecek. Hızla büyüyen elektrikli araç parkını düşündüğümüzde bu pazarı destekleyebilmek için 2030'a gelmeden Türkiye genelinde 100 bin adedin üzerinde şarj istasyonu noktasına erişilmesi gerekli gözüküyor" açıklamasında bulunan Bilaloğlu, Doğuş Otomotiv olarak, 2024'te yine elektrifikasyon yolculuğu ile ilgili önemli yatırımların olacağını, 2024'ün ikinci yarısından itibaren 185 DC ve 450 AC ünite ile elektrikli araç kullanıcılarına şarj hizmeti vermeyi hedeflediklerini belirtti. 

Elektrikli otomobil satışları 2024 te daha da artacak! Markaların yeni modelleri de geliyor!

Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Hakan Tiftik de Türkiye'de 11 aydaki elektrikli otomobil satışlarının bir önceki senenin aynı ayına göre 10 kat daha fazla olduğuna ve tüketici nezdinde elektrikli otomobile olan ilgilinin en büyük göstergesi olarak bu verinin gösterilebileceğine dikkat çekti. 

Borusan Otomotiv Grubu olarak BMW i3 modeliyle 2013'te çıktıkları elektrifikasyon yolculuğuna temsil ettikleri markaların tamamen elektrikli ve hibrit modellerini dünya ile aynı anda müşterilerle bir araya getirerek sürdürdüklerini dile getiren Tiftik, açıklamasında şu şekilde konuştu:

"'Türkiye Otomotiv Sektörünün Elektrifikasyon Dönüşümünde Öncü Olmak' vizyonumuz çerçevesinde kendimize önemli hedefler de koyduk. 2030 yılında distribütörlüğünü üstlendiğimiz BMW ve MINI markalarımızın toplam satışları içindeki elektrikli araç payını yüzde 75'e, Range Rover, Defender ve Discovery markaları içinse yüzde 70’e çıkarmayı planlıyoruz. Türkiye otomotiv pazarına yeni giren markalarla bu alandaki rekabetin artacağını ve elektrikli araçların satışlarının da buna paralel olarak daha yüksek adetlere çıkacağını öngörüyoruz. Artan elektrikli otomobil sayısı Türkiye şarj altyapısının da hızlı gelişimine katkıda bulunacaktır." 

Türk Müteahhitlerin 2024 hedefi 50 milyar dolar için 'Kalkınma Yolu Projesi' büyük önem taşıyor...

Prof. Dr. Naci Görür'den Tunceli açıklaması: Çok sevindim! Depreme hazırlık çalışmaları yapılmaya başlandı

Yüksek kira, gelirdeki düşüş ve enflasyon ABD’de evsiz sayısını artırdı!

Sıfır ve ikinci el araç alacaklar müjde! Kuveyt Türk'ten finansman kampanyası


Geri Dön