Otomobil

Elektrikli otomobiller için yıl sonuna kadar en az 200 adet şarj istasyonu kurulacak!

Fosil yakıtların gündemden düşmesi, 2035 sonrasında AB ülkelerinde dizel ve benzinli araçların artık satılmama kararı sonrasında gözler elektrikli otomobil pazarına ve yakıt kaynağı olan şarj istasyonlarına çevrildiOtomotiv piyasasında da artık bir dönem kapanmak üzere

Gelişen teknoloji le birlikte çevre duyarlılığı da artmaya başladı. Otomotiv piyasasında da artık bir dönem kapanmak üzere. Benzin ve dizel gibi fosil yakıtların kullanımı adım adım sona eriyor. Artık elektrikli otomobiller sektörün gözdesi oldu.

Türkiye’de yerli otomobil TOGG’un üretim bandından çıkarak yollara düşmesi ile birlikte elektrikli otomobillere olan ilgi de artmaya başladı. Elektrikli araç üretiminde dünya lideri konumunda olan Tesla da Türkiye piyasası için araç fiyatlarının açıkladı. Sıkı bir rekabetin yaşanacağı pazar da şarj istasyonlarının önemi de sürekli olarak artıyor.

 

Türkiye’de yerli transformatör ve anahtarlama ürünleri üreten Astor Enerji’nin iştiraki Astor Şarj da bu alanda yatırım yapan şirketler arasına girdi. Kurulan AC ve DC tipi şarj istasyonları ile sektörün ihtiyaçlarına cevap vermeyi planlayan Astor Yönetim Kurulu Üyesi Yusuf Geçgel, “Genç ve dinamik bir markayız. 2023 yıl sonuna kadar Türkiye’nin her bölgesine toplamda 200 adet Şarj istasyonu kurmayı planlıyoruz. Bu da yaklaşık her 200 kilometreye bir Şarj istasyonu demektir. Sanıyorum bu şekilde mevcut ihtiyacı karşılamış olacağız. Amacımız karbon ayak izini sıfırlamak. Çünkü biz kurduğumuz Şarj istasyonlarının elektrik enerjisini de yenilenebilir kaynaklardan sağlıyoruz. Şirket bünyesinde kullandığımız tüm araçları da elektrikli olanlarla değiştiriyoruz” şeklinde konuştu.

 

ELEKTRİKLİ ARAÇLARA GEÇİŞTE AVRUPA İLE AYNI DÜZEYDEYİZ

Elektrikli araç şarj istasyonları için yaptıkları yatırımlarda tek amaçlarının ulusal bir marka yaratmak olduğunu da belirten Geçgel şöyle devam etti: “Bilindiği üzere Avrupa Parlamentosu yaptığı oylama ile 2035 sonrasında artık benzinli ve dizel araçların satışını yasakladı. Bu uygulama iklim değişikliğiyle mücadele kapsamındaki çabaların bir sonucu oldu. Avrupa Konseyi’nde nihai oylama sonucu karar yürürlüğe girecek. Şu anda Avrupa’daki otomobiller tüm AB’deki karbındioksit emisyonunun yüzde 15’ini oluşturuyor. Artık otomobil üreticilerinin bu oranı yüzde 100 azaltması gerekiyor. Ülkemizde de yerli otomobilimiz TOGG ile birlikte fosil yakıt tüketimi azalacaktır. AB ülkeleri ile aynı dönemde bizde de elektrikli araç kullanımı yüzde 100’e ulaşabilir.”