AVM

Emaar Square AVM, 30 milyon ziyaretçi hedefliyor!

Emaar Regional CEO’su Ozan Balaban, 2.3 milyar dolar yatırımla eylül ayında açılacak olan Emaar Square AVM’nin İstanbul’da lüks alışverişte 3 merkezinden biri olacağını söylüyor.

Emaar Regional CEO’su Ozan Balaban, 2.3 milyar dolar yatırımla eylül ayında açılacak olan Emaar Square AVM’nin İstanbul’da lüks alışverişte 3 çekim merkezinden biri olacağını söylüyor. Yani alışveriş merkezinde 30 milyon ziyaretçi hedefleniyor.


DUBAİ merkezli gayrimenkul şirketi Emaar’ın Türkiye’deki en iddialı projesi Emaar Square’nin açılışına geri sayım başladı. Emaar Square, 2.3 milyar dolarlık yatırımla Çamlıca’da 66 dönüm arazi üzerine kurulu AVM, rezidans, otel ve eğlence merkezinden oluşan bir proje. Emaar Regional CEO’su Ozan Balaban, 16 Eylül’de açılacak yeni projeleri hakkında Hürriyet'in sorularını yanıtladı: 


Anadolu Yakası’nda böyle bir yatırım yaparken neyi öngördünüz?


- İstanbul aslında iki ayrı şehir. Şu anda nüfusun yüzde 60’a yakını Anadolu Yakası’nda yaşıyor. Gelirde de Anadolu Yakası daha yukarıda. Anadolu Yakası’nda çoğunluk beyaz yakalılarda. Emaar Square AVM İstanbul’un 154 bin metrekarelik kiralanabilir alanıyla en büyük AVM’si olacak. İstanbul’un en iyi AVM’leri İstinye Park ve Cevahir. O AVM’lere baktığımızda yabancı oranı kredi kartı ödemelerinden yapılan incelemelere göre yüzde 20-25. Geri kalan yüzde 75’lik bir oran var. Müşterilerin yüzde 60’ı da Avrupa Yakası’ndan geliyor. Anadolu Yakası’nda Palladium ve Capitol de iyi iş yapan AVM’ler, Akasya da iyi tasarlanmış bir AVM ama hiçbiri İstinye Park ya da Cevahir gibi değil.


En büyük olmanın dışındaki iddianız nedir? 


-Bir AVM’de A artı markaları getirmediğinizde A sınıfı markalar çok zorlanıyor. Bu işin bazı olmazsa olmazları var. Ya en iyi yerde olacaksınız ya da marka karmanız o kadar iyi olacak ki müşteriyi çekeceksiniz. İstanbul bir üçgense İstinye Park bu üçgenin bir yanında. Bunu bu sektördeki tüm oyuncular anlatıyor. Birinci ayak İstinye Park. İkinci ayak Zorlu ve Nişantaşı. Bu ikisi arasında çekişme ve kavga var. Markalar ikisinden birinde olmaya karar verecek. Üçüncü nokta biz olacağız. Çünkü Bağdat Caddesi beklenildiği gibi olamadı. Bizim avantajımız şu; en büyük AVM olacağız ve açık havada çok yerimiz var. İstanbul’da caddeler dönüşemedi. Açık var. 


Ziyaretçi sayısı hedefiniz nedir? 


- İstinye Park 20 milyona, Cevahir ise 30 milyona dokundu. Bizim de hedefimiz 30 milyon ziyaretçiye ulaşmak.


D.ream, 20 yer kiraladı


Kaç restoran, cafe olacak? Yeni markalar gelecek mi?


- 105 restoran cafe var. Yüzde 20’si yeme içmeye ait AVM’nin. Alışveriş merkezi değil yaşam ve kültür merkezi yerini alıyor artık AVM’ler. 

Ballı kaymaklı Türk kahvaltısı da suşi de yiyebileceğiniz her şeyin olduğu bir AVM olacak. Mars Group İstanbul’un en büyük sinemalarını yapıyor. Fun Lab’imiz var çocuklar için. Ek olarak Emaar’ın yaptığı penguenlerin ve timsahların da olduğu bir su parkı var. Dubai Mall’daki sualtı hayvanat bahçesinin bir benzeri yapılıyor. Yazları fıskiye, kışları buz pateni pistimiz de olacak. Doğuş’un yeme içme şirketi Dream de Kids Akademi kuracak.


Doğuş’un D.ream’i AVM’de 20 kadar yer kiraladığı söyleniyor, doğru mu? ,


- Doğru. Çok sayıda markayla geliyorlar, yeni markalar da getirecekler.


Harry Winston ve Mercedes Me geliyor


EMAAR Square AVM’ye New York’lu mücevher markası Harry Winston da geliyor. Harry Winston Emaar Square’de 400 metrekarelik bir mağaza açacak. Cartier’de Türiye’deki en büyük mağazasını Emaar’da açacak. Emaar Square’de dünyanın en ünlü zincir mağazalarından Galeries LaFayette de geliyor. Beymen ve Vakko’un da bulunacağı AVM’de Mercedes ‘Me’ konseptini de Türkiye’de ilk kez Emaar Square’de açacak.


Hürriyet