Emek-Şehir Hastanesi metro hattı Bursa'ya neler kazandıracak?
Geçtiğimiz günlerde Bursa'da Emek-Şehir Hastanesi metro hattı için temel atma töreni gerçekleşmişti. Bursahakimiyet yazarı Aysun Karlı bugünkü yazısında metro hattının şehre katkılarını kaleme aldı.
Geçtiğimiz günlerde Bursa'da Emek-Şehir Hastanesi metro hattı için temel atma töreni gerçekleşmişti. Bursahakimiyet yazarı Aysun Karlı bugünkü yazısında metro hattının şehre katkılarını kaleme aldı. İşte Karlı'nın o yazısı...
Bursa'nın mevcut raylı sistem hattı tramvay hatlarıyla birlikte toplam 47,2 kilometre. Temeli kısa süre önce Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu'nun da katıldığı törenle atılan 6,1 kilometre uzunluğundaki Emek-Şehir Hastanesi Hattı ve 9 kilometrelik Kent Meydanı-Terminal Hattı'nın eklenmesi ile birlikte toplam raylı sistem hattı 62 kilometreye çıkıyor...
Bu hat ile şehir içi raylı sistem hattı Bursa Şehir Hastanesi'ne ve Balat'a yapılması planlanan Bursa-Ankara Hızlı Tren Hattı istasyonuna bağlanmış olacak
Cumhurbaşkanı Erdoğan'ında onayıyla maliyeti bakanlık üstleniyor.
Her fırsatta 'demir ağ' kültürünü önemseyenlerdenim.
Ve dört gözle de Yüksek Hızlı Tren'in (YHT'nin) bitirilmesine bekliyorum.
Proje iktidar partisi için de oldukça önemli. Hedef 2023'e yetiştirilmesi.
Bakanın söylediğinden de öğrendik ki..
19 yılda Bursa 27 milyar 485 milyon lira yatırım desteği almış.
Bunun 12 milyar 830 milyon lirası yap işlet devret kapsamında.
106 km'lik Bursa -Yenişehir-Osmaneli YHT inşaatı hızla devam ediyor.
56 km mesafesindeki ilk kesim Bursa-Gölbaşı-Yenişehir hattında altyapıda yüzde 74.8 fiziki ilerleme var. 50 km uzunluğundaki Yenişehir-Osmaneli çalışmaları da başlıyor.
Bunların hepsi tamamlandığında bağlantılar metro ulaşımıyla vatandaş için de ciddi kolaylık getirecek.
Tüm noktalar birbiriyle entegre olacak. Emek-YHT-Gar- Şehir Hastanesi dörtlemi beraberinde kazançlar da sağlayacak.
Üstüne Üniversite hattı, Görükle'ye de uzatılırsa özellikle o bölgedeki yoğunluk açısından rahatlık sağlayacak. Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş 4.5 km'lik bu hat için de Ulaştırma Bakanı'ndan destek istedi.
Elbet ekonomi sağlık en önemli gündem maddesiyken şehirde hayatı kolaylaştırmak iktidar partisine de katkı sağlayacaktır. Elini rahatlatacaktır.Birde genç nüfusu düşünün...
Geriye bunu sadece doğru anlatma ve paylaşma becerisi kalıyor.
Bu noktada Büyükşehir Belediyesi şimdiden son hattın neler kazandıracağını duyurmaya başladı bile. Rakamlar çok çarpıcı...
Zamandan 796.66 milyon dolar..
Karayolu bakım ve işletmesinden 58 milyon dolar..
Önlenecek kazalardan 1.17 milyon dolar.
Doğa ve Çevre Koruma faaliyetlerinden 15.64 milyon dolar..
Yıllık CO2 salınımı 235.13 ton azalacak..
Güzergah parelelinde yıllık otobüs ile ulaşımda 400 bin..
Özel araç ile ulaşımda 1 milyon sefer azalması gerçekleşecek...
Proje ile seyahat sürelerinde yüzde 35 azalma olacak.
İşte yatırımlar, hesaplar, planlar ortaya çıkan rakamlar bunlar...
Tamamlandığında uygulamalar ve sonuçlarıyla şehrin bütününü bu notlar ile tekrar ele alıp daha net yorumlama şansımız olacak.
Bursa'da yeni metro hatları muhtarlara anlatıldı!