Emin Altıner: Konyaaltı Sahil Projesi'ne herkes katkı koymalıdır!
KONYSİAD Başkanı Emin Altıner "Her detayı ince eleyip sık dokumamızın nedeni, uygulanacak proje ile "İŞTE BUDUR" diyebileceğimiz, 150-200 yıl sonra bile yaşayanların gururla istifade edebilecekleri bir eser olması içindir. " dedi.
Konyaaltı Sahil Projesi hakkında ne düşünüyorsunuz?
Öncelikle Konyaaltı Sahil Projesi ile ilgili olarak Büyükşehir Belediyesi ve Mimarlar Odasının açmış olduğu Kentsel Tasarım Proje yarışmasını kazanan firmanın içerisinde, Konyaaltı Sahilini teneffüs etmiş, iki Antalyalı arkadaşımızın olması bizlere fevkalade gurur vermiştir... Bu nedenle Başta Sayın Semsi Tugay olmak üzere bu projeye emeği geçen tüm ekibi yürekten kutluyorum...
Konyaaltı Sanayici Is Adamlarına yapılan Konyaaltı Sahil Projesinin anlatıldığı Seminerde kimler sunum yaptı ve kimler katıldı?
Sayın Şemsi Tugay'ı proje ile ilgili bölgenin önemli değerlerinden biri olan Konyaaltı Sanayici iş Adamları Derneği'ne sunum yapabilmeleri için aradım... Telefonda o enerji dolu sesi ile "memnuniyetle gelirim " deyince 04 Mart günü Konyaaltı Sanayici İş Adamları Derneği'nin geleneksel sabah kahvaltısında konuğumuz oldu ve de gayet samimi bir şekilde bize projeyi anlattı...
Şemsi Bey size bu seminerde neler anlattı?
Öncelikle projenin bir FİKİR PROJESİ olduğunu, proje ile ilgili her türlü eleştiriyi toplantı sonu tutanakları düzenleyerek yetkililere aktaracağını belirtti. ..
Özet olarak, Bu proje ile Antalya Müzesinin önünde oluşturulacak Meydan dan başlamak kaydı ile, Limana kadar olan sahil bandında, ön kısımda ki sahil bandı mümkün olduğunca geniş tutularak, gezinti yolları, bisiklet yolları, meydanlar, seyir terası, kıyı bandında küçük büfeler olacağını görsel olarak anlattı...
Seyir terası ile ilgili eleştirilerin olduğunu ve bu eleştirileri değerlendirmeye sunacaklarını ifade etti...
Bu proje ile sahil bandında bulunan bir şeridin artık kullanılmayacağını, bu şerit de yürüme yolları, bisiklet yolları spor alanları ve de otoparklar planlandığını, Konyaaltı Caddesinden gelen trafiğin, varyant dan başlayıp, Beach Park içerisinde bulunan orman içi yoldan devam ederek, Su otel önünde ki meydanın altından geçerek liman kavşağına kadar yine tek şerit olarak aynı Kale kapısında olduğu gibi yavaşlatılmış trafik ile hareketli bir yol olarak devam edeceğini açıkladı, bu konuda dünyadan da örnekler verdi...
Önde iptal edilen şerit için alternatif olarak bir arkada bulunan ( Konyaaltı Beledisi önünde ki ) 5.
Caddenin iyileştirilebileceğini ve de bu yola bağlantılı olarak P.T.T binasının yanından aşağı sahile inen yolunda bu iyileştirme kapsamı içerisine alınabileceğini anlattı...
Toplu Ulaşım araçlarının ( Nostalji Tramvayı ) mevcut son durak olan varyant üstünden limana kadar devam etmesinin uygun olabileceğini belirtti...
Gazetelerde çıkan ve Şemsi Bey taralından söylenildiği iddia edilen "Konyaaltı Sahil Projesi'ni Deldirtmem" başlıklı haber için ne düşünüyorsunuz?
Kesinlikle böyle bir söylem yoktur... Aksine başta da söylediğim gibi bunun bir FİKİR PROJESİ olduğunu ve de katkı amaçlı her türlü düşünceye açık olduklarını üstüne basarak belirtti...
Sunumun sonunda arkadaşlarınız projeye katkı koymak amacı ile neler söylediler?
Tüm bu katkıları Sayın Semsi Tugay Bey de not aldı, ben de isim vermeden arkadaşlarımın koymuş olduğu katkıları tek tek aktarabilirim...
* Antalya birçok yerinde son derece dar bisiklet yolu yapılmakta bu yol aynı zamanda koşu yolu olarak kullanılıyor. Bu projede bu yanlış yapılmamalı ayrı ayrı yollar oluşturulmalı.
* Bu proje kapsamında yapılacak yeme-içme ünitelerindeki mekânların belirlenmesinde danışmanlar görevlendirilmeli. Beach parktan biliyoruz ki birçok işyeri kiralama amacına hizmet edemeyeBeach Parkı aynı türde onlarca işletmenin yan yana yer alması öldürdü.
cek ölçü ve tekniğe sahipti. Danışmanınız yoksa biz sizlere danışmanlık yapabiliriz.
* Beach Park eski projesinde özellikli birçok mekân vardı ve başlangıçta çok iyi hizmet veriyorlardı ancak bu tesisleri disiplinsizlik yok etti. Bu projede de disiplin sağlanamazsa o da 20 yıl sonra çöpe atılacaktır.
* En önemlisi yeniden yaratılan bölgenin; güvenli, temiz, müzik ses vb. gürültünün denetim altına alınması çok önemli. Yanlış disiplinlere izin verilmemelidir.
* Dünyanın birçok deniz kenarı şehirlerinde çeşitli eğlence ve aktivitelerin olduğu " Pier " iskeleler vardır. Bu projede de uygun bir yerde düşünülebilir mi?
* Bölgeyi canlandıracak olan yeme- içme sektörüdür. Bahsettiğiniz "ara yüz" oluşabilmesi arkadaki binaların disipline edilmesi ile olur. Bunun zor olduğunu düşünüyorum. Belediyelerin tanımladığı 7 Mehmet, Lara Balık evi, beğenmesek de Konyaaltı Kent meydanındaki mekânlar gibi yerler olmalı. Bunun için Beach park dışındaki yerlerde de bazı işletmeler olmalıdır.
* Daha önceki proje de bulunan büfelerin, gereksiz alan büyütmelerinin nedeni işletmelerin hırsı olup bu nedenle kendi kendilerini yok ettiler, işletmeler titiz seçilmezse yine aynısı olacaktır.
* Türk halkı özellikle sıcakta 80-100 mt yürüyüp bir şişe su almak istemiyor. Bulduğu bir bölgeye kilim serip üstünde de 8-10 kişi oturur. Denetimler yetersiz olduğundan çirkin görüntüler oluşturuyor...
* Projede çeşitli yerlerde Beach voley sahaları oluşturulmuş. Ancak Alanya'da olduğu gibi turnuvalara olanak sağlayan birkaç sahayı ve tesisleri içerecek şekilde uluslararası turnuvaların yapılmasına imkân sağlanmalıdır.
* Antalya'nın önemli sıkıntılarından birisi; günbatımından sonra kapkaranlik bir deniz oluşuyor.
Deniz içinde iskeleler ve adacıklar oluşturulmalı, tekneler de bağlanacakları bir yer bulularsa onlar da ışıkları ile hareket getirirler.
* Projenizde Olbia Meydanında bir kent balkonu ve önünde bir seyir oluşturmuşsunuz. Bence öndeki dairesel seyir terası kaldırılmalı.
* Projenizde Konyaaltı'nı anımsatacak bir objenin olmaması bizi çok rahatsız eder. Olbia Meydanında denizden gelen gemilerin de görebileceği Sahilin tümünde nano teknolojik araçlar kullanılmalıdır.
büyüklükte bir heykel veya obje yer almalı.
* Bu yarışma 2 ay gibi kısa bir zamanda tarafınızdan hazırlandı. Yani bölgenin 10 larca yılı şekillendirdiniz. Bu çok kısa bir sure. Hazırlanacak proje (Uygulama projesi) daha iyi tartışılıp hazırlanmalıdır.
* Sahil bandında bulunan yapılarda tek renk uygulamasına geçilmeli, tabelalara, çatılardaki güneş enerjisi çirkinliğin kaldırılmasına çaba harcanmalıdır.
* İstanbul halkının en önemli sorunu trafiktir.
Herkes sıkıntılı, çoğu insan bu yüzden kenti terk ediyorlar. Bedrettin Dalan döneminde sahili rahatlatmak, kullanım alanı yaratmak için sahili doldurması ile oluşan alan kullanılmaktadır. Hiçbir şey aceleye getirilmemelidir. Ulaşım sekteye uğrayacaksa iki kere düşünmeliyiz.
* 5. Caddenin bu projede alternatif değildir, yetersiz kalacaktır.
* Ayrıca doğanın korunması bizim için çok önemlidir. Projenin hazırlanmasında bizi önemseyeceğinize eminiz...
* Biraz önce dile getirilen denizin gece canlandırmasına ben de katılıyorum. Denizde adacıklar oluşturup hareketlenir böylece kıyı da korunmuş olur.
Son olarak vermek istediğiniz bir mesaj var mı?
Başta Sayın Şemsi Tugay olmak üzere, emeği geçen tüm ekibe sonsuz teşekkürler ederim... İki ay gibi bir sürede en iyisi bu proje olabilirdi...
Kentleri ileriye taşıyan kalıcı projelerdir... Büyük masraflarla yapılması düşünülen Konyaaltı projesi ile ilgili olarak her detayı ince eleyip sık dokumamızın nedeni; uygulanacak proje ile artık sahil bandında "işte budur" diyebileceğimiz ve de 150 — 200 yıl sonra bile yaşayanların gururla istifade edebilecekleri bir eser olması içindir...
Projenin ana fikrini oluşturan uygulamalardan biri bile başladıktan sonra iptal edilemez... Örneğin, en çok eleştiriyi alan, sahil yolunun tek şeride düşürülmesi ile ilgili olarak yapılması düşünülen uygulama, henüz proje uygulamasına başlamadan bu sene Temmuz ayının ilk 10 gününde proje hayata geçmiş gibi uygulanmalıdır... 10 gün sonra alınacak netice belki bir hatayı ortadan kaldıracak, belki eleştirenlerin haksızlığını ortaya koyacaktır...
Antalya Ekspres