Emlak Terimleri

Emlak alım satım vergisi nasıl ödenir?

492 Sayılı Harçlar Kanunu’na bağlı 4 sayılı tarifede yer alan tapu işlemleri, tapu harcına (emlak alım satım vergisi) tabi tutuluyor. Peki, emlak alım satım vergisi ne kadar? Emlak alım satım vergisi nasıl ödenir?

Emlak alım satım vergisi nasıl ödenir?

492 Sayılı Harçlar Kanunu’na bağlı 4 sayılı tarifede yer alan tapu işlemleri, tapu harcına (emlak alım satım vergisi) tabi tutuluyor. Ev, işyeri, arsa ve arazi gibi taşınmaz malların devir işlemleri için öncelikle tarafların randevu alarak gerekli belgeler ile tapu dairesine müracaat etmeleri gerekiyor.


Tapu müdürlüklerinde yapacağınız işlemleri için Alo 181 Tapu ve Kadastro hattı ile veya internet üzerinden online başvuru yaparak randevu alabiliyor. 


Gerekli evraklar:

1. Satıcıdan tapuda satış için gerekli evraklar..

- Tapu aslı veya fotokopisi

- 1 Resim

- Nüfus Cüzdanı (T.C. Kimlik Numaralı) aslı ve 1 adet fotokopisi

- Vergi borcu yoktur yazısı (belediyeden) (belediye vergi borcu çıkaracak olursa, varsa geçmiş döneme ait ödendi makbuzları belediyeye ibraz edilmelidir.)

- Tapu işlemlerini emlakçı yapacaksa vekaletname (Emlakçı Adına)

 

2. Alıcıdan tapuda satış için gerekli evraklar..

- 2 Resim

- Nüfus Cüzdanı (T.C. Kimlik Numaralı) aslı ve 1 adet fotokopisi

- T.C. Kimlik Numarası

- Tapu işlemlerini emlakçı yapacaksa vekaletname (Emlakçı Adına)


Emlak alım satım vergisi nasıl ödenir?

Emlak alım satım vergisinin ölçüsü devir eden ve devir alan için ayrı ayrı olmak üzere devir bedeli üzerinden binde 20’dir. Tapu harçları, işlemin yapıldığı yerin vergi dairesine ödeniyor.


Ayrıca, tapu harçları farklı şehirdeki şubelerde dâhil olmak üzere banka şubeleri, ATM’ler ve Görüntülü İşlem Merkezlerinden tahakkuk, tahsil ve kontrolü elektronik ortamda gerçekleştiriliyor.



Tapu harcı döner sermaye 2015!



Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com