Emlak beyan değerini gösteren belge nereden alınır?
Tapu devir işlemin tamamlanabilmesi için gerekli belgelerin temin edilmesi, tapu dairesinden randevu alınması ve tapu masraflarının da ödenmesi gerekiyor. Peki, gerekli olan emlak beyan değerini gösteren belge nereden alınır?
Emlak beyan değerini gösteren belge nereden alınır?
Taşınmaz malların tapu evir işlemleri bağlı olunan tapu dairesinden yapılıyor. Bu işlemin tamamlanabilmesi için gerekli belgelerin temin edilmesi, tapu dairesinden randevu alınması ve tapu masraflarının da ödenmesi gerekiyor.
Tapu randevusu internet üzerinden ya da ALO 181 hattından alınabiliyor. Devir işlemi için gerekli olan belgeler ise şu şekilde sıralanıyor:
Kimlik Belgesi (Taraflara varsa temsilcilerine ait)
Fotoğraf (Satıcı 1 adet, Alıcı 2 adet)
İşlemde temsil var ise temsil belgesi (Yetki Belgesi, vasi kararı, vekâletname vb.)
İşleme konu taşınmazın tapu senedi (Var olması halinde istenir)
Zorunlu Deprem Sigortası poliçesi (DASK) (Bina vasıflı taşınmazlarda)
Emlak Beyan Değerini Gösterir Belge
Yukarıda da görüldüğü üzere emlak tapu devir işlemlerinde emlak beyan değerinin gösterir belge de gerekli oluyor. Peki, emlak beyan değerini gösteren belge nereden alınır?
Emlak beyan değerini gösteren belge, taşınmazın bağlı bulunduğu Belediyeden alınıyor.
492 sayılı Harçlar Kanunun 4 sayılı tarifesinin 20-a pozisyonuna göre emlak beyan değerinden az olmamak üzere satış için beyan edilen değer üzerinden alıcı ve satıcı ayrı ayrı olmak üzere binde 20 oranında harç tahsil ediliyor.
Buna göre toplamda binde 40 oranında harç ödemesi yapılmış oluyor. Ayrıca, 6544 sayılı Döner Sermaye Kanununa ekli tarifeye göre döner sermaye ücreti tahsil ediliyor.
2015 yılı Yeniden değerleme oranlarına göre; Döner Sermaye Hizmet Bedeli - 82,50 TL; İlave Hizmet Bedeli - 11,00 TL olarak alınıyor.
Tapuda emlak beyan değeri nedir?
http://emlakkulisi.com/tapuda-emlak-beyan-degeri-nedir/413742
Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com