22 / 12 / 2024

Emlak beyannamesi e devletten nasıl verilir?

Emlak beyannamesi e devletten nasıl verilir?

Gayrimenkul satın alanlar, ilçe belediyelerine emlak beyannamesi vermekle mükellef oluyor. Beyanname e devlet üzerinden online bir şekilde verilebiliyor. Peki, emlak beyannamesi e devletten nasıl verilir?



Arsa, arazi, konut ve işyeri gibi gayrimenkul satın alan kimseler, sahip oldukları taşınmazlar için emlak vergisi ödemekle mükellef oluyor. Senede iki eşit taksit halinde ödenen emlak vergisinin ilk taksiti Mart, Nisan ve Mayıs aylarında yapılıyor. Emlak vergisinde ikinci taksit ödemeleri ise Kasım'da yapılıyor.

Emlak beyannamesi e devletten nasıl verilir?

Gayrimenkulün bir başkası tarafından satın alınması halinde vergi mükellefiyeti de yeni malike geçiyor. Ancak satışın gerçekleştiği yıla ait vergi eski malik tarafından ödeniyor. Örneğin, bu ay içerisinde sahip olduğunuz arsanızı elden çıkardığınızı düşünelim. Bu durumda 2022 yılına ait vergi borcunu ödeyerek taşınmazın satışını gerçekleştirebilirsiniz.

Yeni malikin, ise mükellefiyet için satışı  bir beyanname ile belediyeye bildirilmesi gerekiyor. Beyannameler satışın gerçekleştiği senenin son gününe kadar belediyeye verilebiliyor. Emlak vergisi beyannamesi e devlet üzerinden online bir şekilde de verilebiliyor. Peki, emlak beyannamesi e-devletten nasıl verilir?


Geri Dön