Emlak Terimleri

Emlak beyannamesi e devletten nasıl verilir?

Gayrimenkul satın alanlar, ilçe belediyelerine emlak beyannamesi vermekle mükellef oluyor. Beyanname e devlet üzerinden online bir şekilde verilebiliyor. Peki, emlak beyannamesi e devletten nasıl verilir?Senede iki eşit taksit halinde ödenen emlak vergisinin ilk taksiti Mart, Nisan ve Mayıs aylarında yapılıyor

Arsa, arazi, konut ve işyeri gibi gayrimenkul satın alan kimseler, sahip oldukları taşınmazlar için emlak vergisi ödemekle mükellef oluyor. Senede iki eşit taksit halinde ödenen emlak vergisinin ilk taksiti Mart, Nisan ve Mayıs aylarında yapılıyor. Emlak vergisinde ikinci taksit ödemeleri ise Kasım'da yapılıyor.

Gayrimenkulün bir başkası tarafından satın alınması halinde vergi mükellefiyeti de yeni malike geçiyor. Ancak satışın gerçekleştiği yıla ait vergi eski malik tarafından ödeniyor. Örneğin, bu ay içerisinde sahip olduğunuz arsanızı elden çıkardığınızı düşünelim. Bu durumda 2022 yılına ait vergi borcunu ödeyerek taşınmazın satışını gerçekleştirebilirsiniz.

Yeni malikin, ise mükellefiyet için satışı  bir beyanname ile belediyeye bildirilmesi gerekiyor. Beyannameler satışın gerçekleştiği senenin son gününe kadar belediyeye verilebiliyor. Emlak vergisi beyannamesi e devlet üzerinden online bir şekilde de verilebiliyor. Peki, emlak beyannamesi e-devletten nasıl verilir?

EMLAK VERGİSİ 2022 NE KADAR?

Gayrimenkullere ait vergi ödeyeceği yıl itibariyle asgari rayiç değerleri üzerinden hesaplanıyor. Resmi Gazete’de yayımlanan tebliğe göre yeni yılda emlak vergisi yüzde 18,10 oranında artış gösterecek. 

Vergi oranları büyükşehirde arsalar için binde 6, araziler için binde 3, meskenler için binde 2 ve işyerleri için  binde 4’tür.

Emlak vergisi büyükşehir olmayan yerlerde arazi ve konutlar için binde 1 oranında tahsil edilirken, işyeri ve depo gibi diğer şekillerde kullanılan binalarda binde 2 oranında hesaplanıyor. Arsalarda ise vergi binde 3 oranı ile tespit ediliyor.

EMLAK BEYANNAMESİ E-DEVLETTEN NASIL VERİLİR?

Emlak beyannamesinin e-devletten verilebilmesi için öncelikle e-devlet şifresi ile sisteme giriş yapılması gerekiyor. E devlet sistemine giriş yapıldıktan sonra Tapu ve Kadastro Müdürlüğü'ne ait olan bölüme giriş yapılabiliyor. 

Tapu ve Kadastro Müdürlüğü sayfasında Tapu Taşınmaz Beyan kısmına giriş yaparak bağlı bulunduğunuz belediyenin hizmetleri üzerinden işlemi gerçekleştirebilirsiniz.

E DEVLET GİRİŞİ NASIL YAPILIR?
 
E-devlet girişi e-devlet şifresi, mobil imza, e-imza, T.C. kimlik kartı ve internet bankacılığı ile yapılabiliyor. E-devlet şifresi olmayan ve bir banka kartı olmadığı için giriş yapamayanlar PTT'ye giderek e-devlet şifresi alabiliyor.

 

Bir tane evi olan emlak vergisi öder mi?

İki evi olan ev hanımı emlak vergisi öder mi?

Hisseli konut kira geliri beyannamesi nasıl verilir?