23 / 11 / 2024
fuzul

Emlak danışmanlarının dijital yönetim aracı RE-OS!

Emlak danışmanlarının dijital yönetim aracı RE-OS!

Doğan Selçuk, Emlakkulisi.com okurları için  RE-OS. com Emlak Yönetim Sistemi Genel Müdürü Hüseyin Öztürk ile RE-OS. com Emlak Yönetim Sistemlerini masaya yatırdı.




Doğan Selçuk, Emlakkulisi.com okurları için  RE-OS. com Emlak Yönetim Sistemi Genel Müdürü Hüseyin Öztürk ile RE-OS. com Emlak Yönetim Sistemlerini masaya yatırdı.

 

RE-OS. com Genel Müdürü Hüseyin Öztürk: “Bizimle Çalışan Emlak Danışmanı Haftada 7 Saate Varan Zaman Kazanıyor”

 

RE-OS’un verdiği hizmetlerin başlangıç noktası neresi? Hangi eksiklikleri gördükten sonra bu işe hayat vermeye karar verildi?

Eski bir finans yöneticisi olarak, gayrimenkul teknolojileri olan proptech alanına giriş öncesinde asıl iş fikrimiz; fintech alanında kredi çözümleri sunan bir platform sunmaktı. Ancak o dönemde bankacılık sektörü hukuki altyapısı uygun değildi ve dışarıya açık API erişimleri bulunmuyordu. Ayrıca bu konuda gayrimenkul sektörünün mevcut eğitim ve teknoloji altyapısı, istediğimiz sonuçları üretmekten çok gerideydi. Öncelikle emlak ofislerinde gayrimenkullerin, müşteri ilişkilerinin, iş takip süreçlerinin doğru yönetilmesi, kurumsal web site ve portallara entegre edilmesi gerekliliğini gördük. Bu ve benzeri sebeplerle, finans alanındaki iş fikrimizi erteledik. Başta gayrimenkul franchise markalarına özel çözüm ortağı olarak başlayan öğrenme sürecimiz sonucunda; özellikle 2019 yılından itibaren, tüm emlak ofislerine ve gayrimenkul danışmanlarına yönelik çözümler sunan RE-OS. com Emlak Yönetim Sistemi’ne dönüştü.

 

RE-OS nedir? 

RE-OS. com, emlak profesyonellerinin işlerini kolayca yönetmek ve dijital pazarlama yapabilmek için kullandıkları, CRM ve MLS odaklı çözümler sunan bir gayrimenkul teknolojileri, yani proptech platformudur. Hem ofis içi işlerini yönetirken, hem de ürünleri kendi web sitelerinde, emlak ilan portallarında ve sosyal medya platformlarında pazarlayabilir ve meslektaşlarıyla da kapalı devre paylaşımlarda bulunabilirler. 
Biraz açmak gerekirse RE-OS. com, portföy yönetimi ve CRM başta olmak üzere tüm işlerini yönetmelerini, platform paydaşları arasında gayrimenkul ve talep paylaşımı yapmalarını ve önemli dijital pazarlama araçlarına ulaşmalarını sağlar. Sadece yetki belgeli emlak profesyonellerinin faydalanabildiği, yıllık abonelik modeliyle kullanılan, bulut teknolojileri ile her yerden iş yönetimi yapabilmeyi sağlayan dijital bir çözümdür. Platformun kullanıcıları, yetkili emlak ofisleridir ve bu ofislere bağlı gayrimenkul broker veya gayrimenkul danışmanlarıdır. 

Emlak danışmanlarının dijital yönetim aracı RE-OS!

RE-OS’un emlak ilan portallarından ne farkı var?

RE-OS, emlak ofislerinin iç işletim sistemidir. Gayrimenkul portföy ve talep yönetimi, müşteri takibi, sözleşme ve aktivite yönetimi yapan, kendi web sitesi ve emlak ilan portallarında ilan yayınlayan, dijital reklam ve pazarlama yapmak isteyen, ekip halinde daha hızlı satış kapamayı hedefleyen profesyonellerin dijital asistanıdır. Sadece üyemiz olan emlak ofislerinin kullanımına özel, kapalı devre (B2B) bir platformuz. Bir ilan sitesinden farklı olarak “son kullanıcı” müşteriler, RE-OS MLS sistemine giriş yapamaz, portföy göremez, teklif veremez; bu açıdan bir emlak ilan portalı değiliz. 

 

RE-OS’un kullanıcılarına sağladığı avantajlar nelerdir?

RE-OS. com, emlak ofisleri için dijital bir asistan olduğu kadar, eskilerin her işi yapmak için yanlarında taşıdıkları “İsviçre çakısı” gibi fonksiyonel bir araçtır. Gayrimenkul danışmanlarına ya para, ya zaman ya da kolaylık kazandırıyoruz. Örneğin, RE-OS ile gayrimenkul ofisleri, kendilerine ait internet alan adıyla, kurumsal derinlikte bir web sitesini dakikalar içinde oluşturabilirler ve Google, Youtube, Facebook, Instagram, Whatsapp gibi dijital reklamcılık veya site analiz araçlarına bağlayabilirler. Emlak danışmanları gayrimenkullerini websitesi üzerinde listelerken; aynı zamanda video, 360 derece sanal tur, sokak görünümü gibi tüm yeni görsel olanaklarla birlikte dijital pazarlama yaparak müşterisine uzaktan online şekilde sunabiliyor. Emlak ilan siteleriyle otomatik entegrasyonlar sayesinde zaman, kontrol ve kolaylık kazanıyorlar. Portföy ilanlarını tek tıklamayla, aynı anda hem kendi web sitelerinde ve entegre olduğumuz tüm portallarda otomatik olarak yayınlayabiliyor. Örneğin İstanbul veya İzmir’de bir gayrimenkul danışmanı, bizim üzerimizden bir ilan giriş eforu ile 4 emlak ilan portalında + emlak odası web sitesinde + kendisine ait dilediği sayıda web sitelerinin tümünde birden ve tek bir tıklamayla ilan yönetebilir. Bu durumda haftada 7 saati aşan bir süre kadar zaman kazanımı elde eder. Büyük bir ekip olduğunda bu sürenin aynı oranda artacağı ve her yerde aynı fiyat, aynı açıklama ve benzeri kontrolün sağlayacağı kurumsal imaj da ayrıca hesaplanmalı. Üstelik CRM kaynaklı hedef kitlelerine, Facebook ve Instagram gibi sosyal ağlarda reklam gösterip, o kişileri kendi web sitelerine getirip, ardından Google Remarketing sayesinde ziyaret ettikleri başka sitelerde de karşılarına çıkabiliyor, tüm bu faaliyetlerin sonuçlarını Google Analytics üzerinden takip edebiliyor. Bu müthiş verimli bir dijital pazarlama tekniğidir. Sözleşme ve yer gösterme gibi belgeleri sistem içinde oluşturup, dijital arşivde saklayabiliyor. Ofis santralini doğrudan CRM’e entegre ederek, izinli/anonslu ses kayıtlarını müşteri aktiviteleri altında takip edebiliyor. 
Danışmanlar RE-OS’ta, kendi işlerini yönetirken, kendilerinde olmayan portföyleri de görerek, o gayrimenkullere müşteri yönlendirip, satışlarına aracılık yapabiliyorlar. Üzerimizde başta banka gayrimenkulleri olmak üzere, çeşitli kurumların portföyleri danışmanlara açık şekilde sunuluyor. Ayrıca geliştirici firmaların projeleri özel fiyatlar ve hizmet bedelleriyle yine emlak danışmanlarına açık. Azerbaycan başta olmak üzere, yurt dışı danışman ağını büyütüyoruz, dolayısıyla uçtan uca entegre bir satış ağı oluşturarak ofis ve danışmanların hizmetine sunuyoruz.

Emlak danışmanlarının dijital yönetim aracı RE-OS!

RE-OS’un sektörden ayrışan farklı yönleri var mı? 

RE-OS. com sektör profesyonellerine çok yakın duran, birlikte gelişen bir üründür. Yurt dışını da yakın takip ederek hizmet verdiği sektör uzmanlarıyla birlikte iş geliştiren, emlak danışmanları ve ilan portalları arasında dijital köprü olan, emlak sektörünü entegrasyonlarla ilk tanıştırmış bir teknoloji platformudur. RE-OS. com bir gayrimenkul CRM & MLS ürünü olmakla birlikte, kullanıcıları ile çeşitli online etkinliklerle bir araya gelir, sektör uzmanlarından ücretsiz veya özel indirimli eğitimleri ve tecrübe paylaşımlarını sektöre sunar, farklı şehirlerde danışmanların birbirleriyle etkileşime geçebilmelerini amaçlar. Bu açıdan bir teknoloji platformu olduğu kadar, ayrıca büyük bir iş ailesidir. Diğer yandan, gayrimenkul danışmanlığı mesleğinin yasal zeminini oluşturmak amacıyla devletimiz, şehirlerin emlak odaları ve ticaret odalarının meslek komiteleri de çalışmalar yapmaktadır. Sektör paydaşlarının gönlünden geçen saygın bir meslek algısının oluşabilmesi için RE-OS. com olarak, başta emlak odaları olmak üzere çeşitli STK’lara destekler sunmaktayız.

 

RE-OS kullanıcıları farklı mı, sektörden ayrışan farklı yönleri var mı? 

Bizim kullanıcılarımızın temel farkı; emlak sektöründe eğitime, teknoloji ve dijital pazarlama ile birlikte değişime inanmış, kendisini ve ekibini geliştirmeye odaklanmış, işine yatırım yapan kişiler olmalarıdır. Ne mutlu ki, dijital dönüşüm çabası içindeki bir ofisi, artık Türkiye’nin her yerinde görebiliyoruz ve bu bizi çok heyecanlandırıyor. Talepleriyle bizi zorluyorlar ve bizim dışımızdaki konularda dahi bizden çözüm istiyorlar. Dolayısıyla değerden öte, yakın tanıdığımız “çok kıymetli” bir topluluğa hizmet verdiğimizin bilinci ve motivasyonuyla çalışıyoruz. 

 

Bir gayrimenkul danışmanı ile çalışma konusunda dikkat ettiğiniz noktalar nelerdir?

Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik’e uygun yeni koşulları da sağlayan websitesi ve alt çözümleriyle, sektörün dönüşümünü destekleyen bir platformuz. Bu açıdan öncelikle yetki belgelerini sisteme yüklemiş ofislerle ve danışmanlarla çalışıyoruz. Sistemimizde üyelere açık, sözleşmeli gayrimenkul portföylerinin ve taleplerinin paylaşıldığı MLS havuzu bulunmakta. Bu havuzda nitelikli paylaşımlar olması amacıyla, üyelik başvuru formlarından sonra yaptığımız görüşme ve eğitimler sırasında, gelişime açık, vizyoner adayların sisteme dahil olmasına önem gösteriyoruz. 

 

Emlak Meslek Odalarıyla ne tür işbirlikleri yapıyorsunuz?

İstanbul,  İzmir  ve Kocaeli şehirlerinde pilot çalışmasını yaptığımız bir “Dijital Emlak Odası Sistemi” geliştirdik. Bu sistemin, emlak odası yönetim ekibi için ayrı, emlak ofisleri için ayrı fonksiyonları mevcut, son kullanıcı için de kurumsal websitesi önyüzü olarak bulunmakta. 
Emlak Odası Yönetimi, üye ofislerle ilgili gerekli belge ve kayıtlarını, kontrollerini yapabiliyor, duyuru, blog/makale, haberlerini, eğitim ve seminerlerini oluşturup, sosyal medya paylaşımı yapıp ve e-posta gönderimlerini sağlayabiliyor. Üye broker sisteme, ofislerini, ekiplerini, portföylerini ekleyip, Emlak Odası kurumsal portalında, kendi web sitesinde, aynı zamanda üye olduğu emlak ilan portallarında otomatik olarak yayınlayabiliyor. Bu sayede her birine tek tek yapacağı giriş ve yükleme işlemlerinden kurtuluyor, zaman ve kolaylık kazanıyor. Bu sistemi Emlak Odalarına ücretsiz sunuyoruz. Oda üyesi ofislere ise web sitemizde şeffaf olarak yer alan paketler üzerinden, özel indirimler sunuyoruz.

 

Gayrimenkul geliştiricilerin yurt dışı pazarlarıyla ilişkileri için ne tür bir çalışmanız var?

Gayrimenkul geliştiricilerine ait projelerin, yurt içi gayrimenkul danışmanları ile yurt dışı acentalara tek bir ekranda, güncel tüm bilgi ve görselleriyle ulaştırılmasını ve alıcı müşteri yönlendirilmesini sağlıyoruz.
Gayrimenkul alıcısı yabancı müşterilerin hedeflendiği, özellikle de Çin, Hindistan gibi saat farkı yüksek olan ülkelerdeki danışmanlara, projeler hakkında güncel bilgileri sunabilmek önemli. Gayrimenkul projesine ait ülkesine göre farklılaşan fiyatlar ve hizmet bedelleri, proje ve alt bağımsız bölüm bazında değişiyorken, satış personeli hareketleri çok yüksekken, bu iletişimi telefon, e-posta, Whatsapp vb. ile yönetmek çok zor. Türkiye’den bir proje geliştiricisi firma veya temsilcisi bir uluslararası acenta ağı, RE-OS’u kullanarak, yurt dışındaki danışmanlarının projeleri ve projelere bağlı bağımsız bölümleri görebilir, fiyat teklifi veya müşteri yönlendirmesi (lead) toplayabilir. Sattığı projeleri farklı dillerde broşür, katalog, video, 360 derece sanal tur, Excel veya Pdf dokümanlar dahil gerekli tüm kaynaklarla ve değişen fiyat ve komisyonlarla satışa sunup, CRM takibi ve yönlendirmeleri tek ekrandan yönetebilir, API üzerinden Microsoft Dynamics, Salesforce gibi kendi iç CRM sistemleriyle konuşturabilir. RE-OS sistemi kullanıcıları için Türkçe, İngilizce, Rusça ve Azerbaycan dilleriyle çalışıyor ve tüm gayrimenkulleri TL, USD, EUR, GBP, Manat olarak çevirerek sunuyor. RE-OS, geliştiricilere bir danışman networkü sunuyor; hem yerli danışman ağımıza, hem de KKTC, Karadağ, Azerbaycan, Ukrayna’daki danışmanlara da projeleri açabiliyor. İlk örneğini Azerbaycan’da Rieltor.az ile başlattığımız işbirlikleri sayesinde, RE-OS kullanıcısı ofis ve danışman ağı her geçen gün büyüyor.

Emlak danışmanlarının dijital yönetim aracı RE-OS!

RE-OS’un rakiplerinden veya diğer platformlardan farkı nedir?

Gayrimenkul sektöründe dijital dönüşüm ile ilgili yurt dışında hızlı bir değişim var. Bu açıdan yurt dışı rakipleri, özellikle de Avrupa ve ABD pazarını yakından izliyoruz. Türkiye emlak pazarına uygulanabilecek özellikleri, bir iş ailesi olarak RE-OS kullanıcılarına danışarak ve birlikte çalışarak geliştiriyoruz. RE-OS olarak gayrimenkul sektörünü entegrasyonlarla tanıştırdık, farklı pek çok dijital ürün arasında iletişim köprüsü ve danışmanlar arasında paylaşım ağı kurduk. Bizle birlikte yapılan geliştirmelerden sonra diğer firmalar geliştirilen bu entegrasyonlardan daha kolay ve hızlıca faydalanıyor oldu. Bu açıdan emlak ofisleri ve danışmanlarını dijital dönüşümle geliştirmeyi hedefleyen lider ürün RE-OS. com’dur. Emlak sektöründe dijital pazarlama ürünleri doğru anlaşılır, nitelikli ve eğitimli danışmanların hızla sayısı artarsa, UBER’in Türkiye’ye girdiğinde taksicilerin yaşadığı gibi benzer sorunları, emlak danışmanları da hizmet verdikleri müşterileri de yaşamayacaktır.
Sektörde asıl rekabetimiz, yeni teknoloji girişimlerinin önünü kapatan, onları büyümeden yok etmeye çalışan büyük kurumlara karşı. Örneğin sektördeki büyük oyuncuların entegrasyon açmaları için bile maalesef tek başımıza mücadele veriyoruz. Oysa yurt dışında bu tür entegrasyonlar, sektörün sağlıklı büyümesi için tam tersine desteklenmektedir. Sahada emlak danışmanı tarafından üretilen datanın, sektör tarafları arasında güvenli transferi için vizyon geliştirmek de ayrı bir misyon olmalıdır. Bu açıdan sektörün dijital yönünün de, devlet tarafından regüle edilmesi her açıdan çok önemli. 

 

RE-OS’un gelecek hedefleri hakkında bilgi verebilir misiniz?

Temel hedefimiz, Türkiye’yi merkezine alarak, yurt dışında da büyüyen bir dijital gayrimenkul platformu olmak. Emlak danışmanları ve gayrimenkul geliştiricisi firmaları birbiriyle daha entegre ve verimli çalışır hale getirmek. Yakın coğrafya başta olmak üzere, yurt dışında yerel iş ortaklarıyla birlikte RE-OS. com’u o ülkelerin de lider emlak CRM platformu haline getirmek istiyoruz.

 

Covid-19 sürecinin en çok etkilediği sektörlerden birisi gayrimenkul. Bu konuda yaşanan değişimleri nasıl değerlendiriyorsunuz? 

Pandemi dönemi, emlak ofisleri açısından bir anda belirsizlik ve kaos yaratırken, işlerin de bir anda kesilmesine sebep oldu. Covid-19, bizleri evlerimize kapattığında, başta eğitim olmak üzere, tüm sektörlerde dijital dönüşüm ve uzaktan çalışma ile ilgili değişimi çok hızlandırdı. RE-OS olarak, Covid-19 öncesinde de, kullanıcılarımıza her hafta verdiğimiz ücretsiz eğitimlerde, dijital dönüşümün emlak sektörü açısından önemini zaten anlatıyorduk. Özellikle de 360 derece sanal turlarla uzaktan gayrimenkul sunumlarını, sosyal medya ve dijital reklamcılığın faydalarını, uzaktan çalışma ve hedefli pazarlama gibi çok değerli konulara odaklanıyor ve nasıl çalışılması gerektiğini yurt dışı örneklerle birlikte sunuyorduk. Pandemi döneminde ise, gayrimenkul danışmanları özellikle Mart ve Nisan aylarında hareket edemedi. Biz o dönemde inisiyatif alıp öne çıkarak; tecrübe paylaşımları ve online eğitimlerle sürece adapte olmalarına yardım ettik. CRM nedir, müşteri veritabanı neden önemlidir, hedefli dijital pazarlama nasıl yapılır gibi pek çok konuyu, RE-OS dışı dijital araçları da anlatarak yanlarında olduğumuzu gösterdik. Her şeye rağmen müşterilerine odaklanmaları gerektiğini, her koşulda talep ve portföy toplamaya çalışmaları gerektiğini hatırlattık. Ardından faiz indirimlerinin gelip de rekor satışların yapıldığı dönemde, her zaman olduğu gibi, sadece hazır olanlar fırsatları değerlendirdi. 

Hepimiz öğrendik ki, dijital dönüşüm zorunlu bir süreçtir ve pandemi sonrası dönemde de artarak devam edecektir. Artık yeni teknolojileri reddetme zamanı değil, onları kullanarak “dijital emlak danışmanı” olmak ve fark yaratmak zamanı.
 

Kargopark ile evde kargo bekleme derdine son!

CuEngine pandemi ile birlikte vites yükseltti!

Ofisteki dijital dönüşüm Smartoffice ile akıllandı!

5G teknolojisinin gayrimenkuldeki etkileri neler olacak?

Kısa ve orta vadeli ev kiralamaları yapan Missafir, sahaya da iniyor!

Kiracılar için depositosuz, düşük komisyonlu online kiralama deneyimi!

Toplu yaşam alanı yönetimlerinin dönüşümü!

Ofislerin evrimi!

Coğrafya şirketlerin kaderidir!

İnşaat sektöründe yapay zeka kullanımı!

Türkiye'nin ilk online B2B depo platformu yurt dışına açıldı!

'En iyi kiracınız' Blueground, unicorn olmayı hedefliyor!

Türkiye’nin proptech'e odaklanan ilk girişim sermayesi fonu kuruldu!

Türkiye’de verinin ulaşılabilir olması için çalışıyoruz!

Mete Varas Proptech'i anlattı!

Proptech ile gayrimenkulde kurallar yeniden yazılıyor!


Geri Dön