Emlak ilanlarında fotoğraf kalitesi hayati önem taşıyor!
Aylık 40 milyon sayfa görüntülenme sayısı ve 7,5 milyon ziyaretçi rakamıyla emlak seri ilan sektöründeki lider platform Emlakjet yaptığı özel araştırmada fotoğraf kalitesinin ev arayan vatandaşlarının yüzde 85'i için önemli olduğu sonucuna ulaştı.
Ayda 40 milyon sayfa görüntülenme sayısı ve 7,5 milyon ziyaretçisi ile emlak seri ilan sektöründe önemli hizmetler sunan Emlakjet, 400 bine ulaşan satılık ve kiralık emlak ilanından oluşan bir veri tabanında yapılan hareketler neticesinde hazırladığı Haziran 2021 emlak verilerini paylaştı. Emlakjet Haziran raporunda ek olarak emlak fotoğraflarının karar almada önemine yönelik olarak özel bir araştırma yaptı.
Mayıs ayında uygulanan 17 günlük tam kapanma önlemleri sonrasında, Haziran’da emlak satışları bir önceki aya oranla 2 kattan fazla yükselirken TÜİK verilerine göre Konut kredisi faiz teşviğinin uygulandığı önceki senenin aynı ayına göre ise Türkiye’de konut satışları yüzde 29,1 geriledi. Ocak -Haziran arası ipotekli satışlar konut kredi faizi teşvikinin uygulandığı geçen senenin aynı ayına oranla yüzde 60,9 azaldı.
Haziran ayında, kiralık konut arayanların oranı yüzde 45 olurken, satılık konut arayanların oranı ise yüzde 55 olarak kaydedildi. Haziran ayında da kiralık konutlara talep yükselirken, Haziran ayında kiralık aramalar Mayıs ayına göre adet olarak yüzde 29, satılık aramalar ise yüzde 16 arttı.
Fotoğraf kalitesine önem verenlerin sayısı arttı
Emlakjet’in her ay farklı bir konuyu özel olarak araştırdığı verilere göre, Türkiye’de ev ilanlarının fotoğraf kalitesine önem verenler yüzde 85 olarak belirlenirken katılımcıların yüzde 67’si çok önemli, yüzde 18’i ise önemli yanıtını verdi. Bununla beraber kullanıcıların yüzde 92’si fotoğrafsız bir ev ilanı gördüğünde bilgi almak için aramadığını dile getirdi. Katılımcıların ev ilanlarında en fazla (yüzde 61), ıslak alanlar olarak isimlendirilirken mutfak ve banyo fotoğraflarını inceledikleri belirlenirken ikinci sırada (yüzde 26) odalar ve üçüncü sırada (yüzde 13) salon bulundu.
Antalya lider
Haziran ayında en çok konut araştırması yapılan ilk beş kent içerisinde hem aylık (yüzde 6) hem de yıllık (yüzde 32) en yüksek fiyat yükselişinin Antalya'da oldupğu görüldü. En çok ev aranan şehirler içerisinde yer alan İstanbul'da aylık yüzde 4 yükselme görülürken, yıllık yüzde 30 fiyat artışı belirlendi. İzmir’de ise konut fiyatlarında aylık yüzde 9 artış yaşanırken senelik yüzde 28’in üzerinde fiyat artışı olduğu gözlemlendi. Başkent Ankara en çok konut aranan üçüncü kent olurken, satılık konut fiyatları aylık yüzde 3, yıllık olarak ise yüzde 29 yükseldi. Beşinci sırada yer alan Bursa’da ise aylık ortalama fiyatlar sabit kalırken yıllık yüzde 9 fiyat artışı gözlemlendi.
Şampiyon Kuşadası
Emlakjet'ten açıklanan verilere göre; Haziran ayında da en çok konut araması yapılan ilçe Konya’ya bağlı Selçuklu ilçesi için yapıldı. Gaziantep’in Şahinbey ilçesi Mayıs ayında da ilk 5 te 2.sıraya yerleşirken, bu ilçeyi uzun süredir ilk 5’te yer alan İstanbul Beylikdüzü ve özellikle yaz aylarıyla konut aramalarında hareketlenme yaşanan Aydın Kuşadası izledi. Ankara Keçiören ise Haziran ayında en çok ev aranan 5. ilçe olarak kaydedildi
Aylık fiyat yükselişin Kuşadası ortalama yüzde 9 fiyat yükselişiyle öne çıkarken bu ilçedeki yıllık yükseliş yüzde 69’a çıkarak“en çok konut aranan ilçeler” arasında Kuşadası’nı şampiyon ilan etti. Selçuklu Şahinbey'de yıllık yüzde 37'den fazla fiyat artışı yaşadı. Keçiören’de senelik yüzde 35, Beylikdüzü’nde ise yıllık, yüzde 27 fiyat artışı yaşandı.
Fotojet ile emlakta yüksek fotoğraf kalitesi
Mayıs ayı verilerini değerlendiren Emlakjet CEO’su Tolga İdikat, “Haziran ayında, sınırlamalarla birlikte zorlu geçen mayıs ayının ardından gayrimenkul sektöründe önemli bir canlanma görüldü. Konut satışları bu yılın en yüksek seviyesine 130 bin adedin üzerine geldi. Sektördeki hareketliliği iş ortaklarımız olan gayrimenkul ofisleriyle birlikte sevinçle karşılıyoruz. Haziran ayı gayrimenkul raporunda, İlan Fotoğrafları Dosya’sına yer verdik. İnternet ortamındaki ev ilanı fotoğrafları hakkında son kullanıcı görüşlerine dair araştırma verileri yayınladık. Araştırma sonuçlarına göre kullanıcıların %85’i için ilan fotoğraflarının kaliteli olması önemli. En iyi ürün ve hizmeti Emlakjet kullanıcılarıyla buluşturmak için haziran ayında Premium ve Prestigeofislerin kullanımına sunduğumuz, akıllı fotoğraf iyileştirme teknolojisi Fotojet eminim fotoğraf kalitesi alanında hem Emlakjet üye iş yeri ofislere hem son kullanıcıya çok daha iyi bir ev arama platformu deneyimi sunacaktır.” dedi.
Kaliteli fotoğraflar kullanmak büyük önem taşıyor
GAPAS Başkanı İsmail Özcan ev ilanlarında fotoğraf kullanımının önemine ilişkin şu açıklamalarda bulundu: “İlk çağlarda, insanlığın en temel iletişim aracı resim iken, yazının keşfiyle iletişim bir başka boyut kazandı. Çok uzun yıllar boyunca insanların en temel iletişim aracı yazmak ve yazılanları okumak oldu. 20. yüzyılda başlayan teknolojik gelişmeler, iletişimde görselliği yani resmi, fotoğrafı yeniden ön plana çıkardı. 2000’li yılları ise videonun altın çağı olarak nitelendirmek herhalde yanlış olmaz. Gayrimenkul sektörü bu süreci nasıl takip etti diye bakacak olursak, özellikle sıfır/yeni konut geliştiren, pazarlayan firmaların, değişen iletişim medyalarını çabucak kabullenip, çok yakından takip ettiğini, kullandıklarını görüyoruz. İkinci el gayrimenkul satış ve kiralama süreçlerindeyse, bu süreç biraz daha yavaş seyrediyor. İkinci el satışlarda ve kiralamalarda, potansiyel müşteriyle iletişimin temel dili, ‘görselliktir’. Gayrimenkulleri tanıtımında kullanılabilecek en basit ve en kolay anlaşılabilir dil, satılacak/kiraya verilecek gayrimenkulü fotoğraflayarak, gayrimenkulün bir nevi konuşmasını, kendini anlatmasını sağlamaktır. Profesyonel bir fotoğrafçıya portföylerdeki gayrimenkullerin fotoğraflarını çektirmek belki biraz masraflı olacaktır ama bu yatırım, hızlı satış/kiralama olarak portföyün sahibi gayrimenkul danışmanına geri dönecektir. Profesyonel fotoğrafçıyla çalışma imkanı olmayan meslektaşlarımız, en azından kendi bütçelerine uygun bir fotoğraf makinesi ve pek çok eğitim kurumu tarafından verilen kısa bir kursa katılarak daha iyi fotoğraflar çekebilmeyi öğrenmeliler. Eskiler “söz uçar, yazı kalır” derler; bu deyişi mesleğimize uyarlayacak olursak, “söz uçar, emlak fotoğrafları akılda kalır” olarak değiştirip kullanabiliriz ki yapılan araştırmalar, kaliteli fotoğrafların yer aldığı ilanların müşteri/kiracı adaylarını daha çok ilgisini çektiğini ortaya koyuyor. Mimar bir meslektaşım, “Türk insanı gözüyle anlar.” demişti, haklıydı; yüksek tutarlarla, hızlı satmak/kiraya vermek istiyorsak, göze girebilmenin yolunu bulmalıyız ki araştırmalar, emlak ilanlarında kaliteli fotoğraflar kullanmanın, en doğru yol olduğunu gösteriyor.”