Emlak Terimleri

Emlak vergisi beyannamesini kimler verir?

Türkiye sınırları içinde bulunan bina, arsa ve araziler emlak vergisinin konusuna giriyor. Emlak vergisi gayrimenkuller için her sene ödeniyor.Vergide bazı durumlarda beyanname de veriliyor. Peki, emlak vergisi beyannamesini kimler verir?

Emlak vergisi beyannamesini kimler verir?

Türkiye sınırları içinde bulunan bina, arsa ve araziler emlak vergisinin konusuna giriyor. Emlak vergisi gayrimenkuller için her sene ödeniyor.


İki eşit taksit halinde ödenebilen emlak vergisinde 1. taksitler Mart, Nisan ve Mayıs aylarında ödeniyor. İkinci taksitler ise Kasım ayında ödeniyor. Ödenecek tutar, taşınmazın türüne göre belirlenen oranlar ile değeri üzerinden hesaplanıyor.


Emlak Vergisi Kanunu gereğince burada belirtilen durumlarda öncelikle beyanname verilmesi gerekiyor. Beyanname verilmesi gereken durumların başında mükellefin değişmesi geliyor.


Yeni mükellefin, satın alımın gerçekleştiği senenin sonuna kadar beyanname vermesi gerekiyor. Vergi ödemeleri ise bir sonraki sene başlıyor. Kanun esasları şu şekilde:


Bildirimler;

a) Yeni inşa edilen binalar için, inşaatın sona erdiği veya inşaatın sona ermesinden evvel kısmen kullanılmaya başlanmış ise her kısmın kullanılmasına başlandığı bütçe yılı içerisinde,


b) Bu Kanunun 33 üncü maddesinde (8 numaralı fıkra hariç) yazılı vergi değerini tadil eden sebeplerin doğması halinde, değişikliğin vuku bulduğu bütçe yılı içerisinde,


Emlakın bulunduğu yerdeki ilgili belediyeye verilir.


Örneğin, 2015 yılında bir taşınmaz satın aldığınızı düşünelim. Bu durumda 31 Aralık 2015 tarihine kadar belediyeye beyannamenin verilmesi gerekiyor. Ödemeler ise 2016 yılından itibaren yapılabiliyor.  



Emlak vergisi beyannamesi geç verilirse ne olur?



Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com