Emlak Terimleri

Emlak vergisi için beyanname ne zaman verilir?

Emlak vergisi, konu taşınmazın bağlı bulunduğu belediye müdürlüklerinin emlak servislerine vergi mükelleflerinin müracaat etmeleri gerekiyor. Peki, emlak vergisi için beyanname ne zaman verilir?


Emlak vergisi için beyanname ne zaman verilir?

Emlak vergisi, arazi, arsa ve binalar için vergi mükellefleri tarafından ödenen vergi çeşidi olarak karşımıza çıkıyor. Emlak vergisi konut sahipleri tarafından her yıl belirli dönemlerde iki eşit taksitte emlak vergisi ödeniyor.


Emlak vergisi, konu taşınmazın bağlı bulunduğu belediye müdürlüklerinin emlak servislerine vergi mükelleflerinin müracaat etmeleri gerekiyor. Emlak vergisi ödeyecek vergi mükellefleri, taşınmazın bağlı bulunduğu belediye müdürlüklerinde Emlak Vergisi birimlerine ödeme yapmaları gerekiyor. 


Emlak vergisi beyannamesi vergi mükellefleri emlak vergisi ödeme esnasında, arsa, arazi, bina vb. taşınmazlar için bağlı bulundukları belediye müdürlüklerinde bilgilerin aktarıldığı forma deniyor. 


Emlak vergisi beyannamesi için neler gerekli?

Beyanname doldurulurken istenilen birkaç belge bulunuyor. Bunlar arasında;

– Nüfus cüzdanı ve fotokopisi

– Tapu fotokopisi

– Emlak vergisi bildirimi

– Bina bildirim formu

– Arsa bildirim formu

– Arazi bildirim formu

– Başkası adına beyan verilecekse vekaletname

– Tek mesken olan ve emekli ise; emekli cüzdan fotokopisi ve emekli bildirim formu

– Eğer varsa; yapı kullanım ruhsatı yer alıyor.


Emlak vergisi için beyanname ne zaman verilir?

Gayrimenkul sahiplerinin emlak vergisi için bağlı oldukları belediyeye beyanname vermeleri gerekiyor.  Emlak vergisi için her sene beyanname verme yükümlülüğü bulunmuyor. 


Ancak, vergi değerini değiştiren durumlarda (mükellefin değişmesi, arsa ve arazinin ifraz ve tevhidi vs.) bu olayın vuku bulduğu bütçe yılı sonuna kadar; bu durum yılın son 3 ay içinde gerçekleşmişse 3 ay içinde ilgili belediyeye bildirimde bulunulması gerekiyor. 


Emlak vergisi beyan verme zamanı!


Öznur YASLI/Emlakkulisi.com