Sektörel

Emlakçılar için yetki belgesi başvuruları başladı!

Emlak işletmelerinin taşınmaz ticaretiyle iştigal edilebilmesi için, işletme adına bir yetki belgesi almaları gerekiyor. Yetki Belgesi başvuruları bugün itibariyle başladı.

 

Taşınmaz Ticareti Yönetmeliğine göre, emlak işletmelerinin taşınmaz ticaretiyle iştigal edilebilmesi için,  işletme adına bir yetki belgesi almaları gerekiyor. Yetki Belgesi başvurularının yapılacağı Taşınmaz Ticareti Bilgi Sistemi https://ttbs.gtb.gov.tr  adresinden hizmete açıldı. 

Son Tarih 05 Aralık 2019

Konuya ilişkin değerlendirmeler yapan Altın Emlak Genel Müdür Mustafa Hakan Özelmacıklı “Yetki belgesi başvurularında herhangi bir ücret alınmayacak. Yetki belgesi başvuruları Taşınmaz Ticareti Bilgi Sistemi (TTBS) üzerinden yapılacak ve yetki belgesi de sistem üzerinden Ticaret İl Müdürlükleri tarafından verilecek. Sistem üzerinden yapılmayan başvurular da kabul edilmeyecek. 05 Haziran 2018 tarihinden önce taşınmaz ticaretiyle iştigal eden gerçek veya tüzel kişi tacirler ile esnaf ve sanatkârların faaliyetlerine devam edebilmesi için en geç 05 Aralık 2019 tarihine kadar  yetki belgelerini almaları gerekiyor” diye konuştu.

Bilgi Sistemi Uygulaması Gayet Kolay 

Taşınmaz Ticareti Bilgi Sistemi (TTBS) sayfasının kullanımının gayet kolay ve pratik olduğunu dile getiren Altın Emlak Genel Müdürü “Yetki belgesi başvurusu sayfasında nüfus cüzdanındaki bilgiler ile öncelikle üyelik yapılması gerekecek. Girilen bilgilerin doğruluğu kimlik paylaşım sisteminden kontrol edilecek. Sisteme başarılı bir şekilde giriş yaptıktan sonra, Yeni Başvuru, Onaylanan Başvurularım ve Reddedilen Başvurularım menüsü gelecek. Emlak işletmeleri bu sayfada Yetki Belgesi Başvurusu linkini kullanarak, Ticari yada Esnaf işletmesi tercihlerine göre MERSİS üzerinden kendi yetkili oldukları işletmeleri görüntüleyebilecek. Bu sayfada, işletmenize ait herhangi bir yanlış bilgi olması durumunda, işletmenizin bağlı bulunduğu Ticaret Sicil Müdürlüğüne başvurmanız gerekecek. Diploma, taşınmaz ticareti sertifikası ve meslek odası kayıt belgelerinin yüklenmesi gerekecek. İlgili belgeler yüklendikten sonra “Başvuruyu Tamamla” butonuna tıklanarak başvuru incelenmek üzere ilgili Ticaret İl Müdürlüğüne gönderilecek. Onaylanan ve reddedilen başvurular gene bu sayfa üzerinden takip edilecek” diye konuştu.

7 Gün İçinde Yerinde Tespit Yapılacak

Altın Emlak Genel Müdür Mustafa Hakan Özelmacıklı “Yetki belgesi başvuruları, emlak işletmesinin bulunduğu yerdeki Ticaret İl Müdürlüğü tarafından Bilgi Sistemi üzerinden takip edilecek. Başvuru sonrasında emlak işletmesinin yeter şartları taşıyıp taşımadığı, başvuru tarihinden itibaren yedi gün içinde Ticaret İl Müdürlüğü tarafından bir tutanakla yerinde tespit edilecek. Yetki belgesi verilmesinde aranan şartları taşıdığı anlaşılan işletmelere, başvuru tarihinden itibaren on gün içinde yetki belgesi verilecek. Yetki belgesi talebi reddedilen işletmelere durum gerekçesi ile gene sistem üzerinden bildirilecek. Yetki Belgesi, her işletme için ayrı ayrı düzenlenecek, devredilemeyecek ve beş yıl geçerli olacak” dedi. 

Denetim ve Ceza Kapsamı Geniş

Yönetmeliğe göre yetki belgesi almayanlara işyeri açma ve çalışma ruhsatı verilmeyeceğini de söyleyen Altın Emlak Genel Müdürü “Artık emlak işletmelerinin belediyeden işyeri açma ve çalışma ruhsatı alabilmesi için, yetki belgesine sahip olması gerekiyor. Hatta belediyeler tarafından yapılan denetimin sonuçları da, denetimin sonuçlandığı tarihten itibaren on beş gün içinde Ticaret il müdürlüklerine bildirilecek. Ayrıca Bakanlık ve Ticaret İl Müdürlükleri de doğrudan denetim yapabilecek. Yetki belgesinin verilmesinde aranan şartlardan en az birinin taşımadığının tespiti halinde, uygun hale getirmeyen işletmelerin yetki belgesi aynı gün iptal edilecek” diye konuştu.