05 / 11 / 2024

Emlakçılığın tarihi yazılıyor!

Emlakçılığın tarihi yazılıyor!

Emlakçılıkta hızlı bir gelişim ve değişimin yaşandığını ifade eden TURYAP Halkalı Temsilcisi Kutsal Karan, "“Yeni Nesil” Emlakçılığın kitabı yazılıyor desek, yanlış olmaz sanırım. Ve biz bu dönemi hep birlikte yazmaktayız." dedi...




Yaşamın her alanında olduğu gibi, emlakçılıkta da hızlı bir gelişim ve değişim yaşanmakta, sektör gençleşmekte, emlakçılık güncellenmekte ve de kurumsallaşmakta. “Yeni Nesil” Emlakçılığın kitabı yazılıyor desek, yanlış olmaz sanırım. Ve biz bu dönemi hep birlikte yazmaktayız.

Çoğunlukla emekli olunca boş vakti değerlendirmek için düşünülürmüş. Ya da ev de oturan hanımın canı sıkılmasın diye emlakçı dükkanı açılırmış. “Bir kasa bir masa” diye tanımlanırmış, eskiden emlakçılık. Cama afiş asılır, müşteri beklenirmiş. Sonra internet icat olmuş, internete ilan girilmeye başlanmış. Camda afiş, internette ilan yine beklenirmiş, müşteri bi zamanlar!..

Geçmiş öylesi hoyratlıkla ve fütursuzca yaşanmış ki, toplumda mesleğe karşı tarifsiz ve ölçüsüz bir ön yargı oluşmuş. Maddi kazanç elde ettiği bir işi olanların, ek olarak yakınlarındaki evin – dükkanın - tarlanın satılmasına ya da kiralamasına aracılık etmesi ve bunu bir kurala bağlı olmadan yapması, işlemin sonucunda “ne verirsen olura” o da bu kişilere komisyoncu denmesine sebep olmuş.

Bugünse, yok… yok yok, önce emlakçılığın tarifini bi yapalım.

Emlakçı, sektörel bilgisine ve emeğine güven duyulan ve bu güvene karşılık verebilendir, diye tanımlanabilir kısaca.

*Yeni Nesil Emlakçı’nın yüksek hedefleri vardır.

Emlakçılıkta Pozitif Kültür oluşturmak her yeni nesil emlakçının misyonudur.

*Emlakçılık tam zamanlı bir meslektir. Emlakçının başka işi yoktur.

*Son yıllarda yüksek öğretim kurumlarında açılan bölümlerle üniversitelidir artık emlakçı.  Piyasaların gelişimine bağlı olarak açılan büyük ve kalabalık ofislerle Gayrimenkul Danışmanı olarak anılır olmuştur, emlakçı.

*Emlakçı ya da Gayrimenkul Danışmanı; ofisin elemanı ya da çalışanı değil, stratejik ortağıdır. Şapkadan tavşan çıkaramaz, hayal değil gayrimenkul satar, insanların hayatını kolaylaştırır.

*Yeni nesil emlakçı modern toplumda günlük yaşamlarında yoğun bireylerin, emlak ile ilgili işlerine çözüm bulabilendir. Toplumda farkındalık oluşturabilir, neden tercih edilmesi gerektiğini önce etkin çevresine sonra topluma iyi ve doğru anlatabilir.

*Yeni Nesil Emlakçının pazarlama stratejisi, motivasyon ve iş üretmesini sağlayacak tek unsur etkileşimdir. Etkileşim de iletişim ile olur. Bu nedenle başta meslektaşlarıyla olmak üzere iletişimi güçlüdür. İletişim, akıl ile kalp arasındaki düşüncelerin bir yansımasıdır. Yani ne kadar samimiyet olursa, o kadar kaliteli olur iletişim. Zira iletişim, yeni nesil emlakçının sermayesidir.

* Yeni Nesil Emlakçı, rekabetin son derece çetin olduğu emlak piyasasında rakiplerine rağmen hizmet etmeyi düşündüğü potansiyel müşterilerine bir şekilde farkını gösterir. Müşteriler gelişimine yatırım yapan, sürekli eğitimi işinin ayrılmaz bir parçası olarak gören ve emlak kariyerini profesyonel bir şekilde icra edebilen profesyonelleri “kum tanesinin arasındaki çakıl taşı misali” hemen fark eder. Eğitim, Yeni Nesil Emlakçının olmazsa olmazıdır. Kendini geliştirmek, mesleki bilgilerini güncellemek, yasal prosedürleri yakından bilebilmek için eğitimi aksatmaz. Toplantı, seminer, konferans gibi mesleki etkinlikleri takip eder. Tapu mevzuatı kadar olmasa da, hukuk, finans, ekonomi bilgisi vardır.

*Her Yeni Nesil Emlakçı, şu üç kitabı mutlaka okur; 

Her şey seninle başlar “Mümin Sekban”                          
Önce kendimi sattım “İlker Taner Uzun”                                                                                
Emlakçı mı olsam “İsmail Özcan”

* Birlik, beraberlik, ekip, istikrar, disiplin; kısaca mesleki standartlar ve uygulanabilirliği, dolayısıyla kişisel ve mesleki hedeflere ulaşabilmek için kurumsal olmak önemlidir. Zira kurumsallıkla misyon, vizyon, itibar, güven kısaca mesleki değerlere daha çabuk sahip olunabilir. Kurumsallık, inovasyon ve paylaşım,       niceliği sağlar. Bu nedenle kurumsal kimliği tercih eder, yeni nesil emlakçı.

*Yeni Nesil Emlakçının meslek etiği vardır. Genel ahlak kuralları dahilinde, meslektaşlarıyla mesleki ilkeler ve yasalara uygun, toplumun yararına olduğu kabul görmüş kurallar ile tarafsız, bağımsız ve özenli hizmet anlayışı yeni nesil emlakçının meslek etiğidir.

*Yeni Nesil Emlakçının önünde engeller de vardır!... ne gerek varcılar… bananeciler… ben söylemiştimciler… lordlar, leydiler… annaneler, dedeler… mirasyediler… kurumsal kültürü olmayanlar… ev hanımı modundan kurtulamayanlar… amacı farklı, niyeti başka olanlar…  takdir ile tenkit arasındaki çizgiyi hızla kısaltıp, iki kavramı tek nokta haline getirerek, hiç değilse “aferin ama bu kadar yorma ” inisiyatifi elimizden gitmesin diyenler…   Kanın damarda dolaşımını engelleyen, tıkanıklığa sebep unsurlar misali, meslektaşlar arasında değişim ve gelişime direnen kişiler; menfi söylem veya davranışlarıyla bu yola taş koyarlar.

Son söz, gençlere!..

Cenap Şehabettin “Eskimiş fikirler paslanmış çivilere benzer, söküp atmak çok güçtür” demiş. Yılmayın…

Kötülerin zaferi, iyilerin hiçbir şey yapmamalarındandır. Unutmayın…

Sağlıcakla kalın…

Kutsal KARAN 
Temsilci
Turyap Halkalı Temsilciliği

 

Yönetmelik, emlakçılığın kilometre taşı!
 


Geri Dön