Sektörel

Emlakta Franchise savaşları başladı!

Son dönemde emlak sektöründe yaşananlar emlak ofislerini de etkiledi. Son olarak pazarda ofisleşme yarışına giren ulusal ve uluslararası franchise markaları birbirlerinden ofis ve müşteri kapmak için tv reklamlarına başladılar.

Son dönemde emlak sektöründe yaşanan gelişmeler emlak ofislerini de etkisi altına  aldı. Son olarak pazarda ofisleşme yarışına giren ulusal ve uluslararası franchise markaları birbirlerinden ofis ve müşteri kapmak için tv reklamlarına başladılar.


Emlak pazarındaki göz boyayıcı pasta, sektörün tüm oyuncularını hareketlendiriyor. Bugüne kadar sessiz sedasız markalaşma ve ofisleşme stratejisi uygulayan birçok emlak franchise markası yön değiştirerek stratejilerini hareketlendirdiler. Böylece sektörde franchise savaşlarının kıvılcımı da çakıldı.


Bu savaşın kıvılcımını ise Coldwell Banker ateşleyen taraf oldu. Özellikle farklı markalardan ofis kapma, transferler ve ulusal kanallarda yayınlamaya başladıkları reklam filmleri ile bir anda gözleri franchise sektörüne çevirten Coldwell Banker’a en hızlı cevap Remax’tan geldi. Reklam filmine bir reklamla cevap veren Remax sektördeki lider konumunu bırakmaya niyetli görünmüyor.


Özellikle Coldwell Banker’ın saldırgan strateji ile yeni girişimciler yerine sektörde yer  ve isim edinmiş brokerları bünyesine katma stratejisi önümüzdeki günlerde birçok franchise markasının farklı pazarlama argumanlarıyla bunu durdurmaya yönelik önlemler almasına neden olacak.


Ofis ve reklam savaşları ile başlayan bu dönemde yerli franchise markaları da yavaş yavaş kendini gösterye başladı. Bunlardan biri de Estate Station diğer markalardan farklı olarak yurtiçi  ofisleşme atağını başlatarak dikkatleri üzerine çekti. Ceo' luğunu Birol Polat’ın yürüttüğü Estate Station ile birlikte üst üste yeni ofis anlaşmalarına imza atan şirketin yakın zamanda Remax ve ColdWell Banker’a karşı atağa geçmesi bekleniyor.


Ancak genel olarak bakıldığında büyük markalı emlakçıların ve franchise’ların bu savaşında tüketicilerin istediği öncelikle hizmet farklılaşması. Fayda maksimizasyonu. Bu nedenle asıl pasta ürün ve hizmetlerini çeşitlendirerek komisyon oranlarını aşağıya çekecek ve ek faydalar üretecek markaların olacağı kesin.