25 / 11 / 2024

Emre Özpeynirci: Otomotivde çarşı iyice karışacak! Otomobil piyasasını neler bekliyor?

Emre Özpeynirci: Otomotivde çarşı iyice karışacak! Otomobil piyasasını neler bekliyor?

Dünyanın ilk seri üretim şarj edilebilir hibrit otomobilini üreten BYD Türkiye'de yatırım kararı aldı. Gazeteci Emre Özpeynirci bu gelişmeyi değerlendirerek '' Otomotivde çarşı iyice karışacak'' dedi. Otomobil piyasasını neler bekliyor?




Dünyanın ilk seri üretim şarj edilebilir hibrit otomobilini üreten BYD Türkiye'de yatırım kararı alarak,  iç pazarda 3 yıl içinde ilk 3 markadan biri olmayı hedeflediği ortaya çıktı. Gelişmeyi değelendiren Gazeteci Emre Özpeynirci  mevcut şartların böyle gitmesi halinde ilk 3 değil birinci marka olabileceğine dikkat çekti.

Otomobil piyasasındaki gelişmeleri aktaran Emre Özpeynirci, sosyal medya hesabı X'ten ''otomotivde çarşı iyice karışacak'' dedi. Otomboil piyasasını neler bekliyor? İşte Özpenirci'nin o paylaşımı ve gelen yorumlar...

Emre Özpeynirci @eozpeynirci

Çarşı karışacak‼️

Türkiye'de yatırım kararı alan BYD, iç pazarda 3 yıl içinde ilk 3 markadan biri olmayı hedeflemiş. 

Mevcut şartlar böyle devam ederse ilk 3 değil birincilik bile rahat gelir. 

Çünkü;

1) 2026 yılında üretim başlamadan hemen bu aydan itibaren Çin'e konan gümrük vergilerinden muaf olacaklar. Yani ithal ettikleri hiç bir elektrikli ve hibrit modele %50 (%10+40) gümrük vergisi ödemeyecekler. 

2) Kanun teklifi meclisten geçtikten kısa bir süre sonra şarj edilebilir hibrit (PHEV) modellerinin ÖTV'si %80'den 30'a inecek. 

3) Elektrikli modelleri için artık %50 gümrük vergisi ödemeyecekleri için %10'luk ÖTV avantajından yararlanacaklar. 

‼️Yani BYD bu avantajlarla üretime başlamadan bile iç pazarda lider olabilir. 

Bu arada Türkiye'de yaklaşık 2 yıldır ÖTV matrahları güncellenmediği için tüm otobillerin (içten yanmalı) ÖTV'si %80'den başlıyor. Bu da uzun süredir yerli avantajının kalmadığını ithalatın payının %70'i aşmasıyla görüyoruz. 

Şimdi BYD'ye sağlanan bu teşviklerle 50 yıldır Türkiye'de üretim yapan yerli üretimin rekabet avantajı daha da zayıflayacak. 

Diğer Çinli rakipleri de yatırım yapmazlarsa, ek vergilerle rekabet avantajını kaybedecekler. 

Yani otomotivde çarşı iyice karışacak... 

Not: Otomotiv Sanayi Derneği (OSD) Çin'den ithal tüm otomobillere ek vergi gelmesini istemiş ve başarılı olmuştu. Ama BYD yatırımı biraz işi bozmuş gibi.

Parası olan sıfır aldı, ikinci el otolar elde kaldı!

Nissan Qashqai’nin yenisi eskisinden daha ucuz fiyata geldi

Otomotivde kriz yaratan '7 Temmuz' tarihi çıkmazında son nokta! Sadece bu araçların satışı ve üretimi 2 ay ertelendi!

Geri Dön