Sektörel

Era Gayrimenkul hızla büyüyor!

ERA GAYRİMENKUL 3 yıl önce Can Ekşioğlu tarafından kumlan ERA Gayrimenkul Türkiye, 11 şehirde 41 ofise ulaştı.

ERA GAYRİMENKUL 3 yıl önce Can Ekşioğlu tarafından kumlan ERA Gayrimenkul Türkiye, 11 şehirde 41 ofise ulaştı. ERA Gayrimenkul Türkiye Koordinatörü Mustafa Baygan, 2015'te bir önceki yıla göre yüzde 35 büyüdüklerini bu yıl ise büyüme hızlarını iki katına çıkaracaklarını belirtiyor. Baygan, "Bu yıl sonunda hedefimiz bir önceki yıla göre yüzde 70-80 oranında bir büyümeyle ofis sayımızı 50'ye çıkarmak" diyor. 


ERA, dünyanın en büyük gayrimenkul pazarlama şirketlerinden biri. 3 yıl önce Can Ekşioğlu tarafından ABD'den Türkiye'ye getirilen ve gayrimenkul sektöründe hizmet vermeye başlayan marka, geçen yıl bir önceki seneye göre yüzde 35 büyüdü. 


ERA Gayrimenkul Türkiye Koordinatörü Mustafa Baygan, "Bu yıl sonunda hedefimiz bir önceki yıla göre yüzde 70-80 oranında bir büyümeyle ofis sayımızı 50'ye çıkarmak" diyor. 


Baygan, Era'nın franchise geliştirme destekleriyle ofis tutundurma konusunda yüksek bir orana sahip olduğunu belirtiyor. 

Baygan, "ERA kültürü, genel merkezle ofisler arasında sıkı bir bağ oluşturarak ofislerin sürekli geliştirilmelerini ve bölgelerinde başarılı olabilmelerini sağlayan metodojiler içeriyor" diyor. 


İK, altyapı ve teknoloji yatırımlarıyla rakiplerinden ayrılıp eğitime verdikleri destekle sektörde fark yaratıklarını belirten Baygan, "Yeni ofislerimize Türkiye'ye istihdam sağlayıp girişimci adaylarımıza kazancın sırlarını veriyoruz" diyor. 


KKTC dahil, 11 şehirde 41 ofisle hızlı büyüdüklerini belirten Era Gayrimenkul Türkiye Koordinatörü Mustafa Baygan'la sektörde kısa sürede elde ettikleri başarıyı ve markalaşma süreçlerini konuştuk: 


ERA,Türkiye pazarına ne zaman ve nasıl girdi? 

2013 yılında kurucumuz ve yönetim kurulu başkanımız Can Ekşioğlu'nun Türkiye'ye getirdiği ERA Gayrimenkul, yoğun operasyonlarla Türkiye pazarında faaliyetlerine başladı. 


2015'te ne kadar büyüdünüz? 
2016 büyüme ve yatırım hedefleriniz nelerdir? 

2014 sonunda, bir önceki yıla göre yüzde 35 büyüme sağladık. 

Bu yıl sonunda ise bir önceki yıla göre yüzde 70-80 oranında bir büyümeyle hedefimiz ofis sayımızı 50'ye çıkarmak. 


Türkiye'deki gelişim ve büyümenizdeki önemli dönüm noktaları neler oldu? 

Türkiye'de isteğimiz fark yaratmaktı. ERA'dan franchise alan girişimcinin, işini büyütebilmesi, geliştirebilmesi için nelere ihtiyacı var, yalnız kalmadığını hissetmesi lazımdı. Sektörün en önemli eksiği bu... Franchise alan girişimciler bir süre sonra kendisiyle baş başa kaldığını görüyor. Özellikle sektöre ilk defa adım atanlar bu konuda en çok sıkıntıyı çekenler oluyor. Zaten franchise sisteminin temelinde bu yatar. Yani tek başına yapmakta zorlanacağın bir işi tecrübeli bir kurumla beraber yap ve zaman kaybetmeden hızlı yol al. ERA'nın rakiplerinden en farklı özelliği ve Türkiye'de bu denli kabul görme sebebi işte bu stratejisi oldu. 


ERA Türkiye olarak bugün sektördeki yeriniz, büyüklüğünüz nedir? 

Gayrimenkul franchise sisteminde bir mal alışverişi yok, sunduğumuz ürün bir hizmetler bütünü. 

Esasında, her tüketicinin ihtiyaç duyduğu hizmet aynı konuda çalışan hizmet sunanların arasından en iyisiyle çalışabilme arzusu oluyor. Sektörümüzde henüz ne yazık ki bir kanunumuz olmadığı için ve her önüne gelenin bu çok zor işte servis vererek, belgesiz faturasız bir hizmet bedeline sahip olabilme şansının olması, farklı olanların önüne bir engel olarak çıkabiliyor. 

İşte ERA'nın farkı, girişimciyi bu en zor döneminde dahi yalnız bırakmaması. 


Neden ve ne zaman akademi kurdunuz? 

ERA akademi 2013 yılında ilk kurulan organizasyonda yer aldı. 

Eğitimler, gerek broker  yani girişimci, gerekse gayrimenkul danışmanı veya ofis asistanı veya ofis müdürü gibi sistemdeki her üyenin başlangıç ve ileri düzey olmak üzere ihtiyacı olan bilgileri vermek üzere planlandı. 



"37 ÜLKEDE FAALİYET GÖSTERİYORUZ" 

"GLOBAL MARKAYIZ" ERA'nın dünya genelinde ve özellikle Avrupa'da çok önemli bir özelliği var: "Kalıcılığı sağlamak". ERA uyguladığı sistemlerle bu konuda en başarılılar arasında dünyada ön sıralarda olan global bir marka. 


"2 MİLYAR DOLARLIK PORTFÖY" 

ERA dünyanın en büyük gayrimenkul şirketlerinden birisi olan Realogy Grubu'na bağlı ve 1971 yılında ABD'de kurulan dünyanın en büyük gayrimenkul pazarlama netvvorklerinden biri. 


Realogy Grubu her yıl yaklaşık 2 milyar dolar tutarında bir portföy pazarlama hacmine sahip. 

2 BİN 300 OFİS VAR Realogy Grubu, Ethisphere şirketi tarafından 2013 yılında "Dünyanın En Kurumsal" şirketi seçildi. ERA (Elektronic Realty Associates) bugün 2 bin 300 aşkın ofisi, 33 binden fazla ofis sahibi ve gayrimenkul danışmanıyla 37 ülkede hizmet veren global bir gayrimenkul markası olması yanında dünyada faks makinasını portföy paylaşımı için ilk kullanan ve satış garantisi hizmetini ilk uygulayan markadır. 



Marka başarınızın arkasında hangi unsurlar bulunuyor? 

ERA, dünyanın en iyi gayrimenkul pazarlama işletim sistemi olarak kurgulandı. Yıllardır edinmiş olduğu tecrübelerle birlikte özellikle tüm dünyada uygulamış olduğu franchise geliştirme destekleriyle ofis tutundurma konusunda yüksek bir oranına sahip. ERA kültürü, genel merkezle ofisler arasında sıkı bir bağ oluşturarak ofislerin sürekli geliştirilmelerini ve bölgelerinde başarılı olabilmelerini sağlayan metodojiler içeriyor. Profesyonel ekibimize gösterdiğimiz titizlikle atama ve transferler yapıyoruz. Bu yıl bu sayede ERA Genel Merkezi'ndeki profesyonel sayımızı 17'ye çıkardık. Microsoft Office 365 ile yaptığımız işbirliğiyle danışmanlarımıza mobil çalışma imkanı sağlıyoruz. 

Findeks'le gerçekleştirilen anlaşma doğrultusunda ise kredi kayıt bürosu bilgilerinin paylaşılmasıyla güvenli kiralamalar ve işlemler yapılmasının yolunu açtık. Bir diğer farkımız da eğitim konusunda attığımız adımlar. 

ERA Akademi'de "ERA Coaching" ve "ERA Clinic" hizmetleriyle danışman ve broker'ların gelişimine katkıda bulunmaya devam ediyoruz. Ayrıca Hürriyet Emlak, Milliyet Emlak, Emlak Town, Zingat emlak portalları ile yapılan entegrasyon anlaşması ile broker ve gayrimenkul danışmanları portföylerinin bu portallarda eş zamanlı olarak yayınlanmasını sağlayabiliyoruz. Bu sayede danışmanlarımız performanslarını kazançlarına yönlendirebiliyorlar. Bir franchise ofis sahibi olmak beraberinde birçok sorumluluk da getirir. Markanın sahiplenilmesi gerekir. Girişimciyi yalnız bırakmamak devamlı yanında olmak bir ERA politikasıdır. ERA Türkiye bir başka fark daha getirdi sektöre. Bir profesyonel kadro tarafından idare edilen tek franchise markası ERA'dır. 

Tabii bu konuda kurucumuz Can Ekşioğlu'nun ilk günden itibaren vizyonunun bu yönde oluşu çok önemli bir faktör oldu.






"PARA KAZANDIRIYORUZ" 


EN BÜYÜK FARKI ERA'nın rakiplerine göre en önemli farkı franchise ofisine para kazandırma ve o ofisin bölgesinde en iyi olma konusunda müşterek çalışmaya hazır hale gelebilmesini sağlamak. 



"VERİ ANALİZİ ÖNEMLİ" Matematik ve istatistiki veriler en büyük yardımcımız. Malum bir işletme, ölçmeden yönetilemez. Her bölgenin analiz edilmesi ve aylık tapu işlemi ve kiralama sayılarına göre işlem hedefi belirlemek ve takip etmek farklarımızdan biri. 

Kurulduğumuz günden beri ERA algısı devamlı olarak gelişen bir eğri izledi. 

Kurumsallığımız ve doğru şeyler yapmak bu sonucu doğurdu. 





Ekonomist