Sektörel

Erden Timur: Deprem toplanma alanı problemini çözeceğiz!

Erden Timur, “Kurucu ortağı olduğum Kentsel Strateji ile de İstanbul’a hem yeşil alanları artıracak hem olası bir depremde toplanma merkezi problemini çözecek önerilerimizi hayata geçireceğiz.” dedi.

Capital’de yer alan habere göre, itibarın en az ticari sonuçlar kadar önemli olduğu bilinen bir gerçek... Bu konuda tüketiciler de her geçen gün bilinçleniyor. Hatta önemli bir kısmı tüketim tercihlerini bu alanda hassas şirketlerin ürünlerinden yana kullanıyor.

KSS aktivitelerini sadece proje bazlı değil, “sorumlu ürünlerle” destekleyen şirketlerin sayısı da artıyor. Otomotivde elektrikli arabalar, akaryakıtta çevre dostu benzin, beyaz eşyada çevreye duyarlı ürünler sunmak sorumlu şirketlerin ortak paydası olmuş durumda.Türkiye’de de bu bilinçle hareket eden şirket sayısı oldukça fazla... Sadece projelerle değil, ürünleriyle de sorumlu şirket algısını oturtmaya çalışıyorlar.“İyi şirket” algısı için çalışan bu şirketlerin sorumluluk ajandası ise oldukça dolu. İşte “sorumlu şirketlerin” gündeminde yer alan projelerden bazıları...

ODAKTA NE VAR?

Nef İnşaat, kuruluşundan bu yana KSS anlayışıyla fark yaratmayı amaç edinen bir şirket. Nef İcra Kurulu Başkanı Erden Timur, “Nef olarak dağıtılabilir kârımızın minimum yüzde 5 Tini Nef Vakfı’na bağışlıyoruz” diyor. Timur, bağış ve KSS projelerini Nef Vakfı çatısı altında gerçekleştirdiklerini söylüyor. Vakfın öne çıkan KSS projeleriyse şöyle sıralanıyor: “Yıldız Çocuk Burs”,“Eğitimle Yola Devam”, “Kentsel Vizyon Atölyesi”, “Sen De Gel Afrika”, “Kadın Bahçesi” ve “Güneş Enerjili Sulama Sistemi”. Timur, Nef Vakfı ile 2017 yılında KSS projelerine 25 milyon TL ayırdıklarını söylüyor. Sorumlu şirket stratejisi çerçevesinde yeni dönem planlarını şöyle açıklıyor: “Amacımız sadece kadınların temel ihtiyaçlarını karşılaması değil bunun yanı sıra kendi değerlerinin de farkına varmalarını sağlamak. Nef Vakfı İktisadi İşletmesi olarak Hay Atölye, geçtiğimiz aylarda Intertek global denetim şirketi tarafından denetlendi ve sosyal uygunluk raporu alan ender sosyal sorumluluk markalarından olmayı başardı. İhtiyaç sahibi kadınlar ve çocuklar ana odağımızda. Öte yandan Afrika’daki su ve gıda yardımlarımız devam edecek. Kurucu ortağı olduğum Kentsel Strateji ile de İstanbul’a hem yeşil alanları artıracak hem olası bir depremde toplanma merkezi problemini çözecek önerilerimizi hayata geçireceğiz.”

DÖRT ALANA DUYARLI

Nuh Çimento, içinde yaşadığı toplumun sosyal ve kültürel gelişmesine katkıda bulunan şirketlerden biri... Nuh Çimento Grubu CEO’su Kamil Gökhan Bozkurt, Nuh Çimento Eğitim ve Sağlık Vakfı ile sosyal sorumluluk projelerine devam ettiklerini söylüyor. 2017 yılında KSS projeleri için yaklaşık 11 milyon TL bütçe ayırdığını söyleyen Bozkurt, “2018 yılında da büyük projelerimize ve burslarımıza devam ediyoruz” diye konuşuyor. Nuh Çimento, Eğitime % 100 Destek Kampanyası çerçevesinde İzmit Nuh Çimento Eğitim Kampüsü’nü hayata geçiriyor. Bozkurt, diğer projelerini ve KSS ajandalarını ise şöyle anlatıyor: “64 derslikli 3 okul ve bir spor salonundan oluşan eğitim kampüsüyle bölgemizde toplam 12 okulu eğitime kazandırmış olacağız. İzmit Körfezi Balıklandırma Projesi ile Marmara Denizi’nin balıklan-dırılması amaçlanıyor. Türkiye’de denizde ilk olan balık popülasyonunu artırıcı projede tek sponsoruz. Spor alanında da bölgemizde öncü desteklere imza atıyoruz.”