23 / 12 / 2024

Erdinç Varlıbaş: Konut değil, yaşam standartı satıyoruz

Erdinç Varlıbaş: Konut değil, yaşam standartı satıyoruz

Varyap CEO'su Varlıbaş, birçok konut yapıldığını ancak kendilerinin ev değil, yaşam standartı sattıklarını açıkladı





Varyap Meridian Projesi'ne başlayan Varyap amacına ulaştı. Varyap Meridian, Avrupa'da aldığı dört ödülle yabancı basının ilgisini çekerek manşetlere taşındı. İnşaat sektörüne hem farklı bir mimari hem de Türkiye'nin ilk yeşil projesi iddiası ile giren ve sadece Türkiye'de değil, dünyada da ses getiren Varyap'ın CEO'su Erdinç Varlıbaş ile yaptıkları projeleri konuştuk. Dış basında ‘konutta en iyi küresel tasarım standartlarını tanıyan yeni nesil Türk müteahhidi' olarak nitelendirilen Varlıbaş, dünya standartlarındaki bir kaliteyi nasıl ortaya koyduklarını anlattı:

TÜRKİYE'DE İLK OLAN EVLER

İnşaat sektöründe neredesiniz?

Türkiye'de inaşaat sektörü deyince hemen herkes konutu anlar ama inşaat ikiye ayrılır. Biri kamu ki bizler de bu kökenden geliyoruz. Öbürü de ‘gayrimenkul geliştirme' dediğimiz bir arsayı almak, üzerinde konut, alışveriş merkezi veya iş merkezi projelerini geliştirip bunları satmak, pazarlamak vs. Biz her iki iş kolunda da varız. Çağlayan'daki Adalet Sarayı ve Galatasaray Spor Kompleksi gibi kamunun işlerini yapıyoruz. Diğer yandan büyük çaplı konut projelerimiz var.

BİNALARDA ESTETİK YOK

Varyap'ı ayrıcalıklı kılan nedir?

Biz kendimizi konut üreticisi olarak görmüyoruz. Bakış açımız Türkiye'de olmayan yaşam standardını insanlara sunmak. Bu evler bazen büyüklüğü bazen özelliği bakımından Türkiye'de olmayan evlerdir.

Örneğin Varyap Meridian Projesi iki şeyle piyasadaki diğer projelerden sıyrıldı. Biri projenin sıra dışı mimarisi olması. Diğeri ise Türkiye'nin konut ve bu büyüklükteki ilk yeşil proje oluşu. Kriz döneminde satışa sunulmuş bir proje olmasına rağmen çok büyük bir satış başarısı oldu. Türkiye'deki konutlara baktığımızda estetikten yoksun olduklarını düşünüyorum. Şehire katma değer sağlamadığını düşünüyorum.

FARKLI VE YEŞİL PROJELER

Çalışmalarda örnek modeliniz ne?

Yeşil projeler, dünyada yükselen bir trend. Özellikle ABD'de. Mimari açıdan bakacak olursak; dünyanın her yerinde çok prestijli, görkemli gayrimenkul işleri yapılıyor. Ama büyük bir estetik anlayış ile yapılıyor bunlar.

MÜŞTERİMİZ ORTAĞIMIZDIR

Hedef kitlenizde kimler var?

Varyap olarak orta ağırlıklı ve orta üst gelir grubuna projeler geliştiriyor. Müşterilerimizi analiz ettiğimizde profesyonel yöneticilerin yüzde 30 civarında olduğunu görüyoruz. Biz müşterilerimizi kendimize ortak olarak görüyoruz. Proje başlarken hatta ne kadar erken girerse kişi o kadar kazançlı oluyor. Bir projenin ömrü 3-4 yıl. O zaman zarfında satışımız sürüyor. İlk baştaki satış fiyatı ile bitmeye yakın olan satış fiyatımız aynı olmuyor. 

ABD'deki yönetmeliğe uygun evler yapıyoruz 

Depremden etkilenmeyecek binaların tasarımı ve bu konudaki çalışmalarınız neler?

Biz İstanbul deprem yönetmeliğini zaten göz önüne alıyoruz. Üstüne bir de Kaliforniya deprem yönetmeliğini kendimize misyon olarak belirleyip daha ağır şartlara maruz şehirlerin deprem yönetmeliklerini de uyguluyoruz.

Neden Japonya değil de, Kaliforniya peki?

Çünkü tasarım süreçlerimizde ağırlıklı olarak ABD ve İngiliz mühendislik bürolarından danışmanlık alıyoruz. Onların da uzmanlık konularından biri deprem. Depremin yeni projelerde konuşulacak bir konu olduğunu düşünmüyorum.
Neziha Çakıroğlu/Star


Geri Dön