Sektörel

Erhan Bostan: Türkiye'de 1500 satış kanalımız var!

Erhan Bostan, Türkiye'de organize perakende pazar payının yüzde 31 bile olmadığını belirtti

A101 Marketleri Genel Müdürü Erhan Bostan, organize perakendede gidilecek çok yol olduğunu belirterek, "Yabancılar da fırsatı görüp sektörün peşine düştü" dedi

A101 Yeni Mağazacılık AŞ Genel Müdürü Erhan Bostan, Türkiye'de organize perakende pazar payının yüzde 31 bile olmadığını belirterek, "Yüzde 75'e kadar büyüme imkanımız var. Bu fırsatı gören yabancı yatırımcılar da sektörün peşinde" dedi. A101 Marketler Zinciri'ndeki hissesini yüzde 52.92'ye çıkaran Aydın Örme'nin farklı alanlarda yatırım yapmaya devam ettiğini ve grubun şirketlerinde istihdam edilen kişi sayısının 5 bini geçtiğini vurgulayan Bostan, A101 mağazalarına geçen yıl ortak olduklarını ve zincirin 650 mağazadan oluştuğunu belirtti.

İKİNCİ BÜYÜK OLACAK
Türkiye'nin en büyük ikinci mağaza zinciri olmayı hedeflediklerini ve piyasanın en büyük oyuncusunun, pazar payının yüzde 5 olduğunu dile getiren Bostan, şunları söyledi: "Ne kadar çok yol olduğunu düşünün. Türkiye'de marketçilik, bakkalcılık çok organize değil. Hâlâ, tek, bağımsız girişimciler, esnaf var. Ülkeler geliştikçe, bu durumun organize perakendeciliğe gitmesi bir nevi ekonominin kuralı. Bir numaralı oyuncunun pazar payının yüzde 5 olması normal değil, yüzde 15- 20 civarında olmalı. Demek ki gidecek daha çok yol var. Türkiye'de 75 milyon nüfus var. Sayıya baktığımızda organize perakendede Almanya, Fransa ve İngiltere'nin çok gerisindeyiz. Bu bir fırsat oluşturduğu için herkes bu alana giriyor. Bu alanda herkese yetecek ekmek var."

ENGLISH HOME ÇOK İLGİ GÖRDÜ
Açtıkları English Home Mağazaları'nın çok ilgi gördüğünü, bu nedenle grubun tekstil sektöründe gelmiş geçmiş en güzel yılını yaşayacağını vurgulayan Bostan, "Sermayeyi çok verimli kullanılır hale getirdik. Az parayla çok iş yaptık. Türkiye'de 1500 satış kanalımız var. English Home Mağazaları, Türkiye'nin en büyük ev tekstili zinciri oldu. Bu yıl, tekstilin en iyi yılı olacak. Bütün Avrupa ülkelerine ihracat yapıyoruz. Ayrıca yaptığımız strateji doğrultusunda, Türkiye'nin doğusunu öncelik pazar olarak belirledik."
Sabah