Turizm

Erken rezervasyondan geçen yıl 2,5 milyon kişi yararlandı!

Kültür ve Turizm Bakanlığı ile turizm sektörünün işbirliğinde dört yıl önce başlatılan erken rezervasyon kampanyasından geçen yıl yani 2013 yılında 2,5 milyon tatil sever faydalandı...

Kültür ve Turizm Bakanlığı Müsteşarı Özgür Özaslan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, hem iç hem de dış pazarda ulaşılan turizm rakamlarının Türkiye'nin yüzünü güldürdüğünü söyledi. 


Türkiye'nin 2013'te başarılı bir turizm sezonunu geride bıraktığını belirten Özaslan, uluslararası ziyaretçi sayısının önemli oranda arttığını söyledi.


Dünya turizm rakamlarının yüzde 5'i geçtiği bir dönemde Türkiye'nin dünyaya kıyasla turizmde iki kat büyümesinin gurur verici bir gelişme olduğunu vurgulayan Özaslan, "Bulunduğumuz coğrafyada yaşananlar, dünyadaki ekonomik çalkantılara rağmen Türkiye'nin gösterdiği başarılı performansın takdir edilmesi gerekiyor. Geçen yılla ilgili yaklaşık öngörülerde bulunan Dünya Turizm Örgütünün 2014 yılı için de tahminleri var. Bu yıl dünya turizminde geçen yıla oranla artışın yüzde 4-4,5 olması bekleniyor" diye konuştu. 


-Dünya küresel kriz ortamından sıyrılıyor


Öngörülerin, ülkelerin küresel kriz ortamından yavaşça sıyrıldığı ve uluslararası turizm trafiğinin de artmaya devam edeceği yönünde olduğuna işaret eden Özaslan, sözlerini şöyle sürdürdü:


 "Geçen yıl için en önemli gelişmelerden birisi de ana pazar ülkelerde hiçbir kayıp yaşamamamız. Başta Almanya olmak üzere tam tersi ziyaretçi sayısında artış var. Özellikle Rusya'dan gelen ziyaretçi rakamları yüzde 17'leri buldu bu önemli bir gelişme. Denizaşırı ülkelerdeki, körfez ülkelerindeki artış da kayda değer. Türkiye turizmi artık belirli dönemlerde turizm faaliyetlerinin diğer dönemlere de yansıtılması ve ziyaretçi profilinin çeşitlenmesi açısından her geçen yıl daha olumlu mesafeler katediyor. Bu yıl da başarılı bir yıl yaşayacağımızı düşünüyoruz. Geçtiğimiz günlerde Almanya'ya ziyarette bulunduk. Tur operatörlerinden aldığımız bilgiler, Türkiye'ye yönelik ilginin devam edeceği şeklinde. Diğer pazarlardan da aynı olumlu haberler geliyor. Önümüzdeki beş yıllık süreç 2023 rakamının yakalanması açısından çok önemli. Şuana kadar hedeflediğimiz rakamları yakaladık hatta aştık bile. Sektörle mevcut eylem planımızı revize ederek bir yol haritası çiziyoruz. Hedeflere daha önce nasıl ulaşabiliriz, gerekenler nelerdir el ele vererek planlıyoruz."


-"Tatilseverler 22 sitede araştırma yapıyor"


Özaslan, turizme yeni bir bakış açısı getirmeye çalıştıklarını, yeni pazarlara ve kitlelere ulaşılması konusunda bir çaba yürüttüklerini belirterek, teknolojinin bütün imkanlarından faydalanıldığını söyledi. 


Sosyal medyada, Tanıtma Genel Müdürlüğünce ana pazar ülkelerde medya kanallarıyla işbirliği yapıldığını bildiren Özaslan, "Sosyal medyanın ağırlığı her geçen gün daha da artıyor. Dünya genelinde yapılan bir araştırmaya göre, tatilseverler, seyahat kararlarını vermeden önce ortalama 22 farklı internet sitesinde araştırma yapıyor. Bütün bu gelişmeler ve tüketici profilindeki değişimler göz önünde bulundurularak tanıtma bütçemizdeki kaynaklar buralara kanalize edilmeye başlandı" ifadesini kullandı. 


-Seyahat alışkanlığı olmayan vatandaşlar özendiriliyor


Erken rezervasyon kampanyalarının bu yıl da devam ettiğine dikkati çeken Özaslan, Türkiye'nin turizmde sağladığı istikrarın erken rezervasyonun da desteğiyle sürdürülmesinin önemli olduğunu vurguladı.


Ülkemizde çok eski olmayan sistemin yerli turistten büyük ilgi gördüğünü dile getiren Özaslan, "İç turizm, bir ülke turizminin sigortasıdır. Dış dünyadan gelenlerin sayısı çeşitli nedenlerle azalabilir ama kendi halkımız dıştaki kırılganlığı bir şekilde telafi eder. Biz de bu nedenle 2010'da başlattığımız erken rezervasyon kampanyasına 2013'te de devam ettik. 2013 erken rezervasyon kampanyası Aralık 2012'de başlatıldı ve oldukça başarılı geçti. 2013'te, yaklaşık 2,5 milyon vatandaşımızın erken rezervasyon kampanyalarından yararlandığını tahmin ediyoruz.


Ülkemizin kültür ve turizm zenginliklerinin yurt içinde daha fazla vatandaşımıza tanıtılması, turizmin ülke geneline ve 12 aya yayılması, 50'den fazla sektöre girdi sağlayan, 1 milyona yakın kişiye doğrudan istihdam imkanı oluşturan bu sektörün ekonomiye katkısının daha fazla arttırılması yönünde bu yıl da çeşitli adımların atılması planlanıyor."


İç turizmin geliştirilmesi için atılacak adımlara ilişkin bilgi veren Özaslan, seyahat alışkanlığı olmayan vatandaşların da tercihlerine uygun ürünlerin pazara sunulacağını ifade etti. 


"Toplumun farklı kesimlerine uygun kalite ve fiyatta turistik ürün alternatiflerinin sunulması da en önemli hedeflerimiz arasında" diyen Özaslan, bu çerçevede STK'lar, eğitim kurumları, yerel yönetimler, THY ve TCDD gibi paydaşlarla da projeler yürütmek istediklerini sözlerine ekledi. 


AA