Erol Günaydın: Lojistik maliyeti demiryolu ile düşer!
Günaydın Group Yönetim Kurulu Üyesi Erol Günaydın, Türkiye'de demiryolu taşımacılığı konusuna daha çok önem verilmesi gerektiğini söyledi. Günaydın, "Hükümetin bu konudaki yaklaşımlarını olumlu buluyoruz" dedi
Günaydın Group Yönetim Kurulu Üyesi Erol Günaydın, Türkiye'de demiryolu taşımacılığı konusuna daha çok önem verilmesi gerektiğini söyledi. Günaydın, "Hükümetin bu konudaki yaklaşımlarını olumlu buluyoruz. Demiryolu taşımacılığındaki yük miktarının artması, üreticiye ciddi bir maliyet avantajı getirecek" dedi.
Uygun tarifeler
Türkiye'de demiryolu taşımacılığının yüzde 5 seviyesinde olduğunu dile getiren Günaydın, gelişmiş ülkelerde bu oranın yüzde 15-20 civarında seyrettiğini belirterek, "2023 yılı için 500 milyar dolarlık ihracat hedefi belirleyen Türkiye'de, lojistik maliyetlerinin düşürülmesi demiryolu taşımacılığına ağırlık vermekle mümkün olabilir. Bunun için demiryolu terminal hizmetleri artırılmalı ve tarifeler uygun hale getirilmeli" diye konuştu.
Lojistik sektörünün gelişmesi için güçlü bir karayolu ağıyla, demiryolu ağının entegre kullanılmasını önemli olduğunu söyleyen Günaydın, "Dünyanın en fazla demiryolu kullanan ülkesi ABD; en fazla ihracat yapan ülkesi de Almanya'dır. Bu ülkeler kombine taşımacılık konusunda çok ileri düzeyde. Almanya, nehirlerinin neredeyse tamamını taşıma amaçlı kullanıyor. İç bölgelerin, limana yakın şehirleri ekonomik olarak yakalayabilmesinin ön koşulu, oradaki lojistik maliyetlerinin aşağı çekilmesiyle mümkündür. Bu da ancak kombine taşımacılık yapılarak sektördeki rekabetin devam etmesiyle sağlanır" dedi.
Günaydın, demiryolunun diğer taşıma modlarına göre en uygun maliyetli çözüm olduğunu dile getirdi.
Kombine taşımacılık
Denizli'den sonra demiryolundaki ikinci lojistik terminalini de 2014 yılında Aydın'da yaşama geçirerek sektörde önemli bir yatırıma imza attıklarını hatırlatan Erol Günaydın, "Yatırım yaklaşık 4 yıllık bir hazırlık evresinden sonra gerçekleşti. Demiryolu destekli kombine taşımacılığın, lojistik sektöründe giderek daha büyük rol oynayacağını düşünüyoruz. Aydın'da birçok şirket, halen taşımalarını karayoluyla gerçekleştiriyor. Bundan böyle şirketler, fiyat avantajıyla birlikte var olan işlerini demiryoluna entegre etmeye başlayacak" dedi.
Yeni Asır