Ersa en hızlı büyüyen 100 firma arasına girdi!
ERSA Mobilya Genel Müdür Yardımcısı Yalçın Ata, "Türkiye'nin en hızlı büyüyen 100 firması arasında 44. sırada yer alıyoruz.
ERSA Mobilya Genel Müdür Yardımcısı Yalçın Ata, "Türkiye'nin en hızlı büyüyen 100 firması arasında 44. sırada yer alıyoruz. Bu bizim için büyük bir gurur oldu" diye konuştu
ERSA Mobilya Genel Müdür Yardımcısı Yalçın Ata yarım asırlık geçmişe sahip firmanın başarı öyküsünü anlattı.
Geçmişten bugüne mobilya sektöründeki değişime dair neler söyleyebilirsiniz?
ERSA, faaliyete başladığı 1958'den bu yana birçok süreç geçirdi. 60'lı ve 70'li yıllarda var olan teknoloji ile üretim çoğunlukla el işçiliği ile yapılıyordu. Ancak yıllar içinde gelişen sektör ve üretim teknolojileri sayesinde mobilya üretiminde şu anda ülke olarak dünya standartlarındayız. ERSA bu süreçte tasarıma verdiği önem ve üretim altyapısına yaptığı yatırımlar ile sektöre yön veren firmalar arasındaki yerini pekiştirdi.
Tasarım ve inovasyonun yeri ERSA'da çok büyük diyebiliriz yani…
Kesinlikle öyle. Tasarıma ve inovasyona vermiş olduğumuz önem ve yaptığımız yatırımlar bizi sektörde öne çıkaran unsurlar. Ürünlerimizden mağaza iç mimari konseptlerimize, iletişim projelerimizden, sosyal sorumluluk çalışmalarımıza kadar bugüne kadar uluslararası platformda 40'ın üzerinde ödüle layık görüldük. Ekonomik ve çevresel sürdürülebilirlikte ulaştığımız kaliteyi iyileştirerek çıtamızı sürekli daha yukarı taşımayı hedefliyoruz.
HEDEFİMİZ ÖNCÜ OLABİLMEK
Kurumsal kimliğinizde de yenilenme olduğunu biliyoruz. Logo değişimi sürecine nasıl hazırlandınız?
Dünyanın her geçen gün yenilenip geliştiği bir çağda hedefimiz, sektörde yenilikçi fikirlere öncülük etmek. Kendini sürekli yenileyen bir firma olarak, yarım asrı aşkın süredir kullandığımız logomuzu yenileyerek, markamızı uluslararası alanda yeniden konumlandırmanın zamanının geldiğine karar verdik. Marka stratejimizi yenilerken, iletişime olan yaklaşımımızı da yeniden ele aldık ve bunu kurumsal kimliğimize yansıttık. Bu kapsamda, uzun soluklu bir çalışma sonrasında ERSA'nın kökleriyle bağlantılı 5 konsept oluşturduk: Arka plan, köken, çok kenarlılık, hat sanatı ve imza… Çıkan sonuçları çalışma arkadaşlarımız ile paylaşarak nihai kararı verdik. ERSA'nın kültürel birikimini görselleştirmek gerektiğini düşündük. Bu doğrultuda yeni logomuzu tasarladık.
LOGOYA SEVİNÇ VE ÜRETKENLİK EKLEDİ
Logo bize ERSA'yla ilgili neler anlatıyor?
Yarım asırdır kullandığı logosundaki siyah rengi koruyan ERSA, yeni logosuna, sevinç, üretim ve verimliliği yansıtan sarı rengini de ekledi. Küçük harflerin kullanıldığı, daha yumuşak ve dairesel tipografiye sahip yeni logoyla; ERSA'nın esnek çalışma ortamları yaratan dinamik yüzü vurgulanıyor, aile şirketi kimliği ve mütevazı karakteri ortaya çıkarılıyor. Logonun çevresinde yer alan dikdörtgen görsel, iki boyutlu ve iki açıdan uzanan çizgilerle derinlik kazanıyor. ERSA'nın tasarımdaki sıra dışı çizgisini vurgulayan görsel, her sezon yeni ve özgün tasarımlara imza atan firmanın fikirlerini sakladığı gizli bir kutuyu temsil ediyor.
2 YILDA YÜZDE 159 BÜYÜDÜK
Türkiye'nin en hızlı büyüyen 44'üncü şirketi oldunuz. Bu başarınızı nasıl değerlendiriyorsunuz?
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) öncülüğünde AllWorld Network ve Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı (TEPAV) tarafından belirlenen "Türkiye'nin en hızlı büyüyen 100 şirketi" listesinde 44'üncü sırada yer aldık. 2011-2013 döneminde yakaladığımız yüzde 159 büyüme oranının bu şekilde ödüllendirilmesi bizi çok gururlandırdı. ERSA Mobilya'yı bir dünya markası yapmak için var gücümüzle çalışırken, aldığımız ödüller doğru yolda ilerlediğimizi gösteriyor. Trendleri iyi takip eden, hedefleri doğru konumlandıran, aynı zamanda sektörün gelişimine de katkı sağlayan firmalar başarılarını her zaman sürdürür.
Sabah