Genel

ETS Group, Bodrum ve İstanbul'da iki otel yapacak!

Üst segment otellere yönelik eğilimin artmasıyla birlikte yatırımlarını bu yöne çeviren ETS Group, bundan sonra yeni yarattığı upper class'a (en üst gelir grubu) hitap eden Maxx Royal markasıyla yatırımlarını büyütüyor

ETS Group, bu konsepti içeren bir şehir otelini de İstanbul'da açmayı planlıyor. Vizelerin kalktığı ülkelerden gelen turistlerin sayısında artış olduğunu söyleyen ETS Group Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ersoy, bu çeşitliliğin sektörü büyüteceğini ifade ediyor.

TS Group; ETSTur, Atlas Jet ve içinde Voyage ve Maxx Royal'i bünyesinde bulunduran Voyag'dan oluşuyor. Atlas Jet hariç şirket, 500 milyon TL civarında ciro büyüklüğüne sahip ve önümüzdeki süreçte de büyüme planlan bulunuyor. Daha yüksek ücretli segment otelleri seçmeye yönelik eğilimin ciro artışlarında etkili olduğunu söyleyen ETS Group Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ersoy, bunun etkisiyle yatırımlarını da bu yöne çevirdiklerini ifade ediyor. Antalya Belek'te 240 milyon dolar yatırım yaparak yarattıkları yeni markaları Maxx Royal'in tanıtımında Mehmet Ersoy ile görüştük. Yeni yatırım planları ve sektöre yönelik görüşlerini konuştuğumuz Ersoy, sorulanınıza şu yanıtları verdi:

Ekonomist: 2010 yılı ETS açısından nasıl geçti, 2011 yaz sezonuna nasıl girdiniz

Mehmet Ersoy: 2010 yılında büyüdük. Kişi sayısında yüzde 10'luk büyüme, ciroda ise yüzde 30 büyüme yaşandı. Böylelikle 2010 misafir sayımız 452 bin 955'e ulaştı, ciromuz ise 369 milyon 392 bin TL oldu. Erken rezervasyonda yüzde 35'e varan artış var. Geçen yıllarda erken rezervasyon sigortası yoktu o uygulamayı başlatmamızın artışta olumlu etkisi oldu. Bu yıl erken rezervasyonla 250 bin kişiden rezervasyon aldık.

Erken rezervasyon talepleri nasıl etkiledi

Artık Türk misafirlerimiz de erken rezervasyona alıştı. Bir de şöyle bir gelenek başladı ki erken rezervasyon nedeniyle yerli misafirler tatil sayılarım yılda 2-3'e çıkardı. Böyle bir kitle oluştu. Öyle ki geçen yıl yedi kere rezervasyon yapan kişi oldu ve hepsine de gitti. Erken rezervasyonun ilk kampanyasının haftasında tatili satın alanla Ağustos ayında alan arasında bire iki fiyat farkı oluşuyor.

Tatil anlayışında başka farklılıklar oluştu mu

Artık misafir kaliteye çok önem vermeye başladı. Fiyatına bakmayıp hizmet ve servis kalitesine bakan misafir kitlesi de çok. Ne kadar iyi hizmet verirseniz ona o kadar ücret ödemeye hazır bir kitle var. ikincisi sadece tatil artık yaza vayılmıyor. Sonbaharda ve bayramda da çıkılıyor. Organize tura kayış çok fazla.

Bu yılkı hedefleriniz neler

ETS Group, ETSTur, Atlas Jet ve içinde Voyage ve Maxx Royal'i barındıran Voyag'dan oluşuyor. Voyag'ın 2010 yılı cirosu 130 milyon 784 bin TL, 2011 ciro hedefi 216 milyon 185 bin TL. ETSTur'un 2010 yılı cirosu ise 369 milyon 392 bin TL, 2011 yılı ciro hedefimiz 454 milyon 352 bin TL. Yüzde 10 civarında kişi sayısında artış bekliyoruz, ciroda ise yüzde 40'lık bir yükseliş beklentimiz var. Bunda sattığımız ürün çeşitliliği, fiyatların artıyor olması ve konaklama sürelerinin uzaması etkili. Ek olarak ürün gamı değişiyor. Daha yüksek ücretli segment otelleri seçmeye yönelim var. Türk misafirde bu eğilim görülüyor. Bu da ciromuzu artıyor. O yüzden daha yüksek ücretli segment otellere yatırım artıyor. Artacak da, çünkü yurt dışından da bu yönde talep geliyor. İspanya ve İtalya'dan da kriz sırasında kaymalar oldu. O da bizi cesaretlendiriyor.

Siz de bu yönde yeni bir yatırım planladınız. Maxx Royal olarak yarattığınız yeni markayla 'upper class'a yönelik yeni bir otel konsepti yatırımı yaptınız. Bu eğilime dönük nasıl bir yatırım perspektifiniz oldu

Evet, öyle oldu. 240 milyon dolarlık yatırımla Antalya Belek'te Maxx Royal projesi ile yepyeni bir otel konsepti yarattık. Mayıs ayında faaliyete geçen otel, son iki yılda 5 yıldız ve üstü otellerde konaklama yapan 35 bin misafir tarafından tasarlandı. 35 bin misafire tek tek telefon anketiyle ulaşılarak, bu misafirlerin lüks kategorideki beklenti ve dilekleri, tatilde bulmak istediklerine dair görüşleri otelin genel hizmet anlayışı olarak kurgulandı.

Bundan sonra otel yatırımlarınızdaki stratejiniz ne yönde olacak

Bundan sonraki yatırımlar Maxx Royal üzerinden olacak. Voyage da kendi çapında devam edecek ama ağırlıklı yatırımlar Maxx Royal'e olacak. Bunun bir avantajı da var. Maxx Royal, Voyage'ı üst segmente çekiyor. Burada iyi yaptığımız uygulamaları Voyage'a da kaydırıyoruz. Üç tane Bodrum, Belek ve Sorgun'da olmak üzere beş tane Voyage Otel bulunuyor. şžu anda ilk yatırım yine Maxx Royal olarak Bodrum'da olacak. 2012'de Bodrum'daki faaliyete geçecek diye planlıyoruz. Mevcut bir otelimizi Maxx Royal'e çevireceğiz. Daha sonra ise bunu İstanbul'a kaydırmayı planlıyoruz. Markamızı yaratıp şehir oteline yatırım yapmak istedik. İstanbul'daki şehir oteli olacak. Yeni konseptleri burada da deneyeceğiz. Avrupa yakasında 2012'den sonra yapmayı planlıyoruz.

Pazar lideri olarak sektörü nasıl değerlendirirsiniz

Otel yatırımları konusunda birçok yeni bölge var. Mersin gibi örneğin. Onların devreye girmesini bekliyoruz. Antalya'nın en büyük sorunu 12 aya yayılmaması. Otellerin tamamının 12 ay hizmet verebiliyor olması gerekiyor. Bunun için altyapı çalışması yapılması gerekli. Otelin dışında da çevrede beş yıldızlı bir hayat olmalı. Belek'te Belek Turizm Yatırımcıları Birliği'ne (BETU-YAB) ait 630 bin metrekare araziye Disneyland projesi planlanıyor. 2012'ye yetişmesi hedefleniyor. Bu gibi projelerle çevre desteklenirse sezon 12 aya yayılabilir.

Ortadoğu Mısır ve Tunus'taki gelişmeler Türkiye turizmini nasıl etkiledi Sezonda buradaki turist kitlesinin Türkiye'ye kayma potansiyeli nedir

Kısa vadede tabii ki kayışlar oldu. Kışın turist olmazdı ama rezervasyonlar geldi. Sezon başlayınca fiyat kırmalar olurdu, bu yıl olmaz. Fiyatı değiştirme gibi bir şansınız yok.

Krizden kimse kazanmaz. Ne biz ne de Mısır krizden avantajlı çıkar. çünkü biraz toparlandıktan sonra fiyatlarda dibine vurur yüzde 50 indirim yapar.

Son dönemde Türkiye'ye gelen turist kitlesinde farklılıklar var mı

çeşit çok arttı. Türkiye'ye Ortadoğu'dan çok fazla turist gelmeye başladı. İran, Lübnan ve Suriye'den gelenler var. Özellikle vizelerin kaldırılması bunda çok etkili oldu. Tunus ve Mısır'daki karışıklıklardan geleceklerin yerine vizelerin kaldırılması daha önemli oldu. Ortadoğu burada öne çıkıyor. şžimdi Rusya'dan da talep gelecek. Sayıları çok büyük olmasa bile turist sayısındaki yüzde 5'lik artış, fiyatın yükselmesine neden oluyor. O yüzden bu çeşitlilik sektörü büyütecek.
Ekonomist