Turizm

ETS Tur şehir otelciliğinde yüzde 300 büyüyecek!

İç pazarda yüzde 56 paya sahip olan ETS Tur, 2015'e hızlı giriyor. Bu yıl satışlarını yüzde 15 artırmayı planlayan şirket, şehir otelciliğinde de yüzde 300 büyümeyi hedefliyor.

İç pazarda yüzde 56 paya sahip olan ETS Tur, 2015'e hızlı giriyor. Bu yıl satışlarını yüzde 15 artırmayı planlayan şirket, şehir otelciliğinde de yüzde 300 büyümeyi hedefliyor. ETS Tur Yurtiçi Turlar Direktörü Suat Özbek ile sektörü, erken rezervasyonu ve yeni dönem hedeflerini konuştuk. 


 Erken rezervasyon satışlarınız nasıl gidiyor?

Yüzde 45 indirimli birinci dönem erken rezervasyon kampanyasını bitirdik. Beklediğimizden de yüksek bir ilgiyle karşılaştık. Geçen yıla oranla birinci dönem satışlarımızda yüzde 122'lik bir artış var. Bu bir talep kayması mı, yani şubat ve martta tatil alan misafir bu döneme mi geçti onu araştırdık. Ancak yüzde 50'sinin yeni kitle olduğunu gördük. 


 Bu talebi neye bağlıyorsunuz? 

Türkiye'de her yıl gelişen seyahat kültürünün etkisi var mutlaka. Ama bizim farklılaşmak amacıyla yürüttüğümüz çalışmaların da payımızı artırmamızda büyük katkısı oldu. Talebin bu yönde oluşmasının bir başka sebebi de fiyatlar. En büyük pazarlarımız Avrupa ve Rusya'da derin bir kriz yaşanıyor. Bu da halkın seyahat taleplerini ertelemesine neden oluyor. Dolayısıyla Türkiye de bu eğilimden olumsuz etkilenecek. Bu da otellerin iç pazara yönelmesine sebep oldu. Yani yerli turistin kıymeti arttı. Birçok tesis fiyatlarını bir önceki yıla oranla yüzde 5 ile 10 arasında düşürdü. Bu da kampanya fiyatlarına yansıdı. Bu yıl paket fiyatları 2015'e göre daha düşük. 


TATİLDE KURUMSALLAŞIYORUZ 

 Sizce Türkiye'de seyahat kültürü hangi noktada? 

Seyahat kültürü giderek kurumsallaşıyor. Erken rezervasyonu öğrenen tatilci artık 7-8 ay önceden tatil planı yaparken aynı zamanda işyerine bu planının da bilgisini veriyor. Tabi bunda en büyük etken erken rezervasyon sigortası. Olası bir olumsuzlukta tatilci aldığı paketi iptal edebileceğini biliyor ve bu da her geçen yıl erken rezervasyona ilgiyi artırıyor.


 Yüzde 50'lik indirimin gerçeği yansıtmadığı söyleniyor. Öyle mi? 

Erken rezervasyonda indirim oranları her ay gerileyerek devam eder. Yani ocakta yüzde 40, şubatta 30, martta 25, nisanda 20 olur. Ama nisanda hâlâ "yüzde 45 indirim" diye reklam yapan firmalar var. İşte o yalan burada devreye giriyor. Tamamen aldatmaca. Bunun için tüketicinin sezon fiyatlarını iyi araştırması gerekiyor. 


SEKTÖRDE DENETİM YOK 

 Bunun bir denetimi yok mu? 

Maalesef yok. Zaten en büyük sorunumuz da bu. Düşünün erken rezervasyonla açığa para toplanıyor ama bu ne garanti altına alınıyor ne de denetleniyor. Mesela "Satışlarımız yüzde 100 arttı, geçen seneye oranla yüzde 300 büyüdük" gibi beylik laflar ediliyor ama kimse de gelip "Kardeşim madem bu kadar büyüdün, neden vergin düşük?" diye sormuyor. Turizm sektöründe ne olup bittiğini bilmiyoruz. Bu nedenle her adımı kayıt altına alan bir model istiyoruz. Böylece sektör daha sağlıklı ilerler, tüketici de mağdur olmaz. 


% 300 BÜYÜYECEĞİZ 

Geçen yıl 740 bin kişiyi seyahat ettirdik. 2015'te cirosal bazda yüzde 15 büyüyerek 900 milyon TL'yi geçmeyi, kişi sayısında ise 880 bini aşmayı hedefliyoruz. 2015 için bir diğer hedefimiz de şehir otellerinde büyümek. Burada misafirlerimizin Türkiye'deki büyük şehirlere yapacağı seyahat süreçlerini planlayarak sadece işine konsantre olabileceği bir model geliştiriyoruz. Yüzde 300 büyüme planımız var. 


DENETİM YAPIYORUZ 

"Müşteri memnuniyetine önem veriyoruz demekle" bu iş olmuyor diyen Özbek, "Portföyümüzde bulunan 500'den fazla otelin 250'sini bağımsız bir şirkete denetletiyoruz. Bize ne vaad ediyor, bunun ne kadarını müşteriye sunuyor buna bakıyoruz. Çünkü iyi bir acente beklentileri maksimum seviyede karşılayacak standartları karşılamakla yükümlü" diye konuştu. 


Betül Alakent-Sabah