Etstur 2 yılda 2 bin oda satmayı hedefliyor!
Etstur'un 2.5 milyon dolarlık yatırımla kurduğu online şirketi OTA, 2 yılda 2 bin oda satmayı hedefliyor. Şirketin 5 yıllık planı ise ilk 10'a girmek.
Etstur'un nisanda 2.5 milyon dolarlık altyapı yatırımıyla kurduğu online satış kanalı sektöre hızlı giriş yaptı. Türkiye'de ofisleri olmayan bu nedenle de vergi ödemeyen global rakiplerinin aksine bir sorunda müşterinin ilk muhatabı olma teminatını veren şirket, aynı zamanda taksit imkânı da sunuyor. 3 ayda yurtiçinde 6, yurtdışında 44 bin otele ulaştıklarının bilgisini veren Etstur Yurtdışı Turlar Müdürü İlker Lanacı, 5 yılda global siteler arasında ilk 10'da yer almayı hedeflediklerini ifade ediyor. Lanacı ile Sicilya da Ets'nin yeni operasyonlarını, büyüme planlarını, yatırımlarını ve hedeflerini konuştuk.
Nisanda internete yönelik kurduğunuz yeni operasyonunuz nasıl gidiyor?
Yeni birim Onlinetur Travel Agency (OTA) diye geçiyor. Adından da anlaşılacağı üzere tüm turistik hizmetleri içinde barındıran, otel uçak bileti, araç vs hepsini online kanalda satacağımız bir operasyon OTA. Yurtdışında ilk etapta Türkler'in yoğunlukla seyahat ettiği ülkeler olacak. Avrupa'dan 20 şehir, Uzakdoğu'dan başkentler, Amerika'dan New York, Miami, Los Angelas gibi şehirlere yoğunlaşacağız. Ancak bu diğer ülkelerde satış yapmayacağımız anlamı taşımıyor.
Ne kadarlık bir yatırım yapıldı?
Sadece sistem ve altyapı için 2.5 milyon dolarlık yatırım yapıldı. Ofline ve online pazarlamaları için de bütçe ayrıldı.
Globale ne zaman açılacaksınız?
Biz operasyonlarımızı başlattık. Şu anda sistemde 50 bin otel var. Yurtiçinde 6 bin, yurtdışında ise 44 bin civarı otel bizimle çalışmaya başladı. 2017'nin ilk yarısına ulusal kanaldaki tüm otelleri sisteme dahil etmeyi planlıyoruz. Ardından globalde daha yoğun ve agresif büyüyeceğiz.
İlgi nasıl peki?
Etstur'un günlük ziyaretçi sayısı 1 milyonun üzerinde. Otel tarafında da satışlarımız başladığı için tıklanma oranı her geçen gün artıyor. Otel tarafında hem günlük tıklanma hem de otel satışında yüzde 150 artış var.
Hedefiniz ne?
İki ayda günde yurtiçinde 100, yurtdışında da 40 oda satıyoruz. Hedefimiz 2 yıla kadar yurtiçi ve yurtdışında toplam günlük 2.000 oda satmak. 5 yıllık hedefimiz ise tüm dünyada bu işi yapan siteler arasında ilk 10'a girmek.
Yunanistan ekonomik olarak ciddi bir sıkıntı içinde. Bankalardan para çekmeleri engellendi. Bu turlara nasıl yansır?
Yunanistan turlarımız 2014'e göre yüzde 20 arttı. Ekonomik krizde olmalarından dolayı bugüne kadar bir sorunla karşılaşmadık hatta fiyat düşük, ciddi talep var.
"SİCİLYA'YA HAFTADA BİR UÇAK KALDIRACAĞIZ"
Tur operasyonları nasıl gidiyor?
Çok iyi gidiyor. Geçen yıla oranla yüzde 20 artış var. İtalya Türkler için her zaman ilk sırada yer alıyor. Bu yıl Sicilya gibi yeni destinasyonlar açtık. Buraya 2016'da haftada bir uçak (200 kişilik gruplar) taşıyacağımızı öngörüyoruz. Kurban Bayramı için Panama, Kolombiya ve Dominik Cumhuriyeti diye bir tur çıkardık. Büyük ilgi görüyor. Yılbaşı için Avusturya turlarına başladık.
Sabah