Sektörel

Ev aldıktan sonra bunlara dikkat!

Uzun arayışlar sonucunda hayalinizdeki evi aldınız, kredi ve tapu işlemlerinizi tamamladınız... Fakat henüz yapacaklarınız bitmedi. İşte yeni eve geçişin 5 adımı...

Konut sahibi olmak kolay değil. Peşinat için birikim yapmak, hayalinizdeki evi bulabilmek, kredi ve tapu işlemlerini çözmek uzun ve yorucu zamanlar olabiliyor. Posta'dan Meltem Kara Söyleyenoğlu'nun haberine göre; evin tapusunu aldığınızda da henüz işlemleriniz tamamlanmıyor. Yeni eve taşınırken, kamu kurumlarına bazı beyanlarda bulunmanız, yeni abonelikler başlatmanız ve sigorta yaptırmanız gerekli. İşte yeni eve taşınırken bilmeniz gerekenler...

1. BELEDİYEYE GİDİN

Tapunuzu aldıktan sonra yapmanız gereken ilk şey, Emlak Vergisi için evin yer aldığı ilçenin belediyesine bildirim yapmak. Emlak Vergisi bildirimi yapmak için tapunuzun ve kimliğinizin yanınızda olması gerekli. Bu bildirimi yapabilmek için süre kısıtlı. Satın alma işleminin gerçekleştiği yılın sonuna kadar bildirimde bulunulmalı. İşlem yılın son 3 ayında gerçekleştiyse 3 ay içinde beyan verilmesi gerekmekte. 

2- İKAMETGAH

Unutulmaması gereken en önemli konulardan biri de ikametgah. Yeni bir adrese taşınanlar, adres değişikliğini 20 gün içerisinde Nüfus Müdürlüğü'ne resmi olarak bildirmekle yükümlü. Bu sürede adres değişikliği yapmayan vatandaşlar için para cezası bulunuyor. Adres değişikliği artık e-Devlet üzerinden de kolayca yapılabiliyor. 

3- YENİ ABONELİKLER

Aldığınız evi kiraya vermeyip kendiniz taşınacaksanız, faturaları kendi üzerinize almalısınız. Daha önce kullandığınız evdeki aboneliklerinizi ileride bir borçla karşılaşmamak adına kapattırmanız da en önemli konulardan. Elektrik, doğalgaz, su ve internet gibi aboneliklerinizi yeni eve taşıtmanız, ikametgah alırken de sizefayda sağlayacak. 

4- ZORUNLU SİGORTA

Zorunlu Deprem Sigortası, devlet tarafından sunulan bir güvence ve her konut sahibinin bu sigortayı yaptırması gerekiyor. Eğer evi kredi çekerek aldıysanız, bankanız sizin için poliçeyi düzenliyor. Diğer yollarla konut sahibi olduysanız bir sigorta acentesine veya banka şubesine giderek başvuruda bulunabilir ve sigortayı yaptırabilirsiniz. Bu sigorta olmadan elektrik, su gibi bazı abonelikleri başlatamayacağınızın da altını çizelim. 

5- DOSYA HAZIRLAYIN

Evinizle ilgili daha alır almaz birçok başvuru yaptınız ve beyanda bulundunuz. İleride tapunuz, ödediğiniz vergiler ve masrafların makbuzları, ödediğiniz faturaların gerektiği durumlarla karşılaşabilirsiniz. Karışıklık yaşamamanız için tüm bu belgeleri içeren bir ‘ev dosyası yapın.

Konut alacaklar dikkat! Bu haberi okumadan ev almayın!

Ev alacaklar bu 4 maddeye dikkat!