Ev satışları 3’e katlandı!
1 Şubat’ta başlayıp 2 ay süren konutta seferberlik kampanyası ile Emlak Konut 2017'nin ilk çeyreğinde satışlarını 3'e katladı.
EMLAK Konut GYO 2017 yılının ilk çeyrek satış rakamlarını açıkladı. Yılın ilk 3 ayında 2 milyar 878 milyon TL değerinde, 2 bin 833 adet bağımsız bölüm sattı. Satışlarda en önemli faktör ise 1 Şubat’ta başlayan kampanya seferberliği oldu. 1 Şubat’ta başlayıp 2 ay süren kampanya kapsamında 2 milyar 801 milyon TL değerinde 2 bin 722 bağımsız bölümün satışı yapıldı. Geçen yılın ilk 3 ayında bin 200 ev satılırken, şubat ve mart aylarında da 868 ev satılmıştı. Kampanya seferberliği ile satış adeti 2 ayda geçen yılın 3 katını da aştı. Geçen yıl şubat ve mart ayında yaklaşık 580 milyon lira ciro sağlanırken bu yıl kampanya etkisi ile de ciro 5 kata yakın arttı. Kampanyalı satışların bin 127’sinde banka kredisi kullanılırken bin 595 vatandaş Emlak Konut’a borçlandı ya da nakit aldı. Kampanya ile 60 aya 0 vade farkı, 120 aya yüzde 0.45 vade farkı ve 240 aya ise yüzde 0.79 vade farkı imkanı sunulmuştu. Peşinat tutarı yüzde 5’e çekilirken, peşin alımda da yüzde 15 indirim yapılmıştı.
HEDEF 8 MİLYAR LİRA
2017 ilk çeyrek sonuçlarını değerlendiren Emlak Konut GYO Genel Müdürü Murat Kurum, “Tabloya baktığımızda gerek genel anlamda ilk çeyrek sonuçlarımızdan gerekse kampanya kapsamında çıkan sonuçlarımızdan memnuniyet duyuyoruz. Şüphesiz bu başarının arkasında Güçlü Türkiye için çağrımıza kulak vererek ülkesine güvenen vatandaşlarımız yer alıyor. 31 Mart’ta sona eren kampanya kapsamında 2 milyar 801 milyon TL değerinde 2 bin 722 konut satışı yaptık. Ocak ayındaki satışlarla birlikte bu rakam yılın ilk çeyreğindeki performansımıza bakıldığında toplamda 2 milyar 878 milyon TL satış hacmine erişmiş oldu. Sene başında 8 milyar TL’lik bir hedef açıklamıştık. Hedefimizin büyük bir oranını daha ilk üç ayda gerçekleştirmiş bulunuyoruz” dedi.
YABANCIDAN 69 MİLYONLUK ALIM
Kampanya kapsamında kullanılan kredili satışlarda 0- 60 ay vade yüzde 72 oranında tercih edilirken, 61-119 ay yüzde 3, 120 ay üzeri vade ise yüzde 25 oranında tercih edildi. ‘Güçlü Türkiye İçin Birlik Vakti’ kampanyasında satış adedine göre en çok satış yapan ilk 3 proje; 610 adet bağımsız bölüm ile ‘Nidapark Küçükyalı’ olurken , bu projeyi 219 adet bağımsız bölüm ile ‘Validebağ Konakları’ ve 209 adet bağımsız bölüm ile ‘Ağaoğlu Maslak 1453 İstanbul’ projesi takip etti. Öte yandan yılın ilk 3 ayında değeri yaklaşık 69 milyon olan 82 konut da yabancılara satıldı.
Hürriyet / Gülistan Alagöz
Haber Sabah Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...
Vatandaşın ucuz ve lüks konuta sahip olması için gayrimenkul sektöründe başlatılan konut seferberliği rekor kırdı. Ülkenin geleceğine güvenen vatandaş kampanya hamlesine adeta hücum ederek, ilk kampanyanın satış rakamlarının çok üzerine çıktı. Emlak Konut öncülüğünde başlatılan ve daha sonra KONUTDER üyelerinin de katıldığı kampanya seferberliğiyle 2 ayda toplam 5 bin 22 konut satıldı. KONUTDER üyeleri kampanya kapsamında 2.1 milyar değerinde 2 bin 300 ev sattı.
İLK ÇEYREKTE REKOR
İlk çeyrekte Emlak Konut GYO 2 milyar 878 milyon TL değerinde, 2 bin 833 adet bağımsız bölüm satarak rekor kırdı. 2016'nın ilk 3 ayında bin 200 ev satılırken, bu yılın aynı döneminde kampanya etkisi ile satışlar artış gösterdi. 1 Şubat'ta başlayıp 2 ay süren kampanya kapsamında 2 milyar 801 milyon TL değerinde 394 bin 668 metrekarelik 2 bin 722 bağımsız bölümün satışı yapıldı. Kampanyalı satışların bin 127'sinde banka kredisi kullanılırken, bin 595 vatandaş Emlak Konut'a borçlandı ya da nakit aldı. Kampanya ile 60 aya 0 vade farkı, 120 aya yüzde 0.45 vade farkı ve 240 aya ise yüzde 0.79 vade farkı imkânı sunulmuştu. Peşinat tutarı yüzde 5'e çekilirken, peşin alımda da yüzde 15 indirim yapılmıştı. Tarihi kampanya kapsamında kullanılan kredili satışlarda 0- 60 ay vade yüzde 72 oranında tercih edildi. Kampanyaya katılanların yüzde 3'ü 61-119 ay, yüzde 25'i de 120 ay üzeri vadeyle borçlandı. Adet bazında en çok satışı şu projeler yaptı: 'Nidapark Küçükyalı' 610 adet bağımsız bölüm karşılığında 626 milyon 493 bin 920 liralık satışla birinci oldu. Onu, 219 bağımsız bölümle 501 milyon 671 bin 794 liralık satışla 'Validebağ Konakları' ve 211 adet bağımsız bölüme 305 milyon 820 bin 782 liralık satışla 'Ağaoğlu Maslak 1453 İstanbul' projesi takip etti.
TARİHTE BENZERİ YOK
Emlak Konut GYO Genel Müdürü Murat Kurum, "Tarihimizde bir benzeri daha olmayan 20 yıla kadar uzayan vadelerle 'Güçlü Türkiye İçin Birlik Vakti' kampanyamızı yaptık. Şimdi tabloya baktığımızda gerek genel anlamda kampanya kapsamında çıkan sonuçlarımızdan memnuniyet duyuyoruz" diye konuştu.
VATANDAŞIN ÜLKEYE GÜVENİ TAM
Konut Geliştiricileri ve Yatırımcıları Derneği (KONUTDER) Başkanı Altan Elmas, hükümetin aralık ve ocak ayında aldığı tedbirlerle hem ülke ekonomisinin hem de gayrimenkul sektörünün ivme kazandığının altını çizdi. 2 aylık kampanya döneminde ortaya çıkan satış rakamlarının piyasayı hareketlendirdiğini belirten Altan Elmas, "Verilen teşviklerin en büyük etkisini bu kampanyalar sayesinde özellikle şubat ve mart aylarında daha net görmüş olduk" diye konuştu. Altan Elmas, şöyle devam etti: "Vatandaşımızın ülkenin geleceğine güveni tam. Rakamlar bunu net bir şekilde ortaya koyuyor. Çünkü konut ilk ertelenen yatırım olur genelde. Ancak vatandaş 16 Nisan'da yapılacak referandumun sonucundan endişe etmiyor."
3 AYDA HEDEFİ YAKALADIK
Kampanyanın başarısının arkasında ülkesine güvenen vatandaşlar olduğunu anlatan Kurum, "Bu vesileyle bugüne kadar desteğini her zaman hissettiğimiz halkımıza ve kampanyamıza katılan bankalarımıza teşekkür ederiz. 31 Mart'ta sona eren kampanya kapsamında 2 milyar 801 milyon TL değerinde 2 bin 722 konut satışı yaptık. Sene başında 8 milyar TL'lik bir hedef açıklamıştık. Hedefimizin büyük bir oranını daha ilk üç ayda gerçekleştirdik" dedi.
MARKA İYİYSE EV SATILIR
Dap Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ziya Yılmaz, "Validebağ Konakları projemizin lansmanını yapmadan çadırda satışa çıkardık. 1.1 milyar liralık projenin yarısından fazlasını sattık" dedi. Yılmaz, Cumhuriyet tarihinde böyle fiyatlarda olan bir projedeki konutların kapış kapış gittiği yok. Kampanya iyiyse, marka iyiyse, lokasyon iyiyse her zaman satış olur" dedi.
Sabah