Dekorasyon

Ev yenileme süresi kısalınca seramikte ürün çeşitliliği arttı!

Türkiye’de de ev yenileme süresinin kısalması seramik sektörünü olumlu etkiliyor. Seramiksan Satış Müdürü Süreyya Çağlar değişimi dikkate alarak gerek konsept gerekse ürün çeşitliliğinde yeniliğe gittiklerini söyledi.


Seramik üreticisi Seramiksan, Türkiye’de ev yenileme talebinin artması üzerine, üretim satış odağını bu alana çevirdi. Seramiksan Satış Müdürü M. Süreyya Çağlar, son 10 yılda artan refah ile insanların evlerini daha sık yenilemeye başladıklarını kaydederek, “Avrupa’da mülk sahipleri evlerini 5 ila 10 yılda yeniliyor. Türkiye’de de 20 ile 25 yıl arasında değişen bu rakam şimdi Avrupa’ya yaklaşıyor. Yeni konutların çoğalmasıyla birlikte eski ev sahipleri de parça parça yeni eşyalara yöneliyor. Biz de büyümemizin önemli kısmını buradan sağlamak için konsept ve ürünler geliştiriyoruz.” dedi. Bunun için Seramiksan showroom’larında üç boyutlu proje çizimi ile müşterilere yeni banyo yeni mutfak konseptleri gösterdiklerini kaydeden Satış Müdürü Çağlar, “Web adresimizde de benzer bir program uygulamaya aldık. Buna göre seçtikleri ürünleri evlerinin her köşesinde kurgulayıp bütçesini hesaplayabiliyorlar.” diye konuştu. Çağlar, ev yenileme sektöründe etkinliği artırmak için showroom sayısını çoğaltacaklarını kaydetti. Şirketin 4 yıl önce showroom sayısı 10 idi. Şu an bu rakamı 140’a çıkaran marka, logosunu da yeniledi. Bu sayede seramik sektöründe ilk 5 oyuncu arasına girmeyi başaran Seramiksan, geçen yıl cirosunu yüzde 20 artırmıştı. Bu sene de benzer bir büyüme beklediklerini kaydeden Çağlar, üretimi olabildiğince üst segmentte tuttuklarını belirtiyor. Üretimin yüzde 20’sini nanoteknoloji ile gerçekleştirdiklerini ifade eden Çağlar, ayrıca granit, teknik ve sırlı seramik, nanoteknoloji granit, yapı kimyasalları ve vitrifiye ürettiklerini belirtti. 72 şehirde 205 bayisi bulunan şirket, 50’ye yakın yapı merkezi şubesinde müşterileri ile buluşuyor. 28 milyon metrekare üretim kapasitesi bulunan Seramiksan, üretimin yüzde 70’ini iç pazara, yüzde 30’unu dış pazara satıyor. Şirketin iç pazardan aldığı pay ise yüzde 5’in üzerinde. Sektörde 27 üretici bulunuyor. Bunların toplam üretim kapasitesi ise 400 milyon metrekare. Sektör, üretimin 150 milyon metrekaresini iç pazara, 100 milyon metrekaresini dış pazara satıyor. “Gerisi atıl kapasite.” diyen Süreyya Çağlar, Türkiye’nin seramik sektöründe Avrupa üçüncüsü olduğuna dikkat çekiyor. Sektörde İtalya 650 milyon metrekare üretimle ilk sırada. İspanya ise 600 milyon metrekare üretimle ikinci. Avrupa’da seramiğin ortalama metrekare fiyatı 11 Euro civarında iken bu rakam Türkiye’de ise 3 Euro. Çağlar, “Ürün kalitesi aynı. Teknik olarak da daha yeniyiz. Fakat Türkiye’nin yurtdışında Avrupa’ya göre daha geride bir bilinirliğe sahip olması ve kendi içimizdeki rekabet bizi olumsuz etkiliyor.” diyor. Şirketin istihdamı ise 1.250. Şirket önceki yıl ikinci ligde mücadele veren Seramiksan Voleybol Takımı’nın da sponsoru. Çağlar, bu yıl birinci lige çıkmayı hedeflediklerini  söyledi.


Zaman